help, ik blijf aan het twijfelen. wij willen graag naar een camping die wel wat levendig mag zijn. wie heeft er ervaring? in italie willen we regio venetie, alleen ik lees overal over de muggen. is het echt zo erg? verder zoeken we een camping die helemaal vlak is ivm mijn ziekte. gardameer; ik zie veel hellende campings, weet iemand een leuke die vlak is? toscane hebben we park albatros gezien, is hier wel iets te doen in de omgeving of alleen maar weiland? klopt het dat in italie vaak het zwembad smiddags dicht gaat en er betaald moet worden voor ligbedden/parasols aan het zwembad? kroatie; ik zie veel hele grote campings, hoe bevalt dat? en wat zijn daar leuke vlakke campings? onze kinderen zijn volgend jaar 10 en 12 dus er mogen best wat grotere glijbanen bij zitten. afgelopen jaren zijn wij altijd naar frankrijk geweest maar we willen nu eens wat anders.
Spiaggio d oro in lazise zijn wij 5x geweest ..loopafstand van dorpje glijbanen gaan tussen de middag wel dicht zwembad niet .je hoeft niet te betalen voor bedjes dit is wel aan de zee van horen zeggen.. Er is een helling maar alleen als je naar t meer of dorpje wilt
Met een camping kan ik je niet helpen maar bij Kroatie aan de kust waar wij zaten hadden ze veel van die waterspeel dingen in de zee (gratis). Dit soort dingen: https://www.shutterstock.com/editorial/image-editorial/various-10660323a Heb er een stuk of 4 gezien in een strook van 5 km. Wij zaten in Opatija, wat ik verder niet zou aanraden
Regio Venetië vind ik echt heel saai. Industriële gebieden, ik vind er echt niets aan. Toscane daarentegen is werkelijk geweldig. Dus als je naar Italië gaat zou mijn advies Toscane zijn. Verder geen ervaring met campings daar.
Mee eens. Je gaat toch ook naar Italië om te genieten van het prachtige landschap, de kunst en cultuur, het erfgoed…?
Adriatische kust heeft ook niet onze voorkeur. Saai en vlak. Toscane erg mooi, maar erg ver vonden wij. Wij zaten afgelopen zomer op Le Capanne. Leuke camping en vlak! Bij het Gardameer vind ik Pianindi Clodia en Altominicio family park aanraders. wel moet je dan dicht bij het centrum ziten, want deze campings zijn niet vlak. Gardameer wel super toeristisch in de zomer. Lago Maggiore is ook mooi. Isolino village is een vlakke camping. Hier geen ervaring met zwembaden die tussen de middag sluiten en ook niet met het betalen voor bedjes. Dat laatste hoor ik juist over Kroatië
Toscane is niet echt verder dan regio Venetië hoor. Dat ligt er maar net aan waar je zit. Le Capanne, waar jij zat, is maar 100 km minder rijde. dan begin van toscane. Caorle, kust Venetië , is 1330 km rijden, dat is bovenin de regio Venetië . Als je geen kustplaats wil in regio Venetie en je kiest voor de dichtbijzijnde plaats in regio Venetië is dat alsnog ruim 1200 km rijden. Forte dei Marmi, kust Toscane is 1320 km rijden en dat is bovenin Toscane. Wij zijn meerdere malen in Toscane geweest, Viareggio, Livorno, Pisa, Lucca en Florance, die regio. En dat was 1385 km.