Hallo meiden. Mijn zoontje van 2 heeft vorige week een hele akelige droom gehad. Ik ben alleenstaande mama en dus ligt hij vaker bij mijn bed. Hij was helemaal overstuur en kreeg hem eerst niet eens wakker. Maar nu durft hij dus niet meer te slapen 's avonds. Niet in zijn eigen bed en ook niet bij mij in bed. Raakt helemaal overstuur. Ook al laat ik hem zien dat er niks is. Hem troosten en knuffelen. Hij begint echt met tranen heel hard te huilen en roept maar bang. Iemand ideeën? Groetjes Ook
knutsel samen een dromenvanger Doe hem in bad voor het slapengaan geef hem een knuffel die hem beschermd lees een boekje naast hem in bed en wacht tot hij in slaap valt een kopje thee helpt hier wel eens (gezellig en lekker warme buik) bedenk samen waar hij over kan dromen Doe lekker gek voor het slapen gaan zodat hij afgeleid is Ook angstgevoelens horen bij de ontwikkeling van een kind. Het is waarschijnlijk een fase. Even doorbijten dus en succes
Dromenvanger werkt hier echt geweldig! Ze heeft ook (ondanks dat ik niet echt geloofde in dromenvangers) minder nachtmerries en slaapt veel rustiger. Misschien werkt het echt.. Misschien is het meer een placebo effect. En misschien werkt het wel. Maar ik ben tevreden Oh en bij vlagen zetten we een knuffel op wacht.. Laatst was ze bang dat de tandenfee zou komen... Toen heb ik Pardoes geïnstrueerd bij het raam gezet. Toen ging ze weer lekker slapen.