Mijn dochtertje is nu een week oud Ze heeft een afwijking aan de nieren Sinds ze geboren is geef ik bv Door deze afwijking plast ze minimaal Dit moeten we dus goed in de gaten houden Gister was onze kraamzorg voor het laatst en toen ik tussen de middag op bed lag was ons meisje heel onrustig Kraamverzorgster heeft haar toen een speen aangeboden en daar heeft ze ongeveer een uur op gezogen Nu wilde ik haar gisteravond weer gaan voeden en ineens pakte ze de linkerkant niet Rechts geprobeerd en dit wilde ze wel Vannacht links weer aangeboden en deze pakte ze toen ook niet meer Nu vraag ik me dus af kan dit komen door de speen? Ik heb toen gekolfd en haar toen eerst een beetje flesvoeding gegeven Afgekolfde melk staan nu in de koelkast dus die geeft ik haar straks maar van flesjes geven heb ik totaal geen verstand Hoeveel ml per keer mag zo'n kleintje hebben? Afgelopen nacht heeft ze eerst 30ml gehad (er zat 80 ml in) en na 20minuten de rest Zodra dit binnen was heb ik haar recht op gehouden en vervolgens spuugde ze toen heel veel uit
Hoi hoi, Ik wil je graag adviseren, maar ben niet voldoende medisch onderlegd om je hierbij goed te kunnen helpen. Ik weet niet wat de afwijking inhoudt, en dus ook niet hoe je daar mee om moet gaan verder. Het lijkt me belangrijk dat je gedegen ondersteuning krijgt, en dat kan niet zomaar met een advies per mail. Het lijkt me het beste om in ieder geval een lactatiekundige in te schakelen. Het verloskundigecentrum waarschuwen hierover is ook aan te raden, Wacht er niet mee, maar bel vandaan nog. Ze kan in de war zijn door de speen, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Hoeveel ze mag hebben, is afhankelijk van gewicht en leeftijd. Als dat gemiddeld is, mag ze ongeveer 7 x 90 ml per keer. Een keer spugen kan hoor, daar is niks mis mee. Als het maar niet iedere voeding is. Groetjes Adrienne