2 vragen /eten/sprongetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimi1, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    hoi dames!!

Ik heb 2 vraagjes,

Vanaf welke leeftijd kan een kindje zelf eten? hoe oud waren jullie kindjes?

Niet dat ik dat graag wil dat ze zelf gaat eten, maar ze begint steeds meer de lepel/vorkje af willen pakken en dan zelf proberen daarom:p en met brood idem dito.

Nog een vraag, mijn dochter is bijna 11 maanden hebben ze dan ook een sprong? want ze is de laatste 2/3 dagen beetje uit haar doen:) zinnetje door willen drijven... vaak opgepakt willen worden continu de volle aandacht:)...

Alvast bedankt!

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    beetje dom neergezet...Tuurlijk wil ik dat ze graag zelf gaat eten!!:p:p maar jullie snappen me wel;);)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem eet al vanaf dat ze 7 maanden is zelf haar brood, koekjes, fruit etc. Alleen 's avonds geef ik haar meestal nog te eten, want dan is ze te moe om zelf goed te eten. Maar voor de rest wilde ze al heel lang niet anders dan zelf eten. Is heel erg goed voor de fijne motoriek en hand-oog coordinatie, dus als je daar nog niet mee begonnen bent zou ik dat meteen gaan doen :). Ze eet dus wel met haar handjes en niet met bestek, even voor de duidelijkheid.

En met 11 maanden schijnt er inderdaad een sprong te zijn.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zou zeggen: Lekker laten proberen.

Mijn dochter eet al een tijdje met haar handjes, en vind het ook steeds interesanter om met bestek te eten. Van mij mag ze. Ik prik een stukje brood aan haar vorkje geef het vorkje aan haar en ze stopt het in haar mond.
    Met avondeten probeert ze ook steeds vaker met een lepel te eten. Ik laat haar lekker aanklooien. Gaat vanzelf wel een keer goed.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Er is idd een sprong met 11 mnd, dus het zou zo maar kunnen dat je meisje daar last van heeft!

En wat het eten betreft: waarschijnlijk is de tijd gekomen om haar zelf te gaan laten 'aanklooien' met haar bestekje! Als ze naar de lepel/vork gaat grijpen en gaat aangeven dat ze het zelf wil doen, zou ik daar lekker op inspelen! gewoon proberen...

owja, een bouwzeil onder de kinderstoel kan helpen :D

succes!

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ok bedankt!! fruit, koekje laat ik haar zelf eten, vanaf morgen doe ik dat ook met boterhammetje, kijken hoe ze erop reageert...Ik denk dat ze nu langzamerhand 't zelf allemaal wil proberen...:)

Deel Deze Pagina