We zijn natuurlijk allemaal trotse ouders, dus is af en toe gewoon lekker om een beetje op te kunnen scheppen over wat je kindje allemaal al kan en doet... of hoe schattig of wijs ze eruit zien... Wat je maar kunt bedenken. Als je er foto's bij hebt is dat natuurlijk extra leuk Ik zou zeggen: Brand los ! Laat ons mee genieten van jouw kindje en zijn/haar ontwikkeling
Oke de mijne kan met net drie maanden al heel lekker schaterlachen. Is super nieuwsgierig. Hihi. Pakt neuzen vast en brillen van oma,s hoofd hihi. Maar ik schep niet op. En denk wel dat het normaal hihi. Maar wel lekker omeven op te scheppen. Mijn zoontje toen van drie maanden viel al zo wat uit z,n wipper. Draaide al rond enz. Dochter lief is meer bezig met haar handjes hihi. Zoon lief liep al rond de tafel met 7 maanden. En het topunt van mijn zoon is. Hij is geboren met een tand. Als dat niet snel is hihi
hihi leuk topic ik vind het schattig dat ons meisje: hou jou jou zegt (hou van jou) verder kent ze heel veel woordjes. Ze zegt eigenlijk alles na en heel veel begrijpend. Qua motoriek is ze als baby niet zo snel geweest, maar qua taal en taalbegrip wel vinden wij. Ze snapt zinnen als: je hebt het boekje ondersteboven (dan draait ze het boekje ook om). Ze kent ook niet alledaagse woorden zoals: pak je slaapzak en pyama maar en komt er ook echt mee aan lopen. Wat leuk om dit eens te kunnen vertellen. Ik vertel nooit zulke dingen tegen mensen omdat ik bang ben dat ze mij echt een opschepper vinden. Als baby kon iedereen vertellen over wat hun baby allemaal kon. Ons meisje deed tot 9 maanden alleen rollen. Maar met taal was ze toen al volop bezig. Daar kijkt eigenlijk niemand naar. Iedereen is alleen maar bezig met rollen, zitten, staan, lopen. Ik ben benieuwd naar andere opschepverhalen
Mijn zoontje staat sinds kort aan de tafen en de box (trekt zichzelf nog niet op). Hij is heel fijntjes gebouwd, en dan staat hij een beetje met zijn pamper-kontje naar achter....zo schattig!!
Als Robyn moe is, en wij vragen of ze naar bed wilt, dan pakt ze zelf haar knuffels en gaat bij de deur staan. Dan wil ze dus gewoon naar bed toe haha. Dit doet ze nu al een paar maanden. Heel schattig. Soms pakt ze zelf haar knuffels al en gaat dan bij de deur staan.
Hihi, leuk topic. Met 4 maanden kreeg onze dochter haar eerste tandjes. Met 5,5 maand stond ze (met hulp). Met 6 maanden loopt ze (met hulp). Nu met 6,5 maand kan ze goed zelfstandig zitten en zittend spelen. (Volgens het cb is ze uitzonderlijk sterk. Baby power! )
Ik heb zelf nog geen kinderen maar kan ook opscheppen over mijn neefje Hij wordt in oktober twee en ik heb hem nog NOOIT horen janken, dreinen of krijsen gewoon om het janken, dreinen of krijsen. Het is gewoon echt geen zeikkind. Heerlijk!! Ik heb hem alleen een keer horen huilen omdat hij op zijn gevallen was. En hij lacht echt altijd. Vind hem het liefste kind dat ik ooit heb gezien!! (volgens mijn tante kan hij een boefje zijn hoor als hij gewoon bij hun thuis is maar ja daar ben ik niet bij )
Hier ook een mannetje wat alleen kan rollen. Hij probeert wel vanalles, maar kan dus nog vrij weinig zelf. Dus dit geeft weer wat hoop . Maar hij begrijpt inderdaad wel al redelijk wat woordjes. Ik ben gewoon trots op mijn mopje omdat hij nu zo lekker in zijn vel zit en het gewoon lekker doet ondanks dat hij niet de vlotste is. Ben allang blij dat hij na bijna 7 maanden geëmmer eindelijk helemaal tevreden is .
Haha, mijn kindjes zien er schattig uit. Als ik van tevoren een kindje uit een catalogus had mogen uitzoeken of samenstellen had ik ze precies zo uitgezocht. Mooie grote blauwe ogen, blonde haartjes, lekkere wangetjes, gewoon om op te vreten! Mijn dochtertje kon al heel snel goed praten, er ontgaat haar niets, ze ziet alles en heeft het geheugen van een olifant. Verder is ze zo lenig als een aap. Ze heeft hele verhalen en bijdehandte opmerkingen waar we zo om moeten lachen. Mijn zoontje is motorisch echt een razende Roellie, hij draaide zich al 2 weken na de geboorte om van buik naar rug en met net 3 maanden van rug naar buik, tijgerde met 5,5 maand, kroop een paar weken later, stond met net 7 maanden en is berensterk. Verder zijn het lieve en makkelijke kinderen, die zich op een feestje of in een restaurant ook aardig gedragen. Zoooo, dat is er allemaal uit, haha!
Nou, dan doe ik ook mee Als je aan onze dochter vraagt: "Waar zijn je schoentjes", dan loopt ze naar de schoenenkast waar haar schoenen in staan.
Zo is onze dochter ook bij anderen. Sowieso is ze heel makkelijk en vrolijk maar thuis is ze soms nog wel ondeugend of 'vervelend'. Maar bij anderen is ze echt een model kind haha.
Even een opscheppertje voor de geboorte Heb 77,5uur gebroken vliezen gehad.Hij heeft toen in amper vruchtwater gezeten.Zn hartslag was continu super en verder er niks aan over gehouden,echt mn toppertje gewoon.
O heerlijk zeg om al die blije verhalen te lezen! En legitiem zelf op te mogen scheppen! Nou, komt ie dan: Ons zoontje is echt het zonnetje in huis. Thuis kan hij nog weleens drammen en dreinen, maar als we ergens anders zijn is hij echt de clown en dan ben ik supertrots op hem. hij maakt iedereen aan het lachen en kan vresleijk ondeugend kijken. Ik zie mensen vaak lachen als ze hem zien, hij heeft gewoone en superguitig koppie! Verder is hij ook slim (vinden wij). Als je hem alleen zn sokken aantrekt en niet zn schoenen dan pakt hij ze zelf en doet ze om zn teen (verder komt ie niet). Of als het eten hem te lang duurt rommelt ie zelf aan zn riempje van de kinder stoel en doet ie zn slab om zn nek. Ook pakt hij dikwijls mamma's haarborstel en gaat ie mn haren borstelen...zo lief! Verder kan hij heerlijk schaterlachen en klimt hij als een aap overal op en in! O, ik kan nog wel pagina's doorgaan, maar zou me inhouden. Normaal schep ik eigenlijk niet graag op, maar tis weleens lekker! Ja, wenT: en jij???
Ooohhh leuk hahaha Mijn dochtertje is nu anderhalf en slaapt van die 1,5 jaar, zeker 1,3 jaar goed en door. Dus om 7 uur naar bed en de hele nacht doorslapen. Heeeeeerlijk. 1 dipje van 2 maanden gehad toen haar eerste tandjes doorkwamen. Qua lopen was ze niet supersnel, maar ze babbelt de oren van mn hoofd en kent al erg veel woordjes. Verder ben ik gewoon stapelgek op dr en vind ik het geweldig dat ze zo op dr pappa lijkt, qua uiterlijk en gedrag. Het is gewoon een supermakkelijk kindje en ik ben zo supertrots hoe we het doen als gezinnetje. Nooit ruzie, gezellig huisje, gewoon helemaal goed hihi. Ben ervan overtuigd dat zij daardoor ook tevreden en gelukkig is. Als ze boos is, heb ik dr altijd weer binnen mum van tijd gekalmeerd. Nou ja, gewoon een supertevreden kindje waar we helemaal gek op zijn
Ohh heerlijk zo'n topic! Mijn dochter kon met 7 maanden zelf gaan zitten en met 8 maanden staan!! Rollen kon ze met 3 mnd (buik-rug) en 4 mnd (rug-buik), kruipen met 7 mnd. Nu gaat ze kruipen, zitten, draaien, op d'r knietjes zitten, op d'r hurken, los staan, aan de hand lopen. TROTS Verder is ze gewoon super gemakkelijk. Speelt zo een uur zelf in de box, vermaakt zich overal. Is nooit bang, huilt zelden, altijd vrolijk liedjes zingen of dansen. Echt een zonnig meiske!!! Hier ging ze voor het eerst staan:
Whahaha Ik ben daar niet meteen mee begonnen inderdaad... eerst even kijken wat anderen allemaal te vertellen hebben. Maar ben natuurlijk ook erg trots op mijn meisje Joleijn praat echt de oren van onze hoofden en ik vind het ongelofelijk wat ze allemaal begrijpt. Maar goed... het is onze eerste en iedere ouder is natuurlijk apetrots op hun eigen kind Dus waarschijnlijk is het niet zo bijzonder, maar voor ons zelf wel natuurlijk. Ze loopt en staat alleen nog niet, maar ze is waarschijnlijk hypermobiel en daarom laat met lopen... en veel energie gaat, denk ik in het praten zitten. Ze heeft een woordenschat van ongeveer 50 à 60 woorden. Ze begint nu met korte zinnetjes, zoals: "Mama mij mee !" (dat ik haar moet oppakken of meenemen dus). Heb eens een lijstje gemaakt en blijkt dat ze best veel zegt en dat ik haar ook al veel opdrachtjes kan geven, die ze dan fronsend uitvoert. Is erg leuk Papa Mama Opa Oma Hallo (en pakt je hand en schud die ook) Dag (en zwaait daarbij) Okay Bah ! (Als haar handjes vies zijn of als ze iets in haar mond steekt wat niet mag) Aai Auw Pijn Oog Hand Voet Been Oor Mond Tong Bal Pop Beer Pingding (pinguin) Auto Nijne (= een konijn of Nijntje) Blok Beker Bod (= een bord) Vok (= een vork) Tafel Stoel Bank Boom Toetje Koekje Banaan Appel Stappen Lopen Slapen appen (=happen) Poetsen Douchen Bad Buiten Uit Op In Op ! (Als het eten op is) Klaar ! (Als we ergens mee klaar zijn) Leeg ! (Als het drinken op is) Ja Nee (inclusief hoofdschudden) Roekoekoe (= een duif) Kra ! Kra ! (= een kraai) Twiet twiet ! (= een vogel) Knor knor (= een varken) ******************* Wauw ! Als ik hoor hoe vroeg sommige kinderen zijn met staan en lopen... Echt on-ge-lo-fe-lijk !!
Dat is ook ongelofelijk inderdaad ! Kan me voorstellen dat je daar heel trots op bent. Is echt een heel sterk manneke ! Fijn dat het allemaal goed is gekomen dan !! Klinkt wel heel erg lang 77,5 uur...
ons zoontje stond gisteren voor het eerst helemaal los . nadat ik dol blij reageerde schrok hij zich een hoedje en viel meteen op zijn bibs haha. verder gaat hij al een tijdje zelf staan langs tafel, keukenkastjes en zelfs me benen zijn niet meer veilig. ook stapt hij continu rond zolanghij wat vast heeft verder heeft hij pas 2 tandjes en ziet er zo schattig uit
onze zoon is bijna 5 maanden en rolt al twee weken van rug naar buik. Tijgert al ruim een maand. Kruipt achteruit (heel langzaam). LAcht de hele dag. Huilt bijna nooit al zet je de douchekop op zijn hoofd. Kan zichzelf uren vermaken op het speelkleed. Als we op bezoek gaan kan hij makkelijk een uur wakker in de wandelwagen liggen. Zit al in een badzitje en vindt dat prachtig. Schaterlacht al zeker 2 maanden. En is natuurlijk een super lekker ding die later heel veel vrouwtjes gaat verslijten...