Hoi meiden, Hoop dat ik dit onderwerp in de juise groep plaats, maar wist niet zo snel waar anders. Zoniet, mijn excuses! Onze oudste is nu 14 maanden, en zal 18 maanden zijn als de jongste geboren wordt. We hebben 2 grote slaapkamers, en willen de jongste tot een maand of 6 bij ons op de kamer laten slapen en dan proberen samen in 1 kamer. Zijn er hier moeders die hun kindjes van die leeftijd samen laten slapen en hoe gaat dat? Liefs!
Ja ik ben ook wel benieuwd. Mijn eerste kindje is 18 mnd als de tweede word geboren. Wil de tweede een paar maanden op onze kamer, en dan toch wel snel bij zijn/haar zusje op de kamer.
Ik sliep vroeger ook bij mn broer op de kamer, wij schelen 2,5 jaar. Is volgens mij geen probleem geweest. Toen ik 5 of 6 was zijn mn ouders verhuisd en kregen we eigen kamers.
Hmm, ik weet niet of ik het zou doen. Mijn dochter was 14 maand toen haar broertje geboren werd, maar toen kon mevrouw al in en uit ledikanten klimmen. Erg leuk. Ik zou dus alleen maar bang zijn dat ze 's nachts bij dr broertje in bed zou kruipen (of erop liggen wat ze nu regelmatig voor de grap doet). Ben blij dat wij 3 slaapkamers hebben..
Lianna en Jorja slapen op een kamer en dat gaat goed. Dat is al vanaf dat Jorja een paar weken oud was. Lianna vond het eerst leuk om bij Jorja in het ledikant te kruipen, maar daar was de lol al snel vanaf.
Onze zoontjes slapen sinds een maand bij elkaar op de kamer. De oudste is net 3, de jongste bijna 7 maanden. Het gaat erg goed, al was het in het begin even omschakelen, want de jongste gaat eerder in bad en naar bed en had voorheen bij ons geslapen. Nu moesten we dus even kijken hoe dat ging, met het aan- en uitkleden van de oudste en het voorlezen. Maar dat doen we nu gewoon bij ons op de kamer, en daarna gaat hij lekker bij zijn broertje op de kamer in bed. De jongste is 's nachts erg onrustig en huilt nogal eens om een voeding, maar de oudste slaapt daar ram doorheen. En andersom ook. Als de oudste eens naar droomt en de boel op stelten zet, knort de kleine gewoon lekker verder. Zelfs overdag gaat het goed, we hebben de oudste uitgelegd dat hij, als zijn broertje al slaapt, gewoon wat rustiger moet doen. Gaat perfect!
In onze situatie zou het écht niet kunnen. Ze schreeuwen elkaar nu al wakker, nee, ik zou het niet doen!
Ik lees ook mee. Mijn meiden verschillen ook 18 maanden. Ik wilde ze nu ook bij elkaar gaan leggen maar ik wacht nog een paar maanden. De jongste ligt nog steeds bij ons op de kamer, en ik denk zodra het voorjaar begint we ze samen gaan leggen.
Ik zou t persoonlijk ook niet doen maar dat ligt wel aan je kinderen. Mijn oudste was zo jaloers, dat ik heel bang was dat ze dr zusje wat aan zou doen! Ze heeft haar ook geknepen, gebeten etc. dus nee ik zou t niet doen.
Even ter correctie, toen ze 6/7 en 4/5 waren gingen ze wel samen slapen, ging goed tot de laatste keren, dat werd zo keten en geklier. Nu zijn we verhuist naar een grotere woning en krijgen ze een eigen kamertje. Denk dat dat wel erg wennen zal zijn hihi
Ik ben ook benieuwd. Hier komen ze ook samen op de kamer te liggen. Mijn zoontje is 2 jaar als de baby komt. Die zal zeker het eerste half jaar bij ons op de kamer slapen, zo niet langer. Ik ga ervan uit dat het geen problemen geeft. Het is net wat je ze aanwent. Mijn zus haar twee oudste zonen (nu 10 en 12) slapen ook al van jongs af aan samen op 1 kamer. Heeft nooit problemen gegeven. Dus zo kan het ook.
Soms is het ook geen kwestie van willen maar moeten... Wij hebben ook maar 2 slaapkamers dus, als het ons gegund is om nog een kindje op de wereld te zetten, zullen de 2 kids ook op 1 kamer moeten slapen voorlopig. Volgens mij komt dat vanzelf wel goed. Je hebt nu eenmaal geen 3 slaapkamers dus moet je het doen met wat je wel hebt. Al ben ik uiteraard ook wel erg benieuwd hoe het later bij ons zal vergaan
Soms heb je inderdaad geen andere keuze. Dan moet je wel. En volgens mij komt het dan altijd wel goed. Het nichtje van mijn man heeft haar 2 kinderen van 4 en 1,5 jaar oud ook bij elkaar op de kamer. Al sinds de jongste een maand oud was. Dat is altijd goed gegaan. Onze jongens komen straks ook bij elkaar op de kamer. De ledikant staat al klaar. Ik hoop de jongste naar de kamer van de oudste te kunnen doen als hij uit zijn wieg is gegroeid. Ik vind het wel eng, maar het komt uiteindelijk vast wel goed. Ze slapen gelukkig goed door elkaars gehuil heen, dat scheelt. Mijn oudste is natuurlijk ook wel wat gewend van het KDV, waar hij ook met meerdere kindjes op de slaapkamer ligt.