op tijd voeden of na slaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moeps84, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lezers,

mijn dochter is 4 maanden en we zijn eigenlijk al best lang bezig om er regelmaat in te krijgen. Bij mijn oudste dochter was het heel simpel: uit bed direct een flesje, spelen en als ze moe werd naar bed en dan sliep ze weer tot aan de volgende voeding..Maar dit meisje slaapt niet tot aan de volgende voeding, wat kan ik dan het beste doen, toch een voeding aanbieden om het ritme aan te houden, of maar effe in de box en wachgen tot de 4uur om zijn? Alvast bedankt voor de tips!

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook regelmatig, dat hij eerder wakker wordt, maar hij heeft pas honger na 4 uur ongeveer.
    Ik zou kijken of je kindje honger heeft of niet.
    Dan gewoon tussen slapen en eten nog een speelmomentje in de volgorde erbij doen. Zo doe ik dat dan... en mijn ventje was echt heeel gevoelig voor regelmaat (of het gebrek daar aan) en dat werkte prima!

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Als ze niet erg hongerig lijkt en ze tevreden is in de box zou ik de voeding uitstellen. Sommige kindjes hebben nu eenmaal minder slaap nodig. En als je wel na het slapen een fles geeft heb je kans dat ze teveel krijgt op een dag.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik sluit me hier bij aan. Geen honger? Dan lekker laten spelen of bij slaapsignalen weer een slaapje doen.

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier voeden we op verzoek en vrijwel elke dag komt ze rond de zelfde tijden haha.
    Regelmaat is heel fijn, ze creeert haar eigen regelmaat dalijk wel. Flesje, slapen, spelen, flesje, slapen, spelen..snap je wat ik bedoel :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan ze toch ook lekker bij je houden ipv in de box tot het tijd is voor drinken? Een kindje werkt niet perse op de klok ;)

Deel Deze Pagina