Domme vraag misschien! Maar kan iemand mij uitleggen wat die sprongetjes precies inhouden en wanneer ze ongeveer plaatsvinden? Mijn zoontje is de laatste dagen precies niet echt zichzelf. Soms begint hij opeens kei luid te wenen (echt met zo'n zielig pruillipje) en vanaf dat ik hem vastheb is het gedaan en is hij weer gelukkig. Overdag slaapt hij het beste op mijn arm, vanaf dat ik hem neerleg is hij dadelijk wakker en 's morgens drinkt hij nog minder dan de helft van z'n flesje leeg, hij wil dan niets meer hebben tot de middag. Kan dit zo'n sprongetje zijn?
Op de site van Oei ik groei kun je wel wat vinden denk ik.. In dat boek staan de sprongetjes ook allemaal..
Ze noemen het sprongetjes als ze een mentale sprong in de ontwikkeling maken. Vaak kunnen ze dan iets nieuws, zijn ze daar even door van slag (huilerig, hangerig, meer/minder eten, bij je willen zijn) en daarna kunnen ze dan wat nieuws. Mijn dochter had er laatst weer eentje (nog steeds een beetje), doordat ze net kon lopen. Erg overweldigend natuurlijk! Dat is een beetje het basis idee. Op die website kun je er idd meer over vinden, en kun je je aanmelden voor een e-mailservice zodat je een mailtje krijgt wanneer er een bepaalde sprong zou kunnen komen!
Alleen oei ik groei heeft het over die sprongen. Volgens mij is het grote onzin gebleken, en bleken er fouten gemaakt te zijn in het onderzoek. Ik google nog even om te kijken waar ik het heb gelezen.
@MacG Dank je voor die link. Ben blij dat ik dat gelezen had, want als ik Oei ik groei moest geloven dan stond mijn kindje al achter met "zijn sprongetje".