Kleine slaapt nog bij ons.... maar 'moet' naar eigen kamer....?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    :D haha
    Idee om vaste dagen af te spreken? Dat doen wij nu...

On topic, ons zoontje vind zijn eigen kamer heerlijk en heeft idd minder onrust van onze activiteiten. Hij is nu oud genoeg en duikkt zelfs uit mijn armen zo zijn eigen bedje in.

Jullie kleintje zijn wat jonger. Wij hebbeb ons zoontje al vrij snel naar zijn eigen kamer gedaan. Wat een groot succes bleek! Iedereen sliep beter!

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Voor de reacties allemaal. Het steunt dat ik niet de enige ben met dit gevoel.... Mijn man heeft ook al paar x gezegd dat ik t niet voor me uit kan.blijven schuiven en het nu wel zou moeten kunnen... Maar ja, wat is kunnen?:) Ons zoontje slaapt nog alles behalve door en ik geef nog s nachts bv dus komt dat allemaal op mijn schouders... vannacht 3x wakker, en dat is echt geen uitzondering. Soms 2x.. maar ook weleens 4x. Hij gaat vrijwel altijd wel weer snel slapen, dus dat scheelt, ik hoop dat hij dit dan ook in zijn ledikant doet. Hij heeft wel een keer apart gelegen toen wij weekendje weg gingen met zijn 3en, waren kleine kamertjes... Toen sliep hij niet geweldig, maar ja.. omgeving was onbekend en sliep in een campibgbedje die geinspecteerd moest worden door hem (geluiden maken met nageltjes over t bed ed).

Ik moet t er inderdaad gewoon een keer op wagen.. soms denk ik... nu... maar dan toch weet ik t weer voor me uit te schuiven. Nu denk ik dan bijv. weer... in sept. gaan we weekje met vakantie... dan slaapt hij weer bij ons.. kan t dan beter niet daarna........maar dan kun je aan de gang blijven natuurlijk, ik weet t... en.wie weet pakt t goed uit!! en anders weer terug naast mama:)

3. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik denk dat je je wel moet afvragen of het nou om het gevoel van je zoontje gaat, of stiekem meer om jouw gevoel ;)
    Zou het gewoon proberen, waarschijnlijk gaat het hartstikke goed!

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn gevoel draait altijd om mijn zoontje;).... en ik praat dat met andere bedenkingen recht, die ik zeker weet.... wat mijn zoontje er van zou vinden/ hoe hij zich er bij voelt, weet je toch niet (zeker)....

5. Sempje

Sempje Niet meer actief

Zie nu je reactie van 07.20. Ik snap dat je er dan wat meer tegenop ziet als je zulke gebroken nachten hebt. Onze dochter heeft ook periodes gehad dat ze gebroken nachten had. Toen sliep ze al op haar eigen kamer, dus ik ben niet anders gewend dan dat ik er dan even uit moest. Nou scheelt het natuurlijk heel erg dat ze meteen weer sliep als ze een speentje kreeg. Maar gebroken nachten zijn zwaar, dat is een feit.
    Onze slaapkamer of haar slaapkamer maakt geen verschil, ik merk dat ze zich ook veilig voelt op haar eigen kamer. Ze heeft op vakantie wel eens bij ons op de kamer gelegen, dan slaap ik zelf juist onrustiger, want als ze een verdieping hoger ligt hoor ik al elk kuchje, laat staan als ze naast mij ligt :)

6. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moet gewoon. Dus je moet je er over heen zetten.
    Mijn zoontje heb ik vanaf 1 januari in zijn eigen kamer gelegd. Hij had nergens problemen mee.
    Ik wel, lang slecht geslapen, 100 x per nacht op de babyfoon gekeken, enz.
    Maar voor hem was het beter.
    Nu slaap ik ook prima!

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik had het ook.
    Maar met 4 maanden over gelegd en sindsdien slaapt hij veel beter en rustiger
    Ik maakte hem wakker en hij mij...

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou eerst kijken of het ledikantje past .
    En dan gewoon lekker bij jou op de kamer laten.
    Het geeft rust voor iedereen , als hij op zijn eigen kamertje slaapt . En hij wordt half wakker en jij moet er nog is heen of zijn speen te geven is hij al klaar wakker .

En het is nog het veiligst ook :) .

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier was het verhuizen goed.
    In zijn kamer slaapt hij veel beter als bij ons, we maakten elkaar wakker

10. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfde verhaal hier. ZL is 17 maanden en slaapt nog steeds op mijn kamer in een campingbedje en ik heb nog steeds de moed niet om m op zn eigen kamertje te leggen.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

K snap niet zo goed dat het per see zou moeten. Onze dochter slaapt nog steeds bij ons. Sterker nog, we zijn nu op vakantie, en nu hebben we het bedje uit de aparte slaapkamer gehaald en bij ons gezet. Wij vinden het fijn.

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren is onze kleine man in zijn eigen kamer gaan slapen, voor t eerst voor de nacht. Zijn wieg kan.niet naar beneden worden gezet en hij ging zich telkens aan de rand optrekken om er zo overeen te kijken. Erg grappig om te zien maar niet geheel veilig natuurlijk. Gisteren was hij ook de hele dag bij mijn moeder geweest en.had overdag dus ook daar nog niet geslapen.. dus ik dacht, laat ik t toch maar proberen.... ik moest 1x terug lopen omdat hij zich had gedraaid in bed en.dan niet tot slapen komt... daarna is hij rond 20.30 in slaap gevallen. 23.45 wakker... uur later weer, uur later weer en om 3 uur weer..... daarna tot 6 uur weer(yes! 3 uur achter elkaar..;)) en toen vond hij t wel genoeg...

Vanavond weer... weer 1x terug. om 23.15 wakker..... ben benieuwd naar de rest vd nacht!

Hoop zo dat de nachtenn eens beter worden. Met 2x f wakker ben.ik al héél blij!!

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Om die reden slaapt mijn dochter nog bij ons op de kamer.
    Met geluk wordt ze maar 3x wakker per nacht. Maar vaak vaker.
    Wij gaan een peuterbed kopen die op haar kamer komt. Dan gaan we in het weekend oefenen. Ik merk dat ze in grote bedden beter slaapt.
    Maar dochter is ook al ouder..
    Success hoop dat het gauw beyer gaat

14. Laust

Laust Niet meer actief

Ooh wat herkenbaar! Hier heeft vriendlief een maximum ingesteld van 6 maanden maar ik wil niet. Ik vind het zo gezellig om dat hummeltje naast me te hebben.

Knap dat je er toch aan begonnen bent. De aanhouder wint zeggen ze toch? Maar kan me voorstellen dat het nog veel moeilijker is als je het eigenlijk helemaal niet zo erg vindt dat hij naast je slaapt.

Veel succes!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

NU ziet en hoort hij jullie. Denk je niet dat als hij op z'n eigen kamertje ligt, hij dan niet gewoon gaat slapen, omdat jullie er niet zijn als trigger om wakkerder te worden dan nodig?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet vervelend bedoeld, maar het draait om jou. JIJ bent bang wat hij zal voelen, als hij naar z'n eigen kamer gaat. JIJ vindt het fijn om hem bij je te hebben.
    Je praat het goed door tegen jezelf te zeggen dat hij het misschien wel heel vervelend zal vinden, op z'n eigen kamer slapen, maar dat weet je pas als je het probeert.

Ik zou denken: proberen. De start kan even wennen zijn voor hem, dus ook even aankijken, maar als het met 2 weken niet gaat of nog geen verbetering qua wennen zichtbaar is, kun je altijd nog besluiten 'm weer op je kamer te nemen.

In dat geval WEL over naar een ander bedje, want een kind van 8,5 maand nog in de wieg, is vragen om problemen: als hij eruit kiepert, kan hij z'n nek wel breken.

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij sliep al in zijn ledikant op zijn eigen.kamer! Maar dan.overdag!.

Ik vind t inderdaad gezellig en fijn dat hij lekker naast me ligt, dat maakt t ook lastig. Maar hij doet het super goed! Nou ja, dat vind ik... Vannacht ging al wat beter. 23.15 wakker en rond half 3 en half 6 .. toen ging hij.niet meer slapen dus bij ons gelegd en.tot kwart voor 8 uit eindelijk geslapen !!

18. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank.je! Hier inderdaad ook wel hoor... Als mijn man had gezegd.. ach, we proberen t ledikant wel in de slaapkamer.. door bijv een.iets kleinere té kopen voor in.onze kamer erbij... had ik direct ja gezegd... Maar hij had al veel eerder het mannetje p zijn kamer gewild dus is beetje geven en nemen!

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hey wat goed je bent het aan het proberen(knap joh!)
    Hoop dat het stukje bij beetje beter gaat en dat je kleine man strx lekker de nacht door slaapt op zijn eigen kamertje;)

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik ben behoorlijk verbaasd als ik lees dat er kindjes zijn die megalang in een wieg slapen.
    Mijn dochter slaapt sinds 1,5 week in een ledikant, de wieg was duidelijk te klein aan het worden en dat terwijl ze 58cm lang is...met 8 maanden liggen ze toch opgekruld lijkt mij, niet erg comfortabel....
    Mijn dochter sliep btw met 5 weken op haar eigen kamertje, zij sliep er beter door en mama ook.:)

Deel Deze Pagina