Goedenavond dames, Nog 3 weekjes en dan hebben we eindelijk vakantie. Nu weten we alleen nog niet waarheen. Nu leek Mexico ons wel wat, zijn er dames die naar Mexico zijn geweest? En kunnen jullie ons misschien het een en ander aanraden, zoals bijvoorbeeld een hotel en welke plaats? Alvast bedankt! Liefs Brinsa
Present! Ik ben jaren geleden in Mexico geweest: playa del carmen. In 1 vd meest luxueuze verblijven; https://www.eldoradosparesorts.com/casitas-royale Het was als een droom. Zo mooi, onwerkelijk gewoon. Alles is bij de prijs inbegrepen; a la carte eten in meerdere restaurants, oberservice op het strand etc. Alleen bestemd voor volwassenen trouwens.
Wij zijn in een Riu hotel geweest..Occidental grand Xcaret. Zelfde omgeving als m'n voorganger. Kan alleen maar zeggen dat het helemaal top was. Het park xcaret ligt er vlak naast. Ook super om te bezoeken!
@Sneeuwvlokjes @LadyKikker Wauw beiden resorts zien er prachtig uit! Is er ook genoeg te doen ik de omgeving, dus excursusies of dingen bezichtigen?
Excursies zijn er genoeg. Je kunt ze allemaal bij je touroperator boeken. Die zijn vaak wel duur. Bij je hotel kun je ook vaak boeken. De tempels zijn erg mooi! Het xcaret park deden we via het hotel. Veel korting omdat je daar logeert. En probeer een kaart voor coco bongo te regelen. Een nachtclub maar zo gaaf! Ze maken er een hele show van! Wij zijn trouwens nooit op eigen houtje rond gaan rijden ofzo. We zijn ook op Jamaica geweest. Mocht je nog twijfelen over Mexico. Jamaica vonden we mooier, leuker. Maar das persoonlijke smaak.
Ik ben er nog niet geweest maar dit is de rondreis die ik globaal heb uitgestippeld en die wij ook zeker nog gaan maken als de jongens ouder zijn: Bekijk bijlage 584775
Wij zijn naar Sandos Caracol Eco Resort in Playa del Carmen geweest. Absoluut onze leukste vakantie ooit! Voor de kinderen is dit resort geweldig. Aangezien het in ongekapt regenwoud gebouwd is (dus om de bomen heen gebouwd), leeft het nog steeds heel erg op het resort. Apen die door de bomen heen slingeren bijvoorbeeld is iets wat je daar regelmatig ziet. Je kan ze zelfs bananen voeren met de kinderen Ook lopen er super veel neusberen rond. Verder hebben ze fietsen op het resort die je gratis kan pakken (met kinderstoeltje), een grote ballenbak met gratis oppas, echt prachtige (Amerikaanse) musicals als avondshow. De Disney musical was echt geweldig, ze hebben een kleine kinderboerderij, een super mooie meer waar je kan snorkelen (die is ook niet aangelegd maar echt van de natuur zelf), een grote jacuzzi op je kamer, een groot kinder zwembad, echte Maya ruïnes, veel keuze qua restaurants en ga zo maar door. Van dit hotel krijg je absoluut geen spijt! Ze hebben ook een speciale kant op het resort voor enkel 18+. Volgens mij is het daar ook heel mooi! https://www.tui.nl/vakantie/mexico/yucatan/riviera-maya/sandos-caracol-eco-resort/
Ja er is meer dan genoeg te doen. Heb alleen enorm spijt van 1 ding: zwemmen met dolfijnen. Ondanks dat het natuurlijk een hele bijzondere ervaring was is het best wel lopende band werk en dat lijkt me niet goed voor die dieren.
Wij zijn in Sandos Caracol beach geweest, top hotel! Jacuzzi op de kamer, hotelbar werd dagelijks bijgevuld, heerlijke cocktails, paar a la carte restaurants, mogelijkheid om op het strand te dineren, poolbars met heerlijke cocktails, veel zwembaden, speciale 18+ zones, en bij het vroeg vertrekken voor bijvoorbeeld een excursie kon je zelfs midden in de nacht in een speciaal restaurant ontbijten en een handig ingepakt lunch pakketje meekrijgen. Het is een ecologisch hotel, gebouwd in een mangrove, dus op het terrein lopen ook veel wasbeertjes en blauwkrabben rond, daarnaast vliegen er prachtige tropische vogels. Daarnaast kan je ook leuk snorkelen bij het hotel en liepen er soms ook pelikanen op het strand rond. Qua excursies zijn wij in de zee wezen zwemmen met walvishaaien, echt een geweldige ervaring! Onderweg kwamen wij nog een paar groepjes dolfijnen tegen. Wij hebben dit trouwens in september gedaan. Daarnaast zijn wij naar chichen itza geweest, was precies op 21 september, had het op die dag drukker verwacht. Ook hebben wij Tulum en Coba bezocht. Bij die laatst genoemde kan je zelf nog zo'n piramide beklimmen, ook super gaaf! Wij zijn ook een dagje naar Cozumel geweest, erg mooi snorkelen! Daarnaast zijn wij wezen snorkelen in Xel-ha en Xcaret, ook erg gaaf. Ook kan je in die parken met van die luchtbanden rondrijden in een soort natuurlijke lazy rivier. Daarbij hebben wij ook nog gesnorkeld in grotten, cenottes en in een mangrove. Allen ook een heel bijzondere ervaring! Verder hebben wij ook nog met dolfijnen, zeeleeuwen en zeekoeien gezwommen, ook super gaaf! Houdt er wel rekening mee met je budget dat er bij alles wat je doet qua excursies foto's en filmpjes worden gemaakt die je vervolgens voor $100 per dvd kan kopen. Als je een excursie boekt kan je vaak in pesos of dollars betalen, doe dit in pesos want dat scheelt soms behoorlijk! Er is dus genoeg in de omgeving te doen. Mocht je waterschoenen hebben, neem deze dan mee op vakantie. Veel plezier alvast!
Geen dank! Wij hadden er nog wel 3 weken bij kunnen plakken zoveel dat er te doen is. Als de kinderen ouder zijn gaan we zeker nog eens terug.
wauw, ja Mexico is een ENORME aanrader. Wij waren in Playa del Carmen in een hotel wat nu Panama Jack Resorts heet (toen wij er waren heette het nog anders, dus geeeen idee of het nu nog een leuk/goed hotel is). Het voordeel van ons hotel vond ik vooral de locatie ervan. Het hotel zit midden in playa del carmen zelf, en niet in de opgezette hotelzone. Je liep hier je hotel uit en zat midden in de gezellige bedrijvigheid met winkeltjes en restaurantjes en gezelligheid. Op het hotel zelf hebben wij daar niets van gemerkt / geen last van gehad. Er is echt enorm veel te zien en te doen. De tempels van Chitzen Itza zijn echt een aanrader, prachtig stukje geschiedenis. Ook zijn we met een bootje naar een klein eilandje geweest waar ze alleen maar met golfkarretjes rondreden (ben even vergeten hoe dat eilandje heette). Daar hebben we heerlijk op het strand gegeten en een paradijselijke dag gehad. maar VERUIT het mooiste wat ik daar heb mogen meemaken is het zwemmen tussen de walvishaaien. Wij waren in september (5 jaar geleden overigens) en toen was het bijna einde seizoen. Daarna trekken de walvishaaien naar ergens anders in de wereld. Maar echt, dat is iets wat ik nooit meer ga vergeten. Zulke mooie, imposante beesten. En eerlijk waar, ik vond het eenmaal in het water, totaaaaaaal niet eng (en ben echt wel een bange schijterd in dat soort dingen). Deze beesten heten dan wel (deels) haai, maar er is echt 0,0 risico dat ze je opeten of iets aandoen, super relaxte beesten die eigenlijk alleen plankton eten.
Ook goed om te weten want me vriend wil langer dan 9 dagen maar ik was bang dat dat misschien te lang zou zijn aangezien we niet echte zwembad hangers zijn haha
Neem wel Deet mee Ivm het Zikavirus. In Playa del Carmen zit je geloof ik veilig maar elders in Mexico niet. Je mag namelijk tot een half jaar na terugkomst uit Zikagebied niet zwanger worden....
Waren daar in de zomervakantie ook veel kinderen? Onze dochter is alleen en ik zou het leuk vinden als ze contact met andere kinderen kan leggen.
https://www.iberostar.com/en/hotels/riviera-maya/iberostar-quetzal Hier zijn wij geweest. Ik zou alleen even kijken of het niet nu net regenseizoen/orkaanseizoen is daar.
Deet heeft geen zin, daar komen de muggen daar helaas alleen maar op af. Ter plekke kan je spul kopen wat naar kauwgomballen ruikt maar wel super goed werkt.