Ik heb wel eens oppaskindjes op bed of bank verschoond maar ging dan zelf ook erbij zitten. Dan is het toch niet zo lastig voor je rug?
Idd, wel zelf er ook bij gaan zitten. Anders is het misschien niet zo fijn Maar als je ook zit, wel relaxed eigenlijk vinden wij haha. Commode dus zelden gebruikt hier, alleen als opslagplek.
Mijn zoontje z'n kamer is dan iets langer maar het past allemaal hoor, commode in de lengte en bedje in de lengte. Daartussen een looppad en dat gaat prima.
Hier hebben we het zo opgelost (kamertje is 1,86 x 2,96 dus iets langer, maar de ruimte tussen de commode en bedje is echt ruim voldoende) Bekijk bijlage 439262 Bekijk bijlage 439263
Ik zou voor optie 2 gaan, maar ik ben erg lui en zou geen zin hebben in het gedoe behorende bij de andere opties. Bij ons zijn alle kamers groot genoeg, maar doordat ik geen zin heb om de hele boel te laten verhuizen en onze oudste dochter tijdens mn zwangerschap een kamer heb laten kiezen, staat op haar kamer nu de commode, onze kledingkast en de baby kledingkast (had die kamer al half ingereicht als baby kamer, toen zij zei dat zij hem wilde...), op onze kamer een kledingkast van mn oudste dochter en op de baby kamer een kleding kast van ons en mijn bureau . Soms een beetje chaotisch met was wegbrengen, maar het went gauw genoeg. Nachtelijke verschoningen van mn baby dochter gebeuern op onze kamer of in de woonkamer en overdag gebruiken we gewoon de commode op mn oudste dochters kamer. We vinden het allemaal wel best zo, mede omdat we over twee jaar toch willen verhuizen.
Ik zou de meidenkast op de andere slaapkamer zetten en dan in de babykamer een wat ruimere commode met diepe lades (hemnes ladekast van de ikea bijvoorbeeld) Zo kan je een hoop kleding kwijt in de lades en kan je gewoon verschonen.
Ja bij ons ruimte niet komt tussen ivm deur die naar binnen opent maar inderdaad tussen kast en commode dan hetzelfde smalle gang.
Dat gaat niet in grotere kamer staat al kast en nog eentje zal er niet passen. En diepere commode gaat niet ivm smalle kamer anders staat het zo voor de deur zeg maar-diepte 175 en dan is de deur zo dat er maar ruimte rechts is van 55cm max aan lengte. We hebben nu zeg maar commode is 125x65 diep genoeg. En dan meidenkast is 55x110 dus ruimte tussen is maar iets van 50cm dan komt. En dan ledikant is ook iets van 60x120. Is echt super kleine kamer eigenlijk is voormalige keuken. Zit ook cv ketrl ingebouwd maar dat is in muur geïntegreerd achter oude schoorsteen van eetkamer dat zit niet in de kamer afmetingen zeg maar.
Had ik maar zo kunnen) Ik ben juist iemand die alles wil op zijn plek, opgeruimd en geordend, vooral functionaliteit belangrijk.. We hebben 3 jaar ons bouwval zelf gebouwd en daar was rekening al gehouden welke kasten waar inpassen alleen niet zover dat ik nog dacht/wist over commodes, verschonen etc voor tweede kindje. Was ik maar chaotisch geweest had ik geen koppijn haha
Misschien zo'n inklap-ding waarop je je kindje kunt verschonen? Dan hang je erboven een rekje/kastje met spulletjes en kun je in de nachten toch op eigen kamertje verschonen. Daarna klap je hem weer in en heb je er qua ruimte verder geen last van! Overdag kun je dan altijd nog bij je dochter op de kamer verschonen.
Ik heb alles gelezen en adviezen gehoord. Ik ga voorlopig dan voor geen verandering. Dus het commode blijft in dochters kamer. In babykamer gewoon kast en bed. We gaan dan zo proberen chaotisch verschonen ik denk wat jullie ook zeggen- het went. Even gewoon in commode rompers etc leggen en kleding pakken in babykamer dan steeds. Snachts dan verschonen op eettafel. Als dat niet werkt kunnen we nogmaals commode verzetten in babykamer dan is smal maar handig. Dan staat het bedje ook in en kunnen we kijken hoe smal het daadwerkelijk is. Bedankt voor meedenken!