Wanneer kids in bijzet tent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door p1982, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Hoi

we zitten er over na te denken om een caravan te kopen maar nu is mijn vraag vanaf welke leeftijd doe je kids in een bijzet tentje ernaast

2. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Poeh lastig, mijn stiefzoon van 8 kan echt wel in een tentje, dochter van 4 zou ik nog niet doen... Wat mijn ouders deden is een tentje in de voortent dat zou ik dan wel weer doen en de deur dan niet op slot voortent dicht, plassen in de caravan afspreken...

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Zijn wat dingen die bij mij zouden meespelen:

- liggen ze alleen of met zijn tweeen?
    - hoe "angstig" is het kind

En dan nog pas denk ik vanaf een jaar of 8/9

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier zijn de oudste 9 en 6 jaar oud, maar zie ze nog niet in een bijzettent liggen.
    Willen dit zelf ook nog niet.
    Persoonlijk vind ik een jaar of 12 een mooie leeftijd.
    Vind ze daaronder eigenlijk nog best wel klein.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste twee zijn 6 en 8, maar die durven zelf nog niet. Mijn zusje en ik waren 6 en 9.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou vooral kijken naar je eigen kind.
    En het ook laten afhangen van of ze alleen moeten, of ofdat ze met 2 of 3 zijn.

Het ene kind kan het perfect op 7, het andere kind die vertrouw je nog niet op zijn 9de.
    Als ze met 2 zijn kan de jongste meestal wel eerder :).

Misschien eerst es "gewoon" kamperen? Of in je eigen tuin?

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wij hebben een slaapcabine in de voortent waar onze dochter vanaf 4 jaar in slaapt. We laten de deur van de caravan open staan en de rits van de voortent is uiteraard dicht. Je bent ongeveer de helft van je voortent kwijt maar dat vonden wij geen probleem. Wellicht een optie of tussenoplossing voor jullie? De slaapcabine hebben wij gekocht bij een kampeer speciaalzaak.

8. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Mijn zusje en ik waren 11 en 12 jaar. Eerder zou ik het zelf ook niet doen met mijn kinderen (denk ik).

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier liggen ze in de bijzet tent, de jongste is 7.Die ligt er niet alleen, wel met een oudere zus.
    ze wisselen het samen af. zo doen we het al 3 jaar
    enige nadeel is dat je er 's nachts wel eens heen moet, en dan is het wel een gekruip, maar gaat elk jaar beter want dan zijn ze weer wat ouder.

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij verkopen caravans en ik hoor heel vaak vanaf een jaar of 10 dat de oudste is. Meisjes soms nog iets later. De meeste ouders die een caravan kopen, kopen een caravan waar ze of goed bij in kunnen slapen of een voortent met een uitbouw eraan waar de slaapcabine in hangt. In de uitbouw slapen ze vaak al vanaf een jaar of 4 à 5. V

11. p1982

p1982 Niet meer actief

dank je we gaan voor een tentje in de voortent

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik denk dat mijn dochter pas in een eigen tent gaat slapen als ze een jaar of 11 of 12 is. Ligt meer aan mij, zij zal het nu al wel willen, maar ik durf het niet..

Deel Deze Pagina