hallo, ik weet het ben erg vroeg, we moeten nog met ronde 1 beginnen, maar ik wil me nu al in dit soort dingen verdiepen heb namelijk kleine borsten, en daarover heb ik wel gelezen dat dat niet uitmaakt voor de melkproductie.. maar dan moeten ze wel heel veel gaan groeien in de zwangerschap want ik heb nou 75A. wat ik niet heb kunnen vinden is of je tepels ook groeien. mijne zijn namelijk erg klein. hoe ze nu zijn kan er geen baby met zn mondje omheen.. ik denk dat ze een halve cm zijn.. weten jullie dit? of heeft een van jullie hetzelfde en kan mij uitleg geven of het kan of niet en/of welke veranderingen er plaats vinden? alvast thanx!
hey, Ik heb ook ingetrokken tepels, ze komen wel iets naar buiten als ik het koud heb (enzo)... Ik heb van die borstschelpen gedragen, om je tepels wat groter te laten worden, maar dat werkte niet echt. Voordat je bv gaat geven, kun je er dan even een koud washandje op leggen, zodat de baby makkelijker kan 'happen'. Je hebt tepelhoedjes die je kunt gebruiken voor de borstvoeding. Die heb ik de eerste 2 wk gebrukt, want Maud kon niet gewoon uit de borst drinken. Ik wilde dat geklooi niet meer, en met veel geduld is het me gelukt: ze heeft tot 7,5 mnd bv gekregen zonder tepelhoedjes. Je kunt het, als je zwanger bent, ook de verloskundige vragen.
Je snapt al dat kleine borsten prima melk kunnen maken. Maar zal ik het nog even uitleggen ? Grote borsten bevatten veel vetweefsel. En vetweefsel maakt geen melk. Klierweefsel maakt melk dus dat zit net zo goed in een kleine dan een grote borst. Een grote borst heeft wat meer vetweefsel en daar heb je als je bv geeft niets aan. En kleine tepels hoeven ook geen probleem op te leveren. Een kind drinkt uit de borst niet allleen uit de tepel. Bereid je t.z.t. goed voor d.m.v. een cursus evt. met partner. Succes met zwanger worden.
Hi Madelon, ik zal je geruststellen (hopelijk )! Ik had voor de geboorte van onze kleine meestal een 75AA. En ik maakte me onbewust ook wel wat zorgen of ik wel zelf zou kunnen voeden. Inmiddels voed ik vanaf het eerste uur al weer een heel aantal maanden, zonder problemen! En ik heb nog steeds geen enorme borsten, hoor! Draag nu een kleine 75B. Ze zeggen vaak dat kindjes soms makkelijker uit een kleine borst drinken, omdat hun neusjes zo minder snel in de verdrukking komen. Je vertelt dat je tepel vrij klein is. Dat is heel normaal. De baby hapt straks ook niet alleen je tepel, maar een groot gedeelte van de tepelhof. Dat is heel belangrijk, want anders krijg je tepelkloven en dat soort ellende. Mij heeft het erg geholpen om me goed te verdiepen in hoe BV werkt. Door erover te lezen en naar een infobijeenkomst te gaan. Veel succes met zwanger worden en met de borstvoeding als het zover is!
Hoi, Ik heb grote borsten en "platte" tepels. Heb in het ziekenhuis de eerste dagen een tepelhoedje gebruikt omdat het niet erg lukte. Bij thuiskomst was ik het tepelhoedje uit het ziekenhuis vergeten mee te nemen en die mijn man had gekocht hadden een andere vorm, dus die wilde mijn dochter niet. De kraamverzorgster heeft me toen geholpen zonder tepelhoedje te voeden, na wat gefrut bleek dat prima te gaan. Ik weet niet of dat was omdat we eerst een paar dagen met tepelhoedje hadden geprobeerd, maar sindsdien geen problemen meer. Als zij gaat zuigen krijgt die tepel vanzelf de goede vorm. Zoals hierboven al werd gezegd, ze pakt niet alleen de tepel, maar ook de hele tepelhof. Veel succes, ik hoop dat het allemaal gaat lukken bij je.
hee meiden, bedankt voor jullie reacties! ik ga me er tzt goed in verdiepen en denk dat ik ook zo'n cursus ga volgen of naar een bijeenkomst ga. tnx groetjes madelon