Ik word hier zo stapelgek van!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem1981, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    's Middags naar bed gaan is 1 groot drama! Mijn zoontje is 6 weken, mijn dochter 2 jaar en dan gaan ze allebei huilen, ze maken elkaar wakker. Ik word er stapelgek van!!!!!!!!

Waarom gaan ze niet gewoon slapen, elke middag zie ik er tegenop om ze naar bed te brengen. Mijn dochter is zo'n aansteller op de moment, ik word dan zo boos en moet me echt inhouden. Mijn zoontje slaapt niet en word wakker. Nu huilen ze allebei, ik word er zo gek van!! :(

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Is t een idee om (als de baby wakker is) samen met de baby je dochter naar bed te brengen; soort nieuw ritueeltje. En de baby beneden bij je te laten slapen?
    Moeilijk hoor!

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik dus net gedaan, maar het lijkt wel of ze dan extra gaat huilen ofzo.

Beneden slapen werkt niet, hij slaapt alleen in zijn bedje en ander word ik ook gek hier beneden, loop ik echt op mijn tenen.

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Leuk he, kinderen ;)

Wat vervelend en kan me goed voorstellen dat je er dan even doorheen zit.
    Misschien andersom doen, eerst samen de baby naar bed brengen en dan je oudste nog even een verhaaltje voorlezen en dan 10 min. later naar bed doen?
    Ik denk ook maar even hardop mee hoor ;)

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Tja, mijn dochter (nu bjna 3 ) is ook eg jaloers op haar broertje, ook hier is het soms strijd. Kan je niet echt advies geven hierin, behalve misschien: geef het de tijd, je zoontje is nog jong. Wat hier uiteindelijk werkte in de middagen dat ze nog echt een slaapje nodig heeft is dat ze bij ons in het grote bed mocht slapen. Geweldig vond ze dat!

6. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ja moeilijk hè?

Kun je ze iet apart laten slapen? Zodat je dochtertje ook even tijd met jou alleen heeft, ipv altijd samen met haar broertje?
    Het is natuurlijk heel moeilijk om mama ineens te moeten 'delen'.

Kun je je zoontje tijdens haar middagslaapje niet in de box laten slapen dan of in de reiswieg?
    Misschien heeft ze het idee dat ze nu alles samen met haar broetje moet doen, ook het slapen.

Ik denk maar even met je mee. Hier hebben we er tot nu toe gelukkig ng geen last van gehad, dat de oudste jaloers is. Maar ik zorg er wel voor dat hij ook tijd alleen heeft met mij, want dat is hij natuurlijk gewend.

Heel veel succes ermee.

Groetjes Inge

Deel Deze Pagina