hoi meiden, onze kleine meid is nu bijna 2 weken oud en ik twijfel soms wat ik haar aan moet trekken aangezien het steeds warmer word. ze had in het begin erg moeite met haar temp en vandaar dat ik soms bang ben dat ze het te koud heeft. vandaag had ze een rompertje met lange mouw, omslag shirt lange mouw, lange broek aan en daar bovenop een lakentje dekentje (in kinderwagenbak) toen we vandaag naar buitengingen hebben we haar onder het lakentje dekentje ook nog een jasje aan gedaan. is dit voldoende? te koud of te warm? snachts slaapt ze gewoon in haar kleertjes met een lakentje en dekentje
Lijkt mij prima. Gewoon even regelmatig checken hoe ze aanvoelt. Als ze klammig is, is ze te warm en voelt ze te koud, dan merk je het wel. Hier was het overigens ook maar 11 graden. Als het warmer wordt, kun je ook een romper gebruiken met korte mouwen en boven de 20 graden misschien zonder jasje onder de dekentjes. Korte mouwen deed ik pas hier toen het echt flink warm was.
Lijkt me nu prima hoor! Zeker als ze zo jong zijn dan kan je ze nog lekker aankleden. Buiten moet je inderdaad toch nog wel iets extra's doen voor de wind & "kou". Eigenlijk heb je volgens mij de eerste maand ongeveer toch altijd nog wel een dekentje in de buurt van je baby. Gebruik je buiten ook het dekje van je kinderwagen? Dan ligt ze nog iets meer uit de wind.
bedankt voor de reacties. het dekje van de kinderwagen gebruiken we ook. we hadden eerst ook de kap omhoog maar hebben ook alvast een parasol gekocht want ik las dat het met erg warm weer niet goed is als de kap van de kinderwagen omhoog staat. vandaag zijn we met de auto weg geweest en toen hebben we haar zonder jasje in de maxi cosi gezet omdat het behoorlijk warm werd in de auto.
Is altijd lastig. Ik moet zeggen dat wij nooit lange mouwen rompers hebben gebruikt. Ook niet toen hij in het begin zijn temp niet kon vast houden. Ik zou zeggen: voel regelmatig hoe je kindje aanvoelt en neem desnoods wat extra's mee. En misschien even tempen voor je weg gaat en als je terug komt. Dan kun je duidelijk zien hoe warm of koud je kindje is.
Ik heb nu een zomerjasje, als je geen voetenzak in de maxi cosi hebt zou ik nu toch nog aldoor een zomerjasje aandoen buiten hoor, een romper en shirtje vind ik het zelf echt nog te koud voor! ( Toen we op vakantie waren was mn dochter 8 tot 12 weken en waren we in een land waar het toen zo'n 25 graden was. Daar had ze wel alleen een korte mouw romper en shirtje aan maar hier is het toch nog aan de frisse kant vind ik hoor.... )