Hey meiden, Ik ben 17 december geopereerd en heb 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen. Die nacht was voor mijn man een drama. Kleine man bleef wakker worden wat hij ook deed een kwartiertje sliep hij en werd hij weer wakker. Nu zijn we bijna 2 weken verder en de kleine man wordt iedere nacht wakker om 2 uur en om 4 uur. Heb hem op een gegeven moment een fles gegeven in de nacht. Het was niet echt omdat hij dit nodig heeft, maar meer gewoon in de hoop dat hij tot 7 uur zou doorslapen. Dit gebeurde de ene nacht wel na de fles en de andere nacht niet. Ik weet nu niet zo goed wat we hier mee aanmoeten. Honger zal het niet zijn. Dit is zijn dag schema 07.00 180+6 10.00 fruit ong. groot potje (maak het zelf) 10.30 tot 11.30 slaapt hij op mij op de bank 12.00 180+6 13.00 tot 14.00/14.30 slapen in bed. 16.00 flesje thee met soepstengel of als hij erg aan het jammeren is 150+5 17.30 ong. grote pot groente (maak het zelf) 18.30/19.30 210+7+rijstebloem even om comentaar te voorkomen. Hij slaapt in de ochtend bij mij op de bank ivm dat ik dan niemand heb die hem naar bed kan brengen. Ik zit met mijn been in het gips en mag/kan daar niet op lopen. Wie o wie weet wat dit is. Wat is er toch met hem????? Er is trouwens wel een tandje doorgekomen maar daar wordt hij toch niet in de nacht zo vaak wakker van want overdag heeft hij er geen last van.
van een tandje kun je 's nachts best meer last hebben. Dan lig je langere tijd en is de druk op de kaakjes ook anders
Volgens mij kan het best van een doorkomend tandje komen dat een kind 's nachts vaker wakker wordt dan overdag...hoor je in ieder geval heel vaak (gebeurd hier ook vaak). Maar 't kan natuurlijk ook dat hij wat uit zijn ritme is doordat hij voelt dat niet alles is zoals anders.
Het zou ook maar zo de 8 maanden sprong kunnen zijn die er aan zit te komen. Ik weet niet of je kindje last heeft van de sprongetjes? Hier kan ik de klok er namelijk op gelijk zetten. Daarnaast wellicht honger? Ik zie dat je kindje nog maar 3 flessen melk heeft en eventueel een vierde bij erg jammeren. Hier gingen we terug naar 3 flessen toen Sven er brood bij ging eten. Ik noem maar even iets hoor, dit hoeft namelijk helemaal de oorzaak niet te zijn. En soms is er ook echt geen oorzaak, maar is het een fase. En misschien is hij toch ook een beetje gespannen? Je kan nu minder met hem, neem aan dat je hem ook niet meer zelf op bed legt 's avonds? Het is overmacht dus je kan er niets aan doen, maar je kindje kan daar best wat onrustiger van zijn. Mijn zoontje heeft 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen eerder deze maand en ook al was ik bij hem toen hij in slaap viel en was ik er weer toen hij wakker werd: hij heeft het echt geweten dat hij ergens anders was. Hij heeft ruim een week enorme verlatingsangst gehad nadat hij weer thuis was.
Het kan echt van het tandje komen hoor. En wat Romy ook zegt. Hier gingen we over op 3 flessen pas toen ze een hele boterham aten tussen de middag. Daarnaast is hij nu wellicht bezig met het verwerken van wat er gebeurd is. Wellicht 'doet' mama ook anders dan hij gewend is, dat je nu niet kunt lopen met hem oid. Dat iemand anders hem bijv in bad doet? Kindjes kunnen op deze dingen op hun manier reageren. Maar het kan ook gewoon een sprongetje zijn, het lastige is dat je bij dit soort fases pas achteraf begrijpt wat nou de oorzaak is.
Honger is het niet. Hij krijgt voeding op verzoek en hij wilde zelf zijn 4e fles niet meer. Nou ja goed dan maar. Hij heeft al vanaf zijn geboorte van 4 tot 5 een huil uurtje. Dus vandaar als het erger is dan normaal dan krijgt hij dus een extra flesje. Papa brengt hem nu in de avond naar bed en oma overdag. Dat is idd wel veranderd. Plus ik ging iedere dag met hem wandelen weer of geen weer. Dat gebeurt nu ook niet meer. Het in bad gaan is bij ons onder de douche gaan en nog steeds hetzelfde. Wat betreft de sprongetjes ja daar heeft hij altijd wel last van. Maar terug gerekend is hij pas 6 maanden en 3 weken. Hij is te vroeg geboren.