Tips tegen hoest?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HooyoShimbir, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Goedemorgen,

Na weer een gebroken nacht door me oudste die vreselijk aan he hoesten is ben ik op nu :p ben zelf ook wat verkouden, heel fijn.

Maar het is gewoon zo zielig. Ze hoest zowel overdag als in haar slaap echt constand. Ze heeft een tijd naast me gelegen het is echt zielig. Ze is beked met astmaklachten. Dus geef wat extra ventolin. Heb alleen niet het idee dat de slijm uit de longen komt maar meer uit de keel. Hierom heb ik noscapine gegeven Zodat de prikkel wat word gedempt maar ook dit helpt niet.

Iemand nog tips? Of toch maar naar de huisarts?

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij hebben een kruidensiroop van wapiti gekocht bij een natuurwinkel en die helpt hier heel goed!
    Volledig op natuur basis met grindaline!
    Misschien eens proberen?

3. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat een goed idee, tnx

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Omdat ze astmaklachten heeft en daarvoor medicijnen gebruikt durf ik geen advies te geven. Ik wens jullie wel beterschap!

5. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Onze dochter heeft een tijdje terug veel ademhalingsklachten gehad en had Salbutamol. Dit hielp wel maar ook niet altijd. Wat hier de klachten wil verlichten, is voor het slapen een badje met iets van eucalytus erin. Ook ventileren we overdag de kamer goed en zorgen we dat er goed is gestofzuigd en is afgestoft. Ook verhogen we het hoofdeinde van het matras. Bisolvon helpt ook weleens. Succes!

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gewoon een lepeltje honing geven, of suikerwater/suikerklontje geven. Niet heel gezond, dat laatste, maar het helpt wel :)

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ze heeft vanavond weer een speudokroep aanval gehad en dat had ze een paar avonden geleden ookal. Kunnen ze daarvan ook overdag zo hoesten?

8. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik zweer bij mijn zelfgemaakte tijmsiroop. Die kan je (iets anders natuurlijk) ook bij de apotheek vinden. Mits je voorzichtig moet zijn met tijm. Ook zijn er verschillende thee soorten op kruidenbasis. Vanaf 1 jaar mogen ze dit (beperkt) hebben.
    In geval van twijfel toch een bezoekje aan de dokter.
    Mijn zoontje heeft ook veel last van hoesten. De dokter dacht dat het vanaf 9 jaar kan beteren..

Veel succes.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe heeft dit ook gehad en hoeste overdag ook erg, wij hebben toen via de huisartsenpost een drankje gekregen waarin ook een middeltje zat waardoor ze een beetje suf werd en daardoor goed kon slapen!
    Eigenlijk ging het na 2 dagen alweer een stuk beter.....

10. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Geen idee of het in bepaalde omstandigheden niet mag, maar mijn grootmoeder maakte vroeger ook vliersiroop. Ik zag dat die nu ook bij ons in de supermarkt te koop was en heb me dus een flesje aangeschaft voor het ziekteseizoen.

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bedankt voor alle tips. Ze hoest helaas nog steeds en t zit nu ook weer in dr longen dus we gaan duimen dat t geen longontsteking word (ze heeft een afwijking aan dr longen en astma dus....)

12. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zweer bij Luuf smeren op de voeten van jouw dochter en dan sokken aantrekken of voeten goed onder de deken. Dat is echt mijn wapen tegen hoesten 's nachts. Na vijf minuten is het altijd weer stil in de kamer. En ik heb ook dat apparaat om de lucht te bevochtigen.

13. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ze mag helaas geen luuf omdat dat op dr longen slaat en ze daar weer benauwd van word. Thanks.

14. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Tja, vluchtige stoffen.
    Ik zou toch voor de zekerheid even langs de dokter gaan. Zeker omdat het toch om een vorm van astma gaat.

Sterkte

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit had ik ook gelezen maar dan met vapo rub. Onder je voeten smeren en sokken aan. Helpt ook tegen astma. Ik wist dit eerst ook niet :D

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Had ze echt een productieve hoest? Dus dat er slijm mee komt? Dan kun je beter niet iets geven dat de hoest prikkel onderdrukt. Dan blijft het slijm zitten en dat is nou net wat je niet wil. Beter kun je dan iets geven dat het slijm oplost, zodat het er makkelijker uit komt. Dan word het hoesten vanzelf ook minder omdat het slijm de hoestprikkel veroorzaakt.

Maar in jouw dochters geval, met astma, zou ik altijd overleggen met de huisarts en niet op ons leken afgaan... ;) Beterschap!

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    rechtop zetten s nachts.
    Toen ik longontsteking had, sliep ik met 3 kussens onder mij. Zat soort van halfrechtop.
    Eventueel in een maxicosi oid.

Verder kamertje goed afstoffen en alle pluche beertjes weg doen.

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Voor het slapen gaan de waterkoker aan zetten met de klep open
    Dan heb je vochtige lucht helpt hier goed.
    Zet ook een emmer heet water op zijn kamer voordat wij gaan slapen
    (Op eem veilige plek!)
    En bisolvon

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Toen de hoest productied werd zijn we gestopt met de noscapne en heb ik contact met de longarts gehad. Nu met veel ventolin heeft ze het ergste gehad. En gaat het weer wat beter. Het blijft altijd spannend zodra ze echt last van slijm krijgt.

20. Storm

Storm Niet meer actief

Ik las het op FB idd met Vaporub. Hier ook met luuf gedaan vanavond bij de twee jongsten. Die hebben ook een rothoestje en het hield al op voordat ze uberhaupt op bed lagen. Terwijl ze met op de borst smeren gewoon blijven hoesten. Vond dit wel heel bijzonder.

Deel Deze Pagina