Beste aanpak?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LesleyS, Jan 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

Jun 17, 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aanstaande 24-01-2015 wordt mijn dochter 1 jaar! Wat vliegt de tijd :)
    Speel al een tijdje met het idee om de flesvoeding die ze krijgt af te gaan bouwen maar heb meerdere ideen over hoe dit aan te pakken.

Ik heb het gevoel dat mijn dochter de ochtend en avondfles nog erg lekker vind, dat dit ook een rust en geniet momentje is. Ook is ze de afgelopen maand erg jengelig/huilerig/hangerig slecht slapen (tandjes/verkoudheid) dus kan overall even slecht aanvoelen wat nu wijsheid is.

Of kan ik er ook voor kiezen pas een fles weg te laten als zij zelf een week lang de fles weigert?

Wil niet aan opvolgmelk nummer 3 of 4. Volgens mij is halfvolle melk of yoghurt/kwark dan net zo goed.

Wat zou nou een goede aanpak zij ?

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik heb vanaf een jaar gewone halfvolle melk gegeven. Was geen probleem, ging er gemakkelijk in:). Heb hem toen sochtends en savonds een flesje gegeven en naderhand de ochtendfles weggelaten. Savonds krijgt hij nog wel een flesje melk. Hij geniet ervan en wij ook:) ik zie hem deze fles ook echt niet/nooit weigeren hoor!

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Kun je de hoeveelheid melk opschrijven die ze krijgt op welke momenten?

Vanaf 1 jaar is de richtlijn 350 ml zuivel totaal op de dag (melk/yoghurt/etc).
    Dus ik zou wel afbouwen naar 2 momenten en mogelijk mindere hoeveelheid. Ochtend en middag, of ochtend en voor slapen gaan. Wat jij/zij prettig vind!

4. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Denk dat dochterlief hier de fles ook niet zal weigeren hoor:D

Mijn dochter is inmiddels 14 maanden en ik ben begonnen eerst pap te gaan geven uit een fles en inmiddels is dat een bordje pap geworden van ongeveer 180ml melk. nu krijgt ze alleen 's avonds nog een fles, hier maak ik 180ml maar dan met maar 2 schepjes. Hier nog wel opvolgmelk of soms halfvolle melk, opvolgmelk heb ik altijd in huis.

Verder qua zuivel eet ze smeerkaas en bijna elke dag yoghurt. Ook krijgt ze soms melk tussen de middag of weleens yoghurtdrink zonder suiker.

De avondfles is voor ons ook een rustpuntje en ik denk dat we die er nog wel even in houden

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Jos wordt volgende week 1 jaar en krijgt nog 3 flessen opvolgmelk. De ochtend en avond fles krijgt hij boven. De middagfles drinkt hij nu vaak zelf in de kinderstoel na/tijdens zijn broodje. Ik heb hier nu af en toe halfvolle melk voor in de plaats gegeven.

Ik heb nu het laatste pak opvolgmelk (nr2) en ga het zo langzaam afbouwen totdat hij alleen nog halfvolle melk krijgt.

Hij krijgt nu overigens 3x 150+5 (laatste soms 120+4 als hij veel avondeten heeft gehad).

Wij willen de eerste fles straks bij zijn ontbijt geven, dus niet meer apart 's ochtends.
    Vorige maand bij het CB zeiden ze dat hij de laatste fles nog best wel even mocht blijven drinken, maar ze adviseerde om deze langzamerhand los te gaan koppelen van het slaapmoment. Dus beneden geven en daarna evt. wat minderen.
    Jos dronk heel weinig water/sap dus vind ik het wel belangrijk dat hij die fles krijgt voor het vocht. Maar hij begint nu meer water te drinken de laatste dagen dus die laatste fles kunnen we wel af gaan bouwen op den duur.

Oh ik zou er niet op wachten tot ze het zelf aangeeft, meeste kindjes doen dat echt niet en dan zit ze op haar 2e nog steeds aan de avondfles.

Maar zolang ze nog zo jengelig is zou ik het nog lekker even zo laten, als ze straks weer zichzelf is kun je het prima proberen.

6. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    hier rond jaar begonnen met gewone melk introduceren. de ochtendfles veranderd in beker melk bij haar broodje om te beginnen. middagfles kreeg ze al niet meer sinds ze gewoon met pot mee eet. ze krijgt yogurt bij avondeten. voor slapen krijgt ze papfles met halfvolle melk met brinta. 200ml met drie el brinta. maar sinds maand laat ze vaak helft staan

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female

En avond eten en Brinta?

Share This Page