minder honger

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door miek48, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miek48

miek48 Nieuw lid

9 mrt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 9 weekjes oud.
    En vanaf het begin een goede eter. De flessen werden alsmaar groter.
    Ze dronk gemiddeld 5 flessen van 170cc. Ruim voldoende dus.
    De tijden van de voedingen: 7.00 uur - 10.00 uur - 14.00 uur - 18.00 uur - 22.00 uur. Ze sliep dus ook keurig de nacht door.

Maar nu sinds vorige week heeft ze problemen met haar laatste fles. De flessen van 22.00 uur dronk ze met moeite 50cc!! Dan geeft ze aan dat ze niet meer wil en is het erg huilen. Wat ze anders niet doet. En nu sinds 4 dagen is het ook bij de fles van 18.00 uur problemen. Dan drinkt ze soms maar 100cc. Maar toch slaapt ze tot rond de morgen (6.00 uur) door. Ze heeft schijnbaar wel genoeg.

Gisteren naar het CB geweest. En die adviseerden om de fles van 18.00 uur te rekken richting 20.00 uur `s avonds en de fles van 22.00 uur te laten vervallen. Zo hoef ik ze ook niet meer wakker te maken. Met gevolg dat ze dus afgelopen nacht om 4.00 uur wakker werd (dronk maar 90cc). En toen weer om 7.30 uur. De 3 flessen vanaf 7.30 uur drinkt ze wel goed (weer gemiddeld 170cc) en niet huilen. Ik geef ze dan om de 4 uur. Nu de laatste om 20.00 uur vanavond gegeven en nu dronk ze maar 40cc!!
    Hier gaat ze het dus geen hele nacht mee redden.

De nachtvoeding is dus weer terug en het flessenschema is helemaal om. Maar ik snap niet dat ze zo huilt bij die laatste fles(sen). Ze heeft schijnbaar genoeg. Maar hoe kan dit zo plots omslaan?
    Iets met een sprongetje te maken?
    En voor wie is dit herkenbaar?

2. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij hebben veel babys de periodes dat ze ineens veel minder drinken of bepaalde flessen bijna niet meer. Ik vind het trouwens belachelijk dat CB adviseert om bij 9 weken al over te gaan op 4 voedingen. Ik dacht dat je daarme tot zeker 4 maanden moet wachten.
    En als je kindje dan midden in de nacht komt heeft ie die 5de voeding nog zeker nodig.

Ik heb in die periode gewoon de flessen zoals altijd blijven aanbieden, hoeveel ze ook dronken. Na een tijdje gingen ze wel weer de hele flessen drinken.

Wij hebben de laatste fles pas afgeschaft toen de kindjes bijvoeding kregen (met 5-6 maanden), maar veel mensen stappen rond 4 maanden op 4 flessen.

Deel Deze Pagina