kleine wasjes grote wasjes

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb de kriebels ben alles aan t wassen.
    en nu ik daar mee bezig ben heb ik ineens enorm veel respekt voor de moeders van onze moeders :confused:
    geen wasmachine geen droger geen strijkbout en een kind of 6 a 7 om je voeten heen :rolleyes:
    thank god there is a wasmachine :)
    how de droger piept ik mag weer :D
     
  2. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nou idd, lang leve de wasmachine en droger :D Moet wel zeggen dat ik de droger alleen gebruik als ik echt veel was heb of met beddegoed e.d.

    Je zult alles maar met het handje moeten doen zeg.... :(
     
  3. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.388
    1.795
    113
    Hmmmmm, je helpt me wel om m'n visie op die Mount Everest in de badkamer weer ìetsjes te wijzigen :D Inderdaad, LOVE THE MACHINE :D
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.002
    1.831
    113
    Provincie Groningen
    Je moet niet vergeten dat ze in die tijd niet elke dag schone kleding aanhadden, en niet elke dag in bad gingen, dus lang niet zoveel handdoeken. Verder moesten meestal de kinderen meehelpen.

    Maar inderdaad ben erg blij dat we niet meer in die tijd leven.
     
  5. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn oma deed altijd haar was in de tobbe en dan stampen maar. Die wilde dus echt geen wasmachine. 's Winters stond ze in de vrieskou buiten de was te stampen. Je zag het ijs er soms op drijven.
    Ow, wat ben ik blij met mijn machientje als ik daar aan terug denkt. :D
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    hahaha dan mochten ze de labeltjes wel aanpassen... niet alleen een MAXIMUM temp... maar ook een MINIMUM temp....

    Blij idd dat tijden zijn veranderd...

    Ik heb trouwens geen droger, maar zit er wel aan te denken om een aan te schaffen met de tweede op komst....
    Wat doen jullie zoal in de droger? want kleding erin doen is toch niet verstandig (krimpen?)
    alleen voor luiers, handdoeken en beddengoed dan?
     
  7. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.342
    254
    83
    Noord-Brabant
    Als je je kleding al een aantal keer gewassen hebt, krimpt het eigenlijk niet meer.
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.388
    1.795
    113
    Kleding gaat hier zo goed als niet in de droger. Ik wil er nog weleens een spijkerbroek ingooien, als ik hem snel nodig heb, maar dan op de voorzichtige stand en liever niet. Kleding wordt er gewoon niet mooier op als je het in de droger droogt (qua kleur, model, pillen etc...)Hier gaan voornamelijk handdoeken, beddegoed, hydrofiel, katoenen ondergoed (zoals sokken, rompers, onderbroeken) in de droger..
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nee inderdaad dat is waar maar toen had men wel een gezin van gemiddeld 12 a 15 personen :confused:
     
  10. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik gebruik de droger niet heel veel maar heb ook een grote zolder met veel ruimte om was te drogen.
    maar vandaag heeft de droger me geholpen hoor!
    30 hydrofielluiers 20 washandjes en 24 spuugdoekjes en een zooitje beddegoed verder!
    en nu draaien mijn eigen handoeken nog pfffffffff
    ben t nu dus wel echt zat.
     
  11. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik mn droger zo min mogelijk, vind hem doodeng. hij is oud en maakt rare geluiden en heeft al een keer schroeiplekken veroorzaakt. (de band waar de trommel in hangt was gebroken) kheb ff geen geld voor een nieuwe, dus hang ik als het droog is de was buiten en anders hang ik zoveel mogelijk binnen op het rek.

    heb wel bewondering voor onze oma`s die nog uit de tijd komen dat er geen wasmachine bestond. wat ben ik blij met de mijne.

    liefs doris
     
  12. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    idd grote bewondering.. ook al gingen ze niet vaak onder de douche ect.. en hadden ze niet vaak schone kleren aan..

    moet bekennen dat dat laaste bij ons ook wel minder kan.. er ligt regelmatig iets in de wasmand waarvan ik denk.. die had best nog even gekunt..
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ben blij met me wasmachine maar droger wordt haast nooit gebruikt. ik draai elke dag 1 a 2 wassen en we zijn maar met zijn 3tjes :). beetje veel dus en soms weet ik niet waar ik het moet ophangen om te drogen
     

Deel Deze Pagina