Kleine wasjes, grote wasjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 12 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kun je op de tweede verdieping een aansluiting laten maken? Dat hadden wij in ons vorige huis. Handig was dat de was daardoor weg uit zicht was, dus als ik geen tijd had voor opvouwen bleef het rustig een paar dagen hangen. En in het trapgat konden de dekbedovertrekken goed drogen.

In ons nieuwe huis heb ik een washok, waar de machines staan. Het droogrek staat in een extra kamertje.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Was verzamelen doen we in de badkamer (oké, de kinderen opbouw slaapkamervloer :rolleyes:). Als de bak vol is, gaat hij naar zolder, daar hebben we een wassorteerkast (van Ikea) staan. De wasmachine en droger staan ook op zolder. Net als drie wasrekken (een zo’n toren, een kleiner wasrek en een in het trapgat). In de droger gaan alleen handdoeken en het beddengoed, de rest hang ik op. Sorteren doe ik soms op zolder, maar vaker op ons bed.

Ik zou er niet aan moeten denken nog meer te sjouwen met was. Dat zou ik echt alleen doen als het niet anders kan, zou eerst kijken of er een andere oplossing mogelijk is.

3. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik heb de machine en droger op de begane grond maar echt was uithangen kan alleen op zolder. En dat is m’n 3e verdieping… ik heb 4 woonlagen. Tis bijna sport

Emma86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Hier staan de wasmachine en droger in de bijkeuken (tot voor kort in de garage waar ik buitenlangs naartoe moest).

Was hang ik bij voorkeur buiten (heb 2 droogmolens) maar in de winter gaat het vaker niet dan wel. Gelukkig de laatste weken steeds vaker weer wel.

Ik was elke dag een droger was (spijkerbroeken, ondergoed, sokken en handdoeken) en een niet droger was (truien, shirts en joggingbroeken). In de winter draag ik die natte was naar zolder om op te hangen.

Was verzamelen we in de badkamer. De kids gooien het er echt elke dag goed in omdat ze weten dat hun moeder het elke dag wast en mist wat er niet in zit en ze dat dan ook horen :roflmao:

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ja klopt het is daar ook vochtig.
    Het dak is zo lek als een mandje. (Druppelt gelukkig niet op de vloer)
    Wij zien allemaal vocht plekken in de jutte gevallen (isolatie jaren 60 denk ik).
    Maar gaan over 2 a 3 maanden de verduurzaming in.
    Dus even volhouden.
    Kachel aan heeft daar ook geen zin.

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ja klopt zo keek ik ook wel.

Waarom het niet droogt zie boven haha

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Oh nee, dan heeft de kachel aan daar echt geen zin. Dan stook je echt voor de buitenwereld.

Wel fijn dat er wat aan gedaan wordt. Nog even en dan droogt de was buiten weer prima (mits het droog is) en dan hopelijk in het najaar een fijne zolder.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    @toch3 bedenk wel dat de komende jaren je wasvolume flink zal groeien.
    Dat merk ik hier ook echt heel erg.
    Nu zijn je kinderen nog jong en hebben ze nog relatief kleine kleding, maar wacht maar tot de een na de ander richting volwassen maten gaat.....

Een paar spijkerbroekjes maat 128 is heel wat anders dan een rijtje jeans in een volwassen maat. En met truien natuurlijk idem dito.

Hier is het bijna alleen maar kleding in volwassen maten. Zoons zijn inmiddels (bijna) 21, 18, (bijna) 16, 12 en 8. Zoon van 8 heeft natuurlijk nog echt kindermaten, maar zoon van 12 gaat ook al richting de kleinste herenmaten. En dan nog mijn dochter, man en ik.
    Een ding scheelt: je was is best snel opgehangen. Een paar truien en een paar jeans en hoppa je machine is alweer vol.:eek:

Syane vindt dit leuk.
  9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Hoop het ook.
    Dak komt ook omhoog door de dikte van het isoleren dus dan zou het wel waterdicht moeten zijn.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Hoeveel broeken en truien kun je max hebben.
    Hier toch wel 6 spijker en 4 truien dat er in zou kunnen miss wel meer ook.
    Hebben een 9 kilo ding.
    En groter worden doet dochter ook ze is straks groter ook snif

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik weet inderdaad niet wat erger is.
    Hier nu met de jongste van 10 maanden sta je toch veel van dat kleine spul op te hangen, vind ik maar irritant.
    Geef mij maar 10 spijkerbroeken en 10 truien. :roflmao:
    Nadeel is alleen dat je machine dan vaker draait ja...

Zo heb ik ook zo'n hekel aan de 60 graden was met alle onderbroeken en sokken. :oops:

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En on topic:

Wij hebben nu de wasmachine en droger in de bijkeuken staan en sinds ik vorig jaar hoogzwanger was staat m'n droogrek (of soms 2) in de woonkamer, achter in een hoekje. :rolleyes:
    Daarvoor droogde ik de was in de kelder, maar met een dikke buik steeds die trap op/af vond ik niet ideaal en het was vochtiger daar dus droogde minder snel.
    Als we visite krijgen zorg ik dat de was weg is, maar verder kan ik me er niet zoveel aan storen.
    Andere mogelijkheid is drogen op zolder, maar ik heb echt geen zin om steeds 2 trappen op/af te moeten met die was.
    Zodra de zon schijnt hangt de was lekker buiten.
    Hier gaat alleen de 60 graden in de droger en de hoeslakens van het beddengoed. Bij echte nood wil ik de spijkerbroeken er nog wel eens in gooien.
    Was vouwen doe ik aan de eettafel.

Denk dat het voor jezelf heel prettig is als de wasmachine op zolder kan en je dan daar ook kan drogen.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Haha, ja of een was met veel washandjes en vaatdoeken. Die gaan nu de wasdroger in, maar ik had eerst geen wasdroger....:confused:

Die grote stukken in de was vind ik wel fijner. Klein spul ophangen vind ik echt een rotweekje. Het lijkt dan net of de wasmand niet leeg wil.:rolleyes:
    Maar je hebt wel meer wassen te draaien en dat kost ook weer tijd.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik heb volgens mij een 8 kilo machine. Ik gooi vaak de spijkerbroeken met andere donkere was in 1 was, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel spijkerbroeken er in 1 wasbeurt kunnen.
    Maar als jij 6 spijkerbroeken en 4 truien in 1 was hebt, prop je het dan niet erg vast in de machine? De was heeft nog wel wat bewegingsruimte nodig.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ik mag niet proppen.
    Dus vouw het ook even dubbel en leg het er is haha.
    En waneer ik te veel heb draait het niet dus dan een uit (kunnen hem nog open maken voor weg halen of vergeten dingen

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Herkenbaar. Wij zijn met 5 inmiddels allemaal volwassen maten. Ik was nu elke dag of als dat niet kan ivm werk dan op mijn vrije dagen meerdere wassen. Neemt ook veel plek in. Al doe ik het nu zo dat handdoeken, washandjes, vaatdoeken, ondergoed, sokken, ondershirts, beddengoed allemaal standaard in de droger gaat. En de bovenkleding die wordt opgehangen. Dat werkt redelijk goed. In de zomer of bij goede temperatuur kan het wel allemaal op het rek want die zet ik dan buiten. En dat is daar vaak ook zo droog.
    Oh en ik zet een rek nu ook gewoon in de woonkamer. In decreet van het huis is het vrij koud dus daar droogt het veel minder snel.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ja dat wilde ik echt horen :p

Maar het aantal wassen zal wel steeds verder oplopen ja, puur door de grootte van de kledingstukken

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Sorry, de waarheid is hard:D

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Dat merk ik ook! En dan zijn wij maar met z'n vieren, maar dat er niet meer zulke mini-kledingstukken bij zitten scheelt toch wel.
    Alleen niemand van ons draagt jeans, volgens mij scheelt dat wel weer, dat is toch behoorlijk zwaar.

20. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb een grote brabantia bak van 60 liter waarin ik een speciale waszak heb. Zodat ik mijn volle zak met 1 hand naar boven kan dragen. Heb evenwichtsproblemen. De wasmand staat in de badkamer op de 1e verdieping. Op de voorzolder staan de wasmachine en droger en de droogrekken. ik heb een wasmachine van 9 kilo. Werkt erg fijn!

Deel Deze Pagina