Dag ZP’ers, Zijn er hier met ervaring met een wasdroogcombinatie? Wij willen er misschien eentje aanschaffen maar ik kan weinig recente ervaringsverhalen vinden. Wast het gewoon goed? En welk merk hebben jullie? Ben benieuwd!
Mijn ouders hadden er een en met een half jaar weer verkocht. De was werd niet lekker schoon en ook niet droog genoeg. Zij hebben nu twee losse machines weer
Wij hebben er een van aeg; vanwege ruimtegebrek ooit voor deze oplossing gekozen. Doet prima wat ie moet doen, al is 'kastdroog' soms nog net wat klam, maar dan plak ik er makkelijk nog een half uurtje aan.
Mijn ouders hebben er recent eentje gekocht van bosh, heb hem zelf ook al gebruikt maar ben er niet kapot van. Wassen gaat prima, maar de droger is beduidend minder dan die van mij (ik heb ook bosh wasmachine+droger apart). Voor wassen kan er 9kg in maar drogen minder, is al niet handig. De was komt er echt enorm gekreukt uit en is ook niet helemaal droog. Dus dan moet je nog een rondje, of tussen wassen en drogen even alle was eruit en los schudden, dan gaat het beter. Duurt ook langer dan wassen en drogen apart, en dan al helemaal als er nog een extra droogrondje achteraan moet. Ook blijft je machine dus heel lang bezet, met een gezin niet handig. Als je de ruimte hebt om een losse wasmachine en droger te zetten dan zou ik altijd daar voor kiezen. Als je maar 1 toestel kan zetten dan is het wel een acceptabel alternatief, ik zou namelijk niet zonder droger kunnen
Ik had er 1 op de camping ik meen van Siemens. Wat een ellende. Gekocht zodat ik niet 2 machinines aan hoefde te schaffen (gierigheid) maar wat duurde dat lang. Normaal was en droog ik tegelijkertijd. Dat kon niet meer. Moest telkens wachten tot 1 was schoon en droog was voor de volgende erin kon. Helft van het seizoen de combi verkocht en voor losse wasmachine en droger gegaan.
Ah oké ik ben er uit. Gewoon een normale wasmachine kopen. En eens kijken of er een droger in de schuur past.
Wilde net schrijven: ik kan het aanraden Had er eentje van LG in mijn appartement vanwege plaatsgebrek. Ik volgde gewoon nooit het programma dat drogen aan het wassen vastkoppelde, want dat gaf inderdaad geen goed resultaat. Ik koos eerst een los wasprogramma en als dat klaar was, dan pas een los droogprogramma. Perfect. In principe doe je dan hetzelfde als met twee machines, alleen hoef je de was niet om te kramen. Heb nu hier, samenwonend met mijn vriend, twee machines, maar de droger moet ik hier vaak nog een extra half uur aanzetten. Ik vond mijn combi dus juist fijner
Wij hebben eentje van Samsung en ben er heel blij mee. Wast en droogt prima. Ja, er moet wel minder in als je wilt drogen, maar de was komt heel goed droog uit. Heel fijn ook dat je de was niet steeds vanuit de ene machine in de andere moet doen, zet m 's ochtends voor werk aan, haal 's avonds schone,droge was eruit.
Nee we plaatsen hem in de keuken onder het keukenblad. Daarom dat een combi mij fijn leek. Wisselende verhalen er over dus even goed uitzoeken
Ik heb er sinds kort 1 van lg. Bevalt prima. Programma van 30 minuten wast al mooi schoon, wasdroogbeurt duurt wel een uur of 6. Enige jammere is dat het apparaat zelfdenkend is en soms zomaar een half uur vastplakt aan de cyclus. En moet de gebruiksaanwijzing nog lezen, snap nog niet hoe ik alleen kan drogen zonder wasbeurt er aan vastgekoppeld.
Mijn combi kon de helft drogen van wat hij kon wassen. Ik was best wel chaotisch en hierdoor kon ik een deel van de was niet meer vergeten. Met juist instellen ging hij aan één stuk door. Maar nu ik een gezin heb vind ik het niet meer zo praktisch. Wat in de droger gaat zit veel in dezelfde was. Dan zou ik de machine veel vaker aan moeten zetten. Alleen voor de bonte was zou het handig zijn, daar hang ik ongeveer de helft van op. We hebben nu een aparte droger op de wasmachine, dat vind ik toch wel het prettigste. Ook met het uitsorteren van de was. Alles moet er toch uit, waardoor er niet zo vaak meer iets per ongeluk in de droger gaat wat daar niet hoort. Aanv: Ik was nu bijna alleen in het weekend. Met een combi zou dat niet lukken.
Moest het even zoeken: LG F4J6TM0W direct drive - 8/5 kg Had 'm van Coolblue, maar was wel in 2018 en zie dat hij nu tijdelijk uitverkocht is.
Klopt: dat laatste (drogen zonder wasbeurt gekoppeld) moest ik ook echt even opzoeken toen, maar het kan wel. Weet alleen zo even uit m'n hoofd niet meer hoe, alleen dat het niet echt heel makkelijk of duidelijk te vinden was En dat scheelt enorm, als je het op die manier gebruikt. Dan heb je ook niet meer dat het zes uur duurt. (Ah, zo stom dat ik je niet even kan laten weten hoe dat ook alweer zat bij LG... )
6 uur?? In die tijd heb ik 3-4 wassen gewassen en gedroogd. Voordeel van 2 apparaten. Was uit de wasmachine gaat de droger in en in de tussentijd draait de volgende was alweer in de wasmachine.
Ik vergat te vaak de was in de droger te stoppen, dit is ideaal. En het bespaart ruimte, nu kan er mooi een extra vriezer staan.