Die kleine van ons wil absoluut niet op der buik liggen. Als we haar op haar buik liggen is het binnen een paar seconde oorlog. Nou heb ik begrepen dat op de buik liggen erg belangrijk is voor het nekje. Ik maak me wel een beetje zorgen. Ze wil overigens wel de hele tijd zitten en begint langzaam haar hoofdje dan stil te houden. Iemand ervaringen mee? Tips?
Hoi hoi.. L. heeft dat ook heel lang gehad.. Hij deed het wel af en toe maar vond het vreselijk.. Meteen krijsen.. Als hij op mijn buik lag op de bank was het geen probleem.. Dus dat zou je kunnen proberen.. Ik heb vorige week een tip gehad van iemand, en dit werkte perfect.. Jij moet op de bank gaan zitten met een kussen onder je knieƫn zodat je benen schuin omhoog staan.. Dan je kleintje op haar buik op jou benen.. (linkerbeentje aan jou linkerkant en rechterbeentje aan jou rechterkant) en dan voor de tv gaan zitten.. De meeste kleintjes vinden de tv helemaal geweldig.. Omdat ze een stukje omhoog ligt is het voor haar makkelijker om haar hoofdje omhoog te doen.. We hebben dat hier 2x gedaan (paar minuutjes maar) en nu doet hij het helemaal zelf, ook in de box en zonder drama.. Succes!
idd zelf gaan liggen en dan op jouw buik. zitten mag ze trouwens nog absoluut niet, dus wees daar voorzichtig mee.
Leg je kleintje op een rolletje, rol een zachte handdoek of dekentje tot een niet al te hoge rolletje en leg daar je baby op zijn/haar buikje op.Vinden meeste babys fijn en tillen ze ook hun hoofdje op.
Zou me absoluut niet druk maken. Thomas wou het ook nooit en sinds hij 7 maanden is slaapt hij op zijn buik. Met zijn nekspieren is ook alles goed gekomen hoor!