13 maanden en opeens een ander kind!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

Onze kleine dame is een heel gemakkelijk kind. Is, of was. Want sinds een week lijkt ze erg veranderd. Ze slaapt minder goed (opeens midden in de nacht wakker, huilen en soms 2 uur achter elkaar), eet minder goed (avondeten ging er als koek in en nu maar een paar hapjes) en lijkt echt een eigen zinnetje te krijgen. Wie herkent dit? Is het een sprong / tijdelijk iets? Ik hoop het wel want 4 uur slaap per nacht breekt op:)

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

13 maanden sprong is inderdaad een beruchte! sterkte ermee, hopelijk is het snel voorbij.
    google maar eens op 13 maanden sprong.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heel herkenbaar!
    Sinds een maand ongeveer gaat eten heel slecht. Het is mij wel bekend dat eten minder wordt na 1 jaar gewoonweg omdat ze minder hard gaan groeien en het nodig hebben. Maar ons zoontje weigert zelfs 1 hap van zn avondeten! Al vanalles geprobeerd, maar ik krijg er niks in!
    Hierdoor komt ie ook weer snachts voor een fles.
    overdag erg aanhankelijk, wil constant opgetild worden en als ik daar niet aan toegeef is het niet gewoon mopperen, Nee... krijsen!!
    er schijnt een 13 maanden sprong te bestaan als je hierin gelooft. Op dit moment wil ik er best in geloven want dan gaat t over een paar weken ook weer voorbij...

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hier was het ook! Met 13 maanden kreeg hij een eigen wil en had hij opeens driftbuien. Ook het eten ging opeens wat moeilijker. Rond die tijd is inderdaad de 13 maanden sprong!

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.722
    3.158
    113
    Vrouw
    hier precies het zelfde,, alleen is het al begonnen bij 11.5 maand en wil maar niet stoppen,,

Liefsz

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb hier laatst zelf een topic over geopend met precies dezelfde vraag en ik kan je geruststellen: het is inderdaad een fase, wel een iets langere maar ik heb mijn ontzettend lieve en vrolijke meisje weer helemaal terug, ik herkende mijn eigen dochter niet meer maar ik kan je verzekeren: het gaat écht weer over!!

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik herken het gedrag wel, maar onze meid heeft er gelukkig niet zo lang last van gehad. En toen ze er last van had, was het af en toe een paar dagen en dan weer een paar dagen niet. Dat was rond d'r eerste verjaardag..
    Maar nu.. Ze is echt het heerlijkste kindje ooit..!! Ze kan heerlijk spelen, ze kan zich echt de hele dag alleen vermaken als het moet (als er maar iemand in de buurt is..). En eten doet ze voor haar doen eigenlijk juist goed.. Slapen heeft ze trouwens altijd goed gedaan.. *afkloppen*
    Dus als het idd een sprongetje is, dan komt er echt een einde aan.. Ooit!

8. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Heel herkenbaar. Naast dat het waarschijnlijk een sprong is, is het ook een beetje het einde van de babyfase. je krijgt gewoon nu een ander kindje. Soms ook wat lastiger, en driftiger, maar er komen ook nieuwe leuke ontwikkelingen. Ik moest heel erg wennen aan de driftbuien, maar uiteindelijk vind je een manier om er mee om te gaan.

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Herkenbaar!
    Kirsten is nu bijna 11.5 maand en ze heeft nu echt wel momenten dat ze driftig is en dat ze dingen op haar manier wilt doen en als dat niet mag of kan dan zet ze het op het huilen of zelfs krijsen!
    Ze begint nu echt een dreumusje te worden ;)

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oeh, 13 maanden sprong, succes!!

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ooow de 13 maandensprong jaaa!! vergeet ik nooit meer hahaha heel veel succes want je leven zal nooit meer hetzelfde zijn :p nee joh geintje hoor haha maar het is wel een pittige! :D

Deel Deze Pagina