kleine wennen of???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Doowske, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Hallo,

Ik heb een vraagje onze kleine van 13 dagen zit nu 3 dagen op fles voeding.... de eerste 2dagen dronk die 120cc om de 3uur ongeveer , maar sinds gister drinkt die niet alles op.... komt dit gewoon omdat die ook moet wennen en soms komt die alweer na 2 uur......

Hoe krijg ik een beetje regelmaat..

Ik geef hem een speen als ik hem helemaal niet stil krijg.....

Groet, moon

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt: 17 aug 2013
    Een kindje dat 13 dagen oud is heeft geen regelmaat nodig. Wat hij wel nodig heeft is veel kleine voedingen, ook s'nachts.Zijn maagje is nog klein, zeker ook als hij paar dagen borstvoeding heeft gehad.Je zat waarschijnlijk op minimaal 8 voedingen per dag, dus dit is nu echt een ander verhaal qua hoeveelheid per voeding.

Gewoon mee gaan in het ritme van je uk, veel knuffelen, hij heeft het nodig.
    Voeden op schema, als dat is wat je wil, daar is ie echt nog te klein voor.

3. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Dankje voor je reactie...

Nee ik weet niet of je dan al regelmaat hebt... hoeft niet hoor maar het is allemaal nieuw voor ons en nog wat onzeker als beginnende ouder;)

Maar dan weet ik het dat we toch goed doen want voed op verzoek en laat hem drinken wat die op kan

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    En je zal langzaam merken dat ie meer op kan. Maar de een is een slokopje en de ander wil graag vaak kleine beetjes..
    Lekker genieten van je kleintje, je moet elkaar ook leren kennen :p

Overigens
    Bij onze oudste dochter was ik het hele eerste jaar eigenlijk soort van onzeker dus...niet erg hoor!;)

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zat met mijn dochter toen op 8 flesjes van 90+3. De flesjes van 120 lijken mij nog wat veel... Mijn dochter is bijna 7 weken en zit nu denk ik vanaf week 4 op 120+4 (en komt +/- om de 4 uur).

Ik zou dus kleinere flesjes geven.

Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt je kind zelf laten bepalen hoeveel en hoe vaak ze drinkt. Op deze leeftijd is vaker een kleinere fles vaak beter.
    Bouw je je borst wel goed af? En geef vooral de melk die je nog zelf maakt aan je kind, daarmee geef je haar een flinke boost aan antistoffen!

7. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Allemaal bedankt voor jullie reactie....

Ja hij komt soms eerder dan drie uur met zijn gesmak haha daarom begon ik onzeker te worden, maar het verschilt met hem hoeveel hij drinkt...
    Me borstvoedingproductie is gestopt.....

Zal nu wel allemaal loslopen....

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op die leeftijd dronken ze hier geloof ik nog geen grote flessen van 120ml. 90 klinkt me bekender eigenlijk. Dus dat is ook een optie. Ken je het rekensommetje van hoeveel ml ze mogen per kilo? Bel anders even met de advieslijn die op je pak babyvoeding staat! Dan rekenen ze met je mee hoeveel voeding totaal je kindje mag, en als je dat dan een beetje verrekend over hoevaak hij drinkt ( 7 a 8 keer neem ik aan op die leeftijd ) dan weet je hoe groot de flessen kunnen zijn. Op verzoek zit je namelijk toch een beetje vast aan die maximum van voeding.

9. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Ik doe het nu zo.....

Ik geef hem op verzoek hij komt soms eerder maar dan rek ik het tot die drie uur.... hij drinkt tussen de 80cc en 90cc het verschilt per voeding deze week komt cb dus kan ik ook even hiermee overleggen....
    Hij doet het goed zo dus ik vindt het goed... plast en poept goed;)

10. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Zo lang hij goed plast en poept lijkt t mij goed :)
    120 vind ik wel veel hoor, zo vroeg.

Deel Deze Pagina