Hoi meiden, Ik ben net 2 weken volledig overestapt op kv en ben nog een beetje zoekende. Ons zoontje is 8 maanden en kreeg nog bv op verzoek. Ongeveer 4/5 keer overdag en soms nog een nachtvoeding. - Nu weet ik dat je bij kv aan een maximum zit,hoeveel is dit voor 8 maanden? - Ook wil ik eigenlijk naar 3 flessen overdag (dat zou hij goed moeten kunnen), nu krijgt hij er eigenlijk 4, +/- 7, 11, 15, 19uur. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Mijn man vindt dat hij eigenlijk zonder nachtvoeding moet kunnen. Met bv kwam hij soms nog 1 keer 's-nachts, nu met kv komt hij minimaal 1 keer, maar soms ook wel 2. Kan ik dit afbouwen/stoppen? Moet ik dan steeds minder geven of gewoon niets meer en alleen troosten? Jullie zien het, het is een beetje zoeken en puzzelen. Verder eet hij wel goed. Ontbijt boterham, ochtend fruit, lunch boterham avondeten groente etc.
Met opvolgmelk, nr2, mogen ze maximaal 800ml kunstvoeding. Bij mijn oudste ging het minderen in flessen vanzelf, nu de jongste regelt het ook zelf tot nu toe. Hoe je het beste kunt minderen in aantal overdag is denk gewoon proberen. Proberen naar 3 maaltijden met wat melk en 2 momentjes voor tussendoor. Voor snachts, lastig. Sommige kindjes hebben het gewoon echt nodig. Je kunt proberen te minderen, dus iets minder in de fles doen. Maar ik vind laten hongerlijden ook zo sneu. Dus eerst zorgen dat het overdag goed loopt en hij overdag voldoende krijgt. Misschien dat de nacht dan vanzelf wegvalt.
Met fv opvolgmelk mag je 24 schepjes geven. Dus 4x180/6 op een dag. Zou je dat niet redden is het beter om nr 1 melk te geven. Opvolgmelk verzadigd echter meer. Wat is je schema? Misschien dat hij overdag meer kan eten zodat hij verzadigd is voor de nacht.
Mijn schema is nu ongeveer: Ontbijt: 150/5 of 180/6 (hangt ervan af of hij een late nachtvoeding gehad heeft. Een boterham als we aangekleed beneden zijn (+/- 30min later) 9.30/10.00u fruit 11.00u fles 150/5 12.30u boterham 15.00u fles 150/5 (vaak niet helemaal leeg) Soms nog tussendoortje (rijstewafeltje, oefenen met thee etc) 18.00/18.30u avondeten (gaat de laatste tijd niet goed, BEHALVE als het pasta met tomatensaus is ) 20.00u fles 210/7 + naar bed. En dan vaan en/of rond 0.00u en 4.30/5.00u wakker worden voor nog een klein flesje. Vannacht werd hij wakker om 5 uur, luier verschoond en zonr fles in bed gelegd, dit pikte hij wel en ging weer slapen. Dus misschien is het wel makkelijker dan ik denk