Ik heb het idee dat onze meid echt van alles wilt doen.... Ze probeert op de knietjes te zitten (dit lukt ook wel maar al snel "glijdt" ze dan uit ), ze wil zich optrekken maar ook dan heb ik het idee dat ze uitglijdt, ze raakt in ieder geval wel erg gefrustreerd erdoor! En zo komt ze naar mijn idee ook niet echt "vooruit" (ja oké ze buikschuift en rolt wel en dat doet ze vliegens vlug net zoals wanneer ze in haar loopstoeltje zit dat gaat ook vliegens vlug ) Zal het echt aan de vloer liggen ? Wij hebben namelijk een vrij gladde laminaat vloer.... Overigens hebben we ook een foam mat op de grond liggen voor haar, daar kan ze dan wel op haar knietjes blijven zitten maar ze gaat er vaak toch van af om alles te ontdekken en raakt dan weer een beetje gefrustreerd.... Of zal het niks uit moeten maken zo'n "Gladde" vloer... Ze heeft trouwens anti slip sokken aan en vaak ook schoentjes, maar haar kleding is natuurlijk ook wat glad.... Iemand tips ? Of zal ze het straks toch vanzelf in 1x doen ? Of iemand die ook zo'n gladde vloer heeft ? Kregen jullie kindjes het op een gegeven moment ook door ? Oh in bed probeert ze ook te gaan staan maar dat lukt dan weer niet door haar slaapzakje, in de box doet ze verder geen poging (haha hoezo slim daar heeft ze geen slaapzak aan maar blijft ze gewoon braaf zittten of liggen ) En even voor de duidelijkheid: het is niet dat ze het van mij nu MOET doen, want ze mag van mij alles doen op haar eigen tempo.... Maar ik heb het idee dat ze het wel wilt maar niet kan doordat ze weg glijdt....
Heel herkenbaar, mijn dochter gleed ook continu weg, ze werd er zelfs boos van! Ik heb antslipsokken aangetrokken en verder niets gedaan. Ze kruipt nu het hele huis door zonder weg te glijden. Ze was dus gewoon aan het oefenen! Lukt haar vanzelf.
Hier duurde het ook even en nu glijdt ze eigenlijk niet meer uit met kruipen, ze sjeest gewoon de kamer door al kruipend! Hier ook een gladde vloer dus altijd slofjes aan met anti slip zool of schoentjes. Hier gaat ze met slaapzak en al wel staan in ledikant, in de box ook.
Hier ook een gladde vloer en een kindje dat de hele dag op de knietjes zit. Ze zit ook vaak op 1 knie en 1 arm enzo. Dus ze zit wel goed stevig op de knietjes. Maar vooruitgaan, dan gaat ze nog plat en tijgeren. Komt vanzelf wel denk ik. Er zijn trouwens wel een soort antislip sokken voor om de knieën. Maar ik denk dat ze het vanzelf wel gaat doen zonder die dingen.
Ik heb ooit wel eens ergens een soort kniebeschermers gezien maar weet niet meer waar. Het bestaat dus wel.
In het begin is het een beetje lastig voor ze, zo'n gladde vloer. Hier ook, bij Eva had ik ook erg de neiging om haar een beetje te helpen, maar het komt vanzelf. Hier gingen ze allebei na 3 maanden tijgeren kruipen, dus die tijd hadden ze blijkbaar nodig om te oefenen met het niet wegglijden . Gaan staan is hier op de gladde vloer nooit een probleem geweest, sterke wilskracht en sterke armen denk ik . Lisa gaat zonder problemen met gladde sokken ergens staan, al doe ik haar liever slofjes aan of sokken met antislip.
hier ook. op zijn slaapkamer ligt wel vaste vloerbedekking, dus ik had hem van de week daar te spelen gelegd. Alleen ging hij me net iets te veel rollen vlakbij hoekpunten van zijn meubeltjes. dus zijn we weer verhuisd naar de wat ruimere woonkamer met laminaat vloer
OKe komt dus vanzelf Bedankt meiden! Ennuh zei ik 2 dagen terug nog dat ze in de box geen poging deed tot staan; ging ze gister hier thuis op de knietjes zitten in de box en zo bleef ze ook zitten (normaal gaat ze dan weer plat liggen ) en stond ze vanmiddag bij mijn ouders ineens rechtop in de box maar viel ze snel om zo kon mijn moeder geen foto maken Balen want ik heb het dus ook niet gezien nu!