Hoi meiden, Moet even wat kwijt hoor, dus waar kan dat beter dan hier! Mijn vriend en ik hebben een heerlijk zoontje van net 16 maanden. Ik ben nu alweer 25 weken in verwachting van weer een ventje!! Heerlijk!! (bij ons eerste wisten we het geslacht niet, nu dus wel) Maar iedereen reageerd zo mildjes en naar mijn idee vreemd als ik zeg dat we weer een ventje krijgen. 'ooo nou ja, als ie maar gezond is he?' of 'joh, 2 jongens zijn toch leuk...' Euh, ja dat vinden wij zeker wel ja!! Vertel ik vol trots over ons 2e ventje, krijg je van zulke reacties... net of men 'medelijden' heeft omdat het geen meisje is, dan heb je immers van 'alles wat'. Ik dacht dat dat niet meer van deze tijd was? Mijn moeder had dat vroeger ook, trots met mij als baby aan de wandel met mijn zus en dan opmerkingen krijgen als als deze! Meer meiden die hier 'last' van hebben? Natuurlijk heb ik sch**t aan wat mensen zeggen/vinden, maar waar slaat het op Zo doe je toch niet als een trotse zwangere moeder verteld over haar kind??
Ik vrees wel voor dergelijke reacties ja Ik merk dat bijna iedereen tegen mij zegt 'het wordt vast een meisje!' en 'zou wel leuk zijn, een jongen en een meisje!'. Nu heb ik eerlijk gezegd ook wel een voorkeur voor een meisje Maar ik hoop wel dat de reacties net zo enthousiast zullen zijn bij een jongen...
Ja ach dat zijn ( aparte ) mensen, die denken dat een zwangerschap in eigen handen is, hihi zoeits. Alsof je kan kiezen, of meid en jongen moet hebben. Nou als het maar gezond is toch? Hoorde ook wel eens zoiets van, ... Nou wij hebben kunnen bewijzen dat we een jongen en meisje kunnen maken... Pfff ja zo what... als iedereen maar door zou gaan komt er vanzelf een ander geslacht denk ik maar zo... Ook zoeits, mensen denken dat je 2 kinderen krijgt....niet 1,,of 3 of meer. Maargoed, dat is op allerlei gebieden zo hoor, niet alleen van kinderen krijgen.
Ja mijn schoonmoeder ook meteen ,nou ik hoop wel dat deze een meisje word !!!!! Nou mijn reactie was ,ik hoop dat je ook blij bent als het een jongen word,want dat ben ik dan wel.....nou ze bleef me echt aankijken ...:x
Haha, dat is een goeie, gewoon recht voor zn raap, en dan beseffen ze wel hun ( domme ) opmerking. Toen we nog niet zwanger waren zeiden ze ook wel eens, nou jullie nog maar even niet hoor, we hebben genoeg aan 2 kleinkinderen ( van mijn vriend zn broer 2 kids dus ) Alsof wij geen kinderen mogen omdat zij genoeg aan die van zijn broer hebben??? pfff als een kip zonder kop als je dat zegt vind ik. hahahaha Ohja toen we vertelden dat we zwanger zijn, waren ze wel heel blij hoor, alleen kwam de vraag ook nog...redden jullie dat wel financieel??? pfffffff neeee maar we beginnen er wel aan,....Tuurlijk kan dat wel, je kan het zo duur maken als je zelf wil. hahaha Ooohh sommige mensen ook..hihi moet dr gewoon om lachen.
Hahaha Nou die vragen van financieel krijgen we ook te horen,deze wonder word namelijk ons 4de...ik vind het gewoon bemoeienis,alsof hun ons gaan opvoeden !!!! Natuurlijk gaan we het redden,anders doen we het natuurlijk niet. zoals je zegt je kan het zo goedkoop mogelijk of duur maken. Ieder zijn eigen beslissing ,maar we eten er niet minder om Na deze zijn we wel klaar Ik heb altijd een groot gezin gewild,en al deze wonders zijn ons gegeven. Dus supergelukkig...
Haha zo is dat hoor, het gaat om wat jullie samen willen, de opa's en oma's hoeven er niet voor te kiezen en te zorgen. Super toch dat jullie het zo mooi voor elkaar hebben met al jullie wondertjes, geniet er van!!
Ik hoorde dit ook van mijn vriendin die twee jochie's heeft. Ik denk dat 'men' aanneemt dat: 1. een vrouw sowieso liever een meisje heeft om mee te tutten 2. de man wel blij zal zijn met alleen maar zoons. Ik heb zo het vermoeden dat jouw man/vriend deze opmerkingen niet krijgt! Trouwens, voor je zoontje is een broertje misschien zelfs nog wel leuker dan een zusje om mee te spelen... maar ook dat is niet te zeggen. Ik heb een zusje en wij zaten elkaar als kinderen best vaak in de haren, haha. niks van aantrekken dus. Zucht. Mensen en hun vooroordelen en DOMME opmerkingen, hoe goed bedoeld ook!
ik heb juist een jongen en meisje en krijg dan vaak te horen: nou ben je meteen klaar! ook zo'n domme opmerking! alsof je niet meer kinderen zou mogen???
Hier idd ook van die domme opmerkingen gehoord.. Met oud en nieuw zei mijn zus '' dat je maar een mooi gezond meisje mag krijgen'' ik zei: sorry hoor, maar al wordt het weer een ventje zijn wij echt niet minder blij!! En jullie hopen zeker op een meisje? Maar wij hadden echt geen voorkeur.. (we krijgen een meisje) al zouden we op de echo hebben gezien dat er weer een knul zou komen waren we echt niet minder blij geweest. Het lijkt wel of de medemens gewoon niet meer blij kan zijn voor elkaar..
ik zou allang blij zijn dat je nog zo'n wondertje het leven kunt schenken, wat doet dan in hemelsnaam het geslacht er nog toe? sommige mensen weten uit gekkigheid niet meer wat ze zeggen lang leve de familie Doorsnee :x
jip hier ook en ben met alles blij en heb gezegd hoe veel we er willen dat we veel of alleen jongens krijgen en vind t ideaal voro elkaar kleren enz. maar t blijft gezegd worden en idd als je jongen en meisje hebt moet je voor hun al klaar zijn. pff zeikerds
Ik krijg ook de meest uiteenlopende vreemde reacties. Ik heb 1 dochter en 2 zonen en ik ben net 29 geworden. Hier komen wat voorbeelden: - meid je bent nog zo jong - was het deze keer wel gepland - je hoopt zeker wel op een meisje nu - ben je nog steeds met dezelfde vriend (we zijn al 11jr samen) Maar gisteren kreeg ik de vraag waarvan ik ff met stomheid geslagen was.." Huh ben je nu alweer zwanger??" Tja.. dus toen heb ik maar geantwoord: ja ik ben ALWEER zwanger leuk hè!! Groetjes Gwen
grrrr sommige opmerkingen!! Snap het soms echt niet hoor!! maar goed, zo te lezen ben ik dus echt niet de enige... maar kan me dan zo moeilijk rustig houden, kan me dan echt opfokken (wat zonde is van mijn energie natuurlijk....) Ik ben zoooooooo blij met ons 2e ventje! Ben echt zo trots!! Vanmiddag de pretecho gehad en wat is ie mooi en wat lijkt ie op zijn grote broer!! Sommige mensen weten echt gewoon niet beter.... jongen/meisje, maakte me niets uit! En ga ook niet meer in de verdediging bij stomme opmerkingen, ben dr klaar mee!
Herkenbaar maar dan precies andersom. We hebben al een zoontje en krijgen nu een dochter en op de één of andere manier zijn wij enorme mazzelbakken... Ik had een knul net zo leuk gevonden! En we zijn nu ook een 'echt' gezin.. ook zo'n onzin. Ach, er is altijd wel wat om over te zeuren.. typisch Nederlands.
Met 2 zoontjes zou mijn vriend zeggen "Zie je wel, échte mannen maken mannen!" Lekker niets van aantrekken, als jíj maar gelukkig bent!
Ja hier pas nog, mn oma: Nou als het maar een meisje wordt, dan kan je ermee stoppen (zwanger worden) want meer smaken zijn er niet! Om vervolgens erachteraan te zeggen: Ja, want als je vader een meisje had geweest.. :x Mn vader is de tweede in het gezin, na mn oom en mijn tante was de derde, die had er dus niet geweest als mn vader een meisje was geweest. Pff, hoe kan je het! En ik zou het zo leuk vinden als het een jongetje is, en ook als het een meisje is, kortom, mij maakt het niets uit of er iets tussen de beentjes bungelt of niet hihi.