Wij wonen in een appartement van 80 m2 met 2 slaapkamers. Voor ons nu nog groot genoeg. Waar ik al wel tegenaan loop is de bergruimte. Waar laat je alles? We hebben al dozen vol met kleertjes, de box, de wieg. Wordt al echt wat krap...
Vlinderbloem en Linda84 jullie hebben PB met een link naar een filmpje En ja spullen hier bewaren is inderdaad lastig, ik gooi veel dingen weg of sla dingen op bij mn moeder, zij heeft wel de ruimte.
Lindaaa Wat een leuk filmpje ! Leuk huisje zeg. Heel creatief opgelost. Worden jou kids niet wakker als jij in de avond in de keuken van te eten/drinken pakt ? Ons huis is niet erg handig ingedeeld. Hebben een ruime badkamer waar ook de wasmachine/droger en afwasmachine instaan. Een woonkamer van 30 m2 en 2 slaapkamers van +/- 4 bij 2,40 en 1 van 4 bij 2,10 meter. Ach ik mopper niet. Maar vind het wel onwijs leuk op van andere te horen/zien hoe ze wonen ! Oh ja en alle kleertje spullen die wij niet gebruiken staan bij mijn moeder die heeft plek zat. Ook heb ik nog genoeg ruimte in mijn kledingkast. Ik gooi veel weg en zomerkleding ligt nu in dozen in de schuur (die is inpandig dus droog)
linda 84 waarom zet je anders geen kamerscherm in de grootste slaapkamer en gaan jullie in de kleinste slapen.. of is dit dom gedacht en kan dit niet? wij hebben zelf eenslaapkamer van ongeveer 15 m2, kyana een van net geen 10 geloof ik, dan hadden we nog een kamertje van ongeveer 10 m2 maar die is nu minder, denk nu nog maar 8 ofzo, het kleinste kamertje zou zelf een babykamer kunnen worden, al zou er dan niet veel plek zijn, kamertje is schat ik een viekante meter of 5? maja een bed kast en evt. nachtkastje is toch genoeg?
Haha Linda jij dus ook al een opslagplaats bij je moeder Wel lekker dat jij toch een grote woonkamer hebt. Als ik trouwens eten of drinken pak worden de meiden niet wakker, ze zijn het zo gewend. Kijk, patat en frikandellen bakken is er niet bij als ze op bed liggen maar even wat te drinken pakken of naar de badkamer lopen kan gewoon hoor, daar worden ze niet wakker van. Er was laatst zelfs een delegatie brandweermannen hier binnen, die moesten even achter het dak op, ze sliepen er gewoon doorheen 8) We hebben wel vouwgordijnen hangen tussen de keuken en hun bedjes, die doen we naar beneden als ze gaan slapen, dit zie je denk ik niet op het filmpje. Toen we alleen Loïs hadden wilden we nog een wandje plaatsen maar nu met 2 kindjes zijn we dus toch rond gaan kijken voor iets anders, helaas niet meer in de Jordaan (is echt onbetaalbaar) maar nog wel in Amsterdam. Straks dus lekker de ruimte en alles NIEUW!
Zelf slapen in de kleinste kamer zou een optie kunnen zijn als de kids groter zijn (hoor mij dan heb nu niet eens 2 kids ) Maar wij hebben een bed van 1,80 en dan zouden we niet meer aan beide kanten het bed uitkunnen. Ben een beetje een tut wil wel dat alles er leuk uit blijft zien. Denk dus eerst maar een kleine een half jaar bij ons op de kamer en de kledingkast dus bij ons uit de kamer (anders kan er geen wieg/bedje staan) Valt me wel op dat bijna alle mensen tegenwoordig een eensgezinswoning hebben. En als ik vertel dat wij hier blijven wonen totdat de kids naar school gaan, en ik dus meer ga werken kijken ze me raar aan. lindaaa ja handig he die ouders
Lindaaa ja de huizen in amsterdam zullen helemaal niet te betalen zijn. Ik woon ook in de randstad. En zeg wel eens voor de grap we verhuizen naar het midden van het land. Maar dat zou ik niet kunnen
wij hebben ook een klein huis, een gewoon rijtjeshuis alleen moet je de zolder eraf hakken. wel 3 slaapkamers. je doet het gewoon met de ruimte die je hebt, onze tweede is onderweg en veel mensen vragen of we nog gaan verhuizen of hoe we dat in godsnaam gaan doen omdat we geen bergruimte zouden hebben. maar als je creatief met ruimte omgaat is het makkelijk te doen, tuurlijk is een zolder makkelijk maar dat betekend ook een hogere hypotheek en dat is het me niet waard. onze kindjes gaan straks gewoon lekker met zijn tweetjes op een kamer, ook als het een meisje is, kan makkelijk de eerste jaren. joyce
Als je kleine oud genoeg is om te slapen bij je andere kindje, kun je misschien voor savonds een gordijn er tussen hangen dwars door de kamer heen, zo zien ze elkaar niet en houden ze elkaar minder snel wakker. Mijn tante heeft ook ee kleine woning, 1 slaapkamer en een grote zolder, die zolder is opgedeelt in 3 slaapkamers met van de harmonica wanden. Werkt perfect kids hebben nooit last van elkaar, en die ene slaapkamer is gewoon een hobbykamer, de zolder gebruiken ze voor slapen en de hobbykamer is opgedeelt in droogrekhoekje, is ook afgeschermd met een gordijn, en de rest staat de speelgoed van de kids.
Wat een uitvinding lindaa, en knap dat die kids blijven slapen zo! ziet er trouwens wel superknus uit bij jullie!
Weg uit de Randstad zou ik ook niet kunnen, Linda, ook al kosten de huizen hier een vermogen en koop je in de provincie Groningen bijna een vrijstaande villa voor hetzelfde geld
wij hebben een rijtjes huis wat op zich best wat ruimte heeft,en een kleine tuin. boven hebben we 3 slaapkamers. de vierde is omgebouwd tot badkamer. ons derde kindje heeft dus geen eigen kamer en komt eerst bij ons op de kamer en daarna bij mijn dochter van 14 die er enorm naar uitkijkt. ik vind ruimte eigenlijk een "luxeprobleem".wie bepaald dat elk kind persé zijn eigen kamer zou moeten hebben.dat hadden ze vroeger ook echt niet.en die zijn ook allemaal groot geworden. ik vind andere dingen veel belangrijker dan het hebben van een eigen kamer. en mocht het een jongetje worden dan gaat hij naar verloop van tijd in een stapelbed op mijn zoons slaapkamer.
hhmmm leuk topic! wij wonen in een ruime flat met ip 3 slaapkamers, alleen is er 1 bij de woonkamer bijgetrokken en dat is nu de studeer/eetkamer. Hoewel ik noooooooit meer kinderen wilde (tijdens de bevalling he) zeggen we nu al dat de computer in de woonkamer kan en de eettafel in de keuken en dan een evt 2e in de 3e slaapkamer. moeten alleen dan wel de toog tussen woonkamer en slaapkamer afsluitbaar maken. maar het grote punt is idd waar laat je je zooi? ons berghok boven is al vol en de berging beneden ook eigenlijk.. En dan hebben we de wieg, kinderwagenbak en box natuurlijk in gebruik.. Hmmz, toch mn mama maar weer lief aankijken (daar staan de kampeerspullen en onze eigen kinderspullen ookal..) ik lees mee voor verdere tips!