Vragen over trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Dames,

Juni dit jaar gaan wij trouwen (heel simpel, gratis bij gemeentehuis).
    Nu ga ik de achternaam van mijn vriend overnemen, alleen zijn een paar dingen mij niet geheel duidelijk en hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Komt de nieuwe achternaam op mijn ID kaart te staan? en word mijn nieuwe achternaam dan overal gebruikt? (ik doe niet mijn eigen achternaam erbij behouden, dus echt volledig mijn vriend zijn naam neem ik over).

En is er iemand die evt een leuke site weet voor hele leuke maar niet al te dure cocktailjurken voor het kleine feestje s'avonds.

Liefs, Sandy

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Je eigen naam (meisjesnaam) blijft altijd je ID.
    Wel komt er e/v "je man's naam" in je paspoort te staan op de 2e regel (e/v: echtgenote van)

3. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Hmmm jammer.
    had gehoopt dat zolang wij getrouwd zijn, overal zijn achternaam bij kwam haha.

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    je houd altijd je eigen naam op documenten en dan komt er ev ...bij te staan bij de gewone dingen word wel alleen je mans naam gebruikt als je dat doorgeeft
    ik weet niet wat je zoekt maar ik heb nog een jurk te koop helemaal nieuw nooit gedragen,officieel trouwjurk geen wit
    bij belang doe maar pb voor eventuele foto`s

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor alle officiële overheidsinstanties blijf je je meisjesnaam behouden. Ook op diploma's, certificaten etc., blijft je meisjesnaam staan. In het dagelijks leven en bij de correspondentie met bedrijven etc. mag je je aangenomen naam gebruiken.
    Zoals gezegd blijft op je paspoort en je ID enzo ook je meisjesnaam als eerste staan en dan partner van als extra regel.

6. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Niet lullig bedoeld maar ik wil bewust geen trouwjurk omdat wij gratis trouwen dus met max 10 minuten weer buiten staan. en dan savonds pas feest geven. toch bedankt hoor meid!!

7. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring (dubbele achternaam, dus naam man streepje meisjesnaam):
    - op de meeste plekken mag je doen waar je zelf zin in hebt
    - ID, diploma's, etc gebruiken je geboortenaam, dus meisjesnaam
    - belastingdienst, gemeente etc gebruiken je gekozen naam. In jouw geval dus de naam van je man.
    - Als je in je ID die toevoeging e/v wilt hebben moet je daar actief om vragen bij de volgende keer dat je verlengt. Dat doen ze niet automatisch (is mijn ervaring).

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Super voor je antwoorden, kan ik echt wat mee :D Bedankt meiden!!!
    Gisteren al de ringen besteld :D en nu alleen nog leuke cocktailjurk zien te vinden!!!!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    voor een leuke jurk zou ik kijken op internet bij avondjurken.
    Heb net even snel gekeken misschien een idee om te kijken op bonprix en zalando

10. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Bon prix heeft vaak wel leuke voor niet te veel geld

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    t ziet er niet echt uit als trouwjurk eerder als gala/avond jurk bij belang kan ik je wel foto sturen

succes met zoeken verder en alvast fijne trouwdag

12. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
  13. Cabb

Cabb Niet meer actief

Wij afgelopen maandagochtend toevallig :D Had bij de "ceremonie" een leuk jurkje van Steps aan, hing een heel rek met aanbiedingspul vorige week en daar een hele leuke gevonden. Man colbertjasje over normaal t-shirt(zelfde kleur als mijn jurk) en spijkerbroek. Beiden vaders(getuigen) een fotocamera in de handen gedrukt dus die hebben alles vastgelegd. Ondanks dat het gratis was voelde het wel heel echt en officieel :p. Toen buiten nog wat foto's gemaakt van ons bij een "kunstwerk" haha.

Die dingen over die namen wist ik niet dus heb gelijk ook wat van je topic opgestoken.

Deel Deze Pagina