Hallo allemaal, ik vroeg mij af of er hier ook meiden zijn die doen geocachen? Ik vind het zo leuk en de kinderen zijn helemaal in to het schat zoeken nu. Laatst een weekje op de camping in Limburg geweest en ook daar een hele mooie cache gedaan! Nu vandaag eentje thuis zowat in mijn achtertuin afgerond! Ik vind vooral een multi cache leuk met allerlei opdrachten die je moet oplossen voor je de grote schat hebt gevonden! Iemand nog ideeen voor leuke caches in Brabant?
schatzoeken dmv gps M'n ex doet het samen met onze dochter..zij vindt het heel leuk dus misschien moet ik me er ook maar eens in gaan verdiepen
Je gaat op zoek naar verborgen "schatten". Aan de hand van coordinaten die je soms aan de hand van opdrachten weer vind. Het klinkt heel moeilijk, dacht ik in eerste instantie ook maar is het helemaal niet. Erg leuk, zeker ook met de kids! Je ziet veel van de natuur, allerlei beestjes enz. Vorige week kwamen we in het bos gewoon een slang tegen! Nou ja slang...in onze ogen was het een slang, het bleek een hazelworm te zijn maar toch! Kinderen leren er veel van en waarderen de natuur misschien later ook net iets meer?! Als ik het zo terug lees klinkt het heel erg geiten wollen sokkerig maar dat is het absoluut niet hahaha!
Vorig jaar gedaan op vakantie met vrienden die dat helemaal geweldig vinden. Vond het ook wel leuk, vooral een mooie manier om van de omgeving te genieten. Het nadeel vond ik dat het constant instappen en uitstappen uit de auto was met 3 kinderen. Maar ik begreep dat er ook routes zijn die je geheel lopend kunt afleggen bv.
Hier ook een heleboel al gedaan, vooral de tijd nog voor de kinderen. Zeker als we naar het buitenland gaan, proberen we ook eentje mee te pikken. Multi's zijn idd de leukste. WP (waypoints) vinden we meestal wel, maar de eindcaches durven we nogal eens missen
Ja, wij vinden dit ook helemaal leuk, nu nog zonder kinderen overigens. We hadden toen we naar Canada gingen er ook een paar uitgeprint, maar is er helaas niet van gekomen. Sommige caches hebben ook gewoon een leuke route langs belangrijke punten (voor die plaats) en bezienswaardigheden. Ik hou niet van wandelen , maar in combinatie met geocachen is het wel héél leuk. Ik ken er zelfs eentje die ergens onder water ligt. Daar moet je met een bootje heen en dan duiken, zo'n 2 meter! Hi hi, voor de liefhebber!
Wauw dat is wel heel vet! Ja wij gaan dit jaar op zomervakantie naar de Pyreneeën in Frankrijk en ik hoop dat er daar ook een aantal leuke te vinden zijn. Ik heb een enorme hekel aan wandelen, zo doelloos en rondje rond lopen. Maar zo....echt heel leuk!
Klinkt wel heel leuk. Is het ook te doen met een kindje van 2.5 jaar? Bij mn ouders in de buurt ligt er ook 1 zag ik
Wij hebben het ook veel gedaan! Op het moment een stuk minder actief ivm met de kleine en nu veel rust tijdens de zwangerschap. Maar gaan we zeker weer oppakken, helemaal als het weer wat mooier weer wordt! Je ziet zulke leuke dingen, natuur, kunst tijdens het cachen.
Dat ligt eraan je hebt verschillende niveaus. Niveaus in moeilijkheid om m te vinden maar ook moeilijkheid in terein wat je bewandeld. Mijn dochtertje van 3 (en 2 maanden) vind het erg leuk en wandelt goed mee (terwijl ze normaal niet zo van het wandelen is). Soms zit ze wat op onze nek maar meestal loopt ze wel lekker mee en zoekt ze ook goed mee. Wij hebben tot nu toe wel steeds makkelijke tot niveau 2-3 gehad.
Lenn is dol op wandelen en luistert heel goed (op sommige peuterbuien na natuurlijk) dus voor het wandelen op zich ben ik niet zo bang. heb alleen geen gps ding