kleine woning, opruimtips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik zag bij zo'n voorbeeld woning van de ikea eens planken boven de deurposten met mandjes/bakken erop....

2. Hester

Hester Niet meer actief

Wij wonen ook klein (74 m2 met twee kids) en hebben een regel dat alles weggedaan wordt wat een jaar niet gebruikt / gedragen is.

Wat je dan écht overhoudt 'om te bewaren' gaat in plastic opbergdozen met deksel die je kunt stapelen. De dagelijkse dingen zoveel mogelijk soort bij soort bewaren, zodat je ziet wat je echt (nodig) hebt. Handige kasten / bakken gebruiken die je makkelijk schoon en netjes kunt houden.

Overigens gaan we volgende week verhuizen naar een veel groter huis, dus dat wordt wel wennen..hiervoor woonden we namelijk jaren op 20 m2 ;) En zelfs daar was het netjes en opgeruimd :D
    We hadden wel geen enkele ruimte voor 'leuke' spullen, alles wat we hadden was functioneel.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha 20m2? dat is idd wel erg klein.

Nee we wonen op 80m2, maar vooral nu met 3 kinderen gaat het krap worden. Ben al flink aan het puinruimen en idd dingen aan het wegsmijten (denk nu ook echt, waarom heb ik sommige dingen bewaard!). Mijn man gaat wat van die plastic opbergdozen kopen voor op de kast, heb al veel aan jullie tips gehad, dank jullie wel!

Het is wel jammer dat ik hier in de gang gewoon niks kwijt kan (ja een kapstok aan de muur en zo'n schoenenkast van de ikea). In de keuken heb ik nog een tafelmodel-vriezer, een droger en een wasmachine staan en daarboven zitten ook al keukenkastjes dus geen plek van andere spullen. Liefste zou ik zelfs nog wel een vaatwasser willen maar dat gaat helemaal moeilijk worden. Op het balkon zou ik eventueel ook nog wel een kast tegen de zijmuur aan kunnen zetten, maar zou niet weten wat ik daarin zou moeten doen.

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben ook 3 slaapkamers waarvan de 2 jongste in een tweeling stapelbed slapen en in hun kamer staat dan 1 grote kast met al hun kleren erin.

En in de andere kamer heeft me zoontje een half hoogslaper en 1 normale kleding kast en een lade kast.
    Past allemaal prima geen ruimte gebrek maar misschien ligt het er ook aan wat je allemaal in huis heb :)

Ik denk dat we hier nog meer ruimte krijgen als speelgoed wordt opgeruimt ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik heb juist helemaal niet zoveel in huis haha maar het is denk ik ook meer de indeling of iets dergelijks. Speelgoed hebben we ook maar heel weinig. Grote kasten gaan bijv ook amper passen hier.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind dit best een goeie tip eigelijk. Deurposten heb je in elke ruimte.
    En een goed bevestigde plank komt ook niet naar beneden en kan tot een kilo of 15 dragen.
    Als ik straks uit huis ga werken als gastouder komt er boven mijn kapstok ook een plank waar de EHBO spullen en de brandblusser op komen te staan. Gewoon in manden/bakken zodat het opgeruimd eruit ziet.
    Op de slaapkamers gaan wij ook planken ophangen (Bij zoonlief voor zn boeken en wat lichter speelgoed (auto's enzo) )
    Op het toilet komen ze ook (hebben geen inbouwpot maar gewoon een staande) Dus daar gaan we wat kleinere plankjes trapsgewijs ophangen waar dan mandjes op komen met de nodige toiletitems.

Wat ik ook nog als tip heb: wij hadden in ons vorige huis 54m2 ter beschikking en dat was incl aangebouwde schuur.
    Daar stonden eerst 2 kasten maar daar kon amper wat in en ze namen heel veel ruimte in beslag.
    Wij hebben toen zelf samen een kast gebouwd (zonder deuren ivm de wasmachine en koelkast) en daar konden we alle zooi kwijt. Zo kun je een kast hebben ter breedte van een hele ruimte of zelfs in een hoek die niet zo heel diep is bijvoorbeeld maar wel heel veer opbergruimte bied waardoor je ook wel loopruimte overhoudt.
    En als je wilt, kun je er ook nog wel deuren voor maken tegen de chaotische look ;)

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hangend kastje in de wc voor voorraad schoonmaakspul en wc rollen etc. Deurorganizers aan binnenkant van de deuren voor het wat kleinere spul. Onder bedden/banken etc opbergdozen. Hangende kasten (keukenkast idee) boven je hoofdeinde van het bed,is flink wat ruimte.

Deel Deze Pagina