Hoi Dames, Toen ik mijn bril kocht vertelde de verkoper dat ik mijn bril niet mag schoonmaken met brillendoekjes ( van die natte) En heb toen zo'n spuitbusje gekocht wat je op de glazen spuit en dan met een doekje schoonmaakt. Nu is het op en mijn bril is zo smerig Hoe maken jullie je bril schoon? Onder hete kraan lukt niet.
ik doe het altijd met een hydrofiele doek! heet water en een drup afwasmiddel als die echt echt heel vies is
Ik kreeg de tip om geen afwasmiddel te gebruiken maar handzeep, dat is milder voor de glazen. Afwasmiddel en brilpoetsdoekjes kunnen de glazen beschadigen (krasjes).
Ik gebruik ook afwasmiddel. Een van Kyra's favoriete spelletjes die ik helaas nog niet af heb kunnen leren is om mijn bril van mijn neus af te graaien. En die vette handjes op de glazen vragen toch echt om wat drastischere maatregelen. Ik doe inderdaad wat afwasmiddel op de glazen en reinig ze met mijn handen en dan spoel ik mijn bril af met heet water.
Misschien krijg je met die doekjes sneller krassen. Ik doe mijn bril gewoon onder de hete kraan met een beetje afwasmiddel, en maak hem droog met een schone droge theedoek.
Hier ook hete kraan en voor even snel poetsen gebruik ik ook wel eens een billendoekje. Werkt ook heel erg goed.
Van iemand die al vanaf haar 4e brillen draagt: HETE kraan er overheen en dan met een SCHONE theedoek droog wrijven. En idd als het echt te gortig is wat milde zeep (die wel vetvrij maakt) matig erop. En glanzen doen ze weer! (of niet....als ze ontspiegelt zijn )
Bij hele vette glazen (door babyvingertjes) werkt hier niks beter dan afwasmiddel. Eerst even onder de warme (geen hete) kraan afspoelen dan afwasmiddel erop en goed met de vingers inwrijven en goed afspoelen. Vergeet niet af en toe je neusvleugels van de bril schoon te maken want daar kan nog wl eens make-up enzo blijven plakken zeker met warm weer door zweten enzo. De neusvleugels maak ik wel eens voorzichtig schoon met een oude tandenborstel.
Uhmmmm de punt van mijn shirt ik draag al vanaf mijn 4de een bril en gebruik altijd mijn shirt of broek ofzo als die echt smerig is dan even onder de warme kraan met wat afwasmiddel. De brillendoekjes schijnen de beschermlaag van je glazen af te halen. (lees: krasvaste laag/ontspiegeling enz)