bril schoonmaken?

Discussion in 'De lounge' started by dianne, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    Hoi Dames,

Toen ik mijn bril kocht vertelde de verkoper dat ik mijn bril niet mag schoonmaken met brillendoekjes ( van die natte) En heb toen zo'n spuitbusje gekocht wat je op de glazen spuit en dan met een doekje schoonmaakt. Nu is het op en mijn bril is zo smerig Hoe maken jullie je bril schoon? Onder hete kraan lukt niet.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    waarom zou het niet met die doekjes mogen?
    doe ik altijd!

3. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

Feb 18, 2007
    806
    0
    0
    ik doe het altijd met een hydrofiele doek!
    heet water en een drup afwasmiddel als die echt echt heel vies is

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Ik doe het ook met brilpoetsdoekjes, en als het echt heel vies is idd met afwasmiddel

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik kreeg de tip om geen afwasmiddel te gebruiken maar handzeep, dat is milder voor de glazen.

Afwasmiddel en brilpoetsdoekjes kunnen de glazen beschadigen (krasjes).

6. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    ah zo zit dat dus, doe jullie het afwasmiddel dan gewoon op de glazen dan afspoelen en dan drogen?

7. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik gebruik ook afwasmiddel. Een van Kyra's favoriete spelletjes die ik helaas nog niet af heb kunnen leren is om mijn bril van mijn neus af te graaien. En die vette handjes op de glazen vragen toch echt om wat drastischere maatregelen. Ik doe inderdaad wat afwasmiddel op de glazen en reinig ze met mijn handen en dan spoel ik mijn bril af met heet water.

8. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    oke tnkx voor de tips meiden. Bij mij zitten er inderdaad ook altijd vette vingers op zo irritant!

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien krijg je met die doekjes sneller krassen.
    Ik doe mijn bril gewoon onder de hete kraan met een beetje afwasmiddel, en maak hem droog met een schone droge theedoek.

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook hete kraan en voor even snel poetsen gebruik ik ook wel eens een billendoekje. Werkt ook heel erg goed.

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Van iemand die al vanaf haar 4e brillen draagt:
    HETE kraan er overheen en dan met een SCHONE theedoek droog wrijven.
    En idd als het echt te gortig is wat milde zeep (die wel vetvrij maakt) matig erop. En glanzen doen ze weer! (of niet....als ze ontspiegelt zijn :p)

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Bij hele vette glazen (door babyvingertjes) werkt hier niks beter dan afwasmiddel. Eerst even onder de warme (geen hete) kraan afspoelen dan afwasmiddel erop en goed met de vingers inwrijven en goed afspoelen.
    Vergeet niet af en toe je neusvleugels van de bril schoon te maken want daar kan nog wl eens make-up enzo blijven plakken zeker met warm weer door zweten enzo.
    De neusvleugels maak ik wel eens voorzichtig schoon met een oude tandenborstel.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik gebruik het doekje dat we kregen bij de laptop om hem schoon te houden en werkt perfect!!:D

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Uhmmmm de punt van mijn shirt :p ik draag al vanaf mijn 4de een bril en gebruik altijd mijn shirt of broek ofzo :) als die echt smerig is dan even onder de warme kraan met wat afwasmiddel.
    De brillendoekjes schijnen de beschermlaag van je glazen af te halen. (lees: krasvaste laag/ontspiegeling enz)

Share This Page