Kleine woonkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prinsessa, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wij gaan waarschijnlijk verhuizen en hebben nu een aantal huisjes op het oog maar allemaal met wat kleinere woonkamers. We zijn nu een wat grotere woonkamer (45m2) gewend en de woonkamers van de nieuwe huisjes zijn rond de +/- 20m2.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie jullie kleinere woonkamers hebben ingericht ;) Misschien dat ik wat inspiratie kan opdoen en toch een beter beeld heb qua grootte.

Dus, show je woonkamer :D

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Wij hebben een vrij kleine woonkamer maar ik vind het super knus en hoef ook niet groter. moet zeggen dat ik het ook vrij vol heb ingericht dus het nog kleiner lijkt

ik zou het gewoon wit houden dan oogt alles wat groter

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook wel benieuwd naar foto's! Hier ook een kleine woonkamer maar weet niet zo goed hoe het leuk in te richten....

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zorg dat je geen te grote meubels binnen hebt staan...niet teveel midden in de kamer van banken plaatsen...tv niet te duidelijk aanwezig, en alles neutraal houden met 1 knal muur scheelt ook. Geen gordijnen, maar vouwgordijnen ofzo scheelt ook. En voor opbergen, gebruik alle ruimte die je hebt zo voordelig mogelijk...

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn woonkamer is zo'n 20 m2, ik woon samen met mijn dochter dus 2 pers. Ik heb geen salontafel maar zet 's avonds gewoon een stoel naast de bank ;) Ik zet niet al het speelgoed neer maar steeds een selectie waarvan ik dan weer een nieuw themahoekje maak. Ik zet niet te veel spullen neer zoals kaarsjes etc. deze pak ik uit de kast als ik het gebruik. Ik moet wel veel vaker schoonmaken met een kleine woonkamer maar aan de andere kant is het ook weer sneller klaar.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Nou, dan zal ik de eerste foto´s eens plaatsen. Wij hebben een heel klein huisje, echt zo´n Hans en Grietje huisje. Erg klein, maar héél fijn! We zijn inmiddels wel verhuisd, maar dit huisje is nog niet verkocht. Ik heb van de 2e foto helaas geen groter exemplaar.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Meis!! Had je me pb nog gehad? Ben nu wel nieuwschierig waar je naar toe verhuisd? :D

Kan je geen muur ofzo eruit halen? Hebben wij ook gedaan in ons huis. We hebben nu de woonkamer met open keuken en daardoor lijkt het al een stuk groter.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Waaaaaauuuuwwwww en zie nu pas dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Ik app je even! x

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zag laatst bij iemand zn leuke poef als salontafel.. Wel eentje waar je nog wat op kan zetten. Zn grote salontafel neemt ook zoveel ruimte meteen in beslag.

Je kan ook voor een sidetable gaan ipv een dessior, die zijn meestal ook zo groot.

10. Valora

Valora Niet meer actief

Onze woonkamer is niet overdreven groot, maar wat wij hebben gedaan is de kast onder trap uitgebroken en er een bureau van gemaakt, en hangende kasten boven de zetel gehangen.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wij hebben 16m2 aan woonkamer en een aparte keuken, dus dat scheelt. We hebben veel zonlicht en omdat het een hoekhuis is, aan drie kanten ramen. Dat maakt de woning heel licht. We hebben de basis licht gehouden, maar één muur hebben we een leem-grijze muur gegeven voor het contrast. We hebben twee houten blok-salon tafels en er was een buffetkast, waar we het bovenste deel hebben weggelaten. Dat geeft een ruimtelijker effect. We hebben een 2,5 persoons bank en een losse stoel (zo'n wiebel wip stoel van ikea, wie kent ze niet). Verder een witte boekenkast, waarin de twee onderste delen leeg zijn voor speelgoed. En verder niet te veel prullen, zodat het gewoon overzichtelijk blijft. Ik stoor me er niet aan, al vind ik het wel grappig om te zien hoe de kleine meid zo lekker kan rennen als we ergens zijn waar het groter is, dan mis je het wel eens. Maar ach. Het voordeel is wel; je bent niet veel kwijt aan woningverbetering :D

12. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    #12 cat86, 13 feb 2013
    Laatst bewerkt: 13 feb 2013
    Hier ook een kleine woonkamer,ongeveer 25 m2, een woonwagen,dus hebben wij de keuken er ook nog in.
    Maar idd zo licht mogelijk en niet te veel of te grote spullen.
    Onze woonkamer is lang en smal,daarom hebben wij zoveel mogelijk tegen de muren aanstaan om toch wat meer "ruimte" te creeren. En door de grote ramen lijkt het ook ruimer,terwijl het maar 3 meter breed is.
    Normaal ligt er minder speelgoed,staat nu op S dr kamer.

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ikea heeft erg leuke 'oplossingen' voor kleine ruimtes!
    In hun boek van vorig jaar stonden allemaal voorbeelden.
    Wellicht nog op de site te vinden?

14. Prinsessa

Bedank voor alle tips! :) Fijn dat jullie mee willen denken, en leuk om foto's te zien. Ben benieuwd naar meer huisjes!

Ik heb 'm gehad maar ben helemaal vergeten te antwoorden.. voel me net een soort zeef :) haha je krijgt sowieso nog een reactie natuurlijk!!

En, we gaan weer via een makelaar huren, die verhuurt allemaal appartementjes door heel DH helemaal af en op en top :D met prachtige vloer erin, keuken met inbouwapparatuur, mooie muren, spotjes, nieuwe badkamer. Alleen is het een beetje klein dus. Tja, dat nemen we dan maar voor lief... Kan ook wel knus zijn haha.

DANKJEWEL!!! :):) haha, kan het nog steeds niet geloven..

15. Prinsessa

Even omhoog met dit topic ;)

16. Blays

Blays Niet meer actief

Je hebt het over woonkamerS, kun je er dan geen muur tussenuit halen?
    Wij hebben een woonkamer van ongeveer 24m2 incl keuken en eethoek.

Hebben een hoekbank, daar strak tegenaan de box en iets er vanaf (ja kan net zitten op de stoel haha) de eettafel en dat was het :D haha
    Kleine salontafel en een wandmeubel met veel opbergruimte tegen de muur tegenover de bank.
    Het staat best vol hier, maar zodra de box weg is hebben we gelijk meer ruimte.

17. Prinsessa

Ja, daarmee bedoelde ik eigenlijk dat er meerdere huizen beschikbaar zijn maar dus allemaal een wat kleinere woonkamer hebben :p

Kan me voorstellen dat het redelijk vol is en vooral met een box!

18. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een site Explore more. Web pages, photos, and videos | StumbleUpon.com daar hop je van site naar site. Je kunt daar je voordeuren qua onderwerpen invoeren. Ik heb daar o.a. wonen en interieur ingevuld en dan kom je heel veel sites tegen die je inspiratie kunnen geven. Ik zal eens even voor je zoeken!

19. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Prinsessa

Bedankt! Leuk :) Ga eens even kijken..

Deel Deze Pagina