3e kindje met zelfde voorletter? Of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door lilo77, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

3e kindje met zelfde voorletter

1. Ja, zou ik wel doen

2. Nee, zou ik niet doen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 kindjes Mees en Madelief en twijfelen of we een eventueel derde kindje ook weer een naam met een M zullen geven. Aan de ene kant willen we niet het kwik, kwek en kwak effect en aan de andere kant ook geen naam die " buiten de boot valt". Wat zouden jullie doen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Buiten de boot als je geen M-naam hebt? Vind ik een raar uitgangspunt...blijf je dan ook in de Flora & Fauna?
    Volgens mij is het voor het kind het fijnst wanneer papa en mama de voor hen mooiste naam kiezen :)

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik vind dat je jullie kind een naam moet geven die jullie mooi vinden ongeacht de voorletter. Het zou toch wel raar zijn om voor een M- naam te gaan alleen omdat het moet...

4. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Doen waar je jezelf goed bij voelt! En als het een mooie naam is.. Waarom niet?

Wij zijn met 3 kinderen thuis en hebben allemaal dezelfde voorletter.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zou inderdaad gewoon gaan voor de naam die jullie het mooiste vinden en niet uitgaan van een voorletter. Dan zul je nooit spijt hebben denk ik. Ik vind het in ieder geval niet heel raar als het weer een M wordt.

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou ook gewoon voor de naam gaan die jullie mooi vinden.. Wij hebben toevallig ook allebei onze kinderen een naam gegeven met dezelfde voorletter. Over andere mensen zou ik me niet druk maken.. Er zijn mensen die onze hond zielig vinden omdat haar naam niet met de R begint en die van mijn man, mij en de kinderen wel..

Ik zou me er dus niks van aantrekken en gewoon de naam kiezen die jullie het mooist vinden! :)

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    doen wat jullie mooi vinden, wij hebben het bewust niet gedaan omdat het vervelend is met de persoonlijke post ;)

maar wij hebben dus een volgorde in het alfabet
    begint bij f dan h dan j dan l en dan n ;)

8. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Vrienden van ons hadden twee kinderen met de letter J ze zijn gaan zoeken naar nog een naam met een J omdat ze de 3 j's wilden. t is wel leuker vind ik maar geen must

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik zou in eerste instantie voor een naam gaan die je leuk vindt. Is die toevallig met dezelfde letter, prima, is hij dat niet, ook goed. :)

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Heel mooi verwoord!!! :)

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Leuk toch juist 3 keer de m. Zou het zeker doen hoor.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik zou zeker niet zoeken naar een naam met een m maar als jullie die toevallig het mooist vinden is t ook niet storend. Ik ken een gezin waar de ouders allebei voorletter J hebben en alledrie de kinderen ook. Dat vind ik dus wel weer vreselijk. Haha.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, zou ik niet doen. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar ik vind het een beetje raar altijd. Bij de prinsessen bijvoorbeeld ook, vind het niet zo mooi.

14. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hehe ken ook zo'n koppel met 3 kids, allemaal beginnen hun namen met de letter L :)

TS: ik vind wel dat namen moeten 'matchen' met elkaar, zou het bijvoorbeeld erg raar vinden moesten jullie nu er zo'n Engelse naam bijzetten... een vriendin van me heeft een Madelief en een Aster dus zij is in de fauna en flora gebleven, maar niet met dezelfde voorletter

15. Luja

Luja Niet meer actief

#15 Luja, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2013
    Waarom niet? Als ze maar een andere tweede naam hebben of ander geslacht, anders heb je zo'n geklier met de post.

Wij hebben hier nu:

J.A (vriendlief)
    L.D (ik)
    L. (dochter)
    J. (dochter)

En zometeen:
    J.L. Of J.M. (zoon) :D
    Wij vinden het juist erg leuk om dezelfde letters 'erin te houden'.
    En we krijgen waarschijnlijk geen problemen met de post omdat de tweede namen verschillen qua voorletter.

Gewoon doen wat jullie de leukste naam vinden!!

Edit: Wij hebben steeds de leukste naam gekozen, en toevallig begon deze steeds met een l of j ;)

16. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik heb ja gestemd maar enkel indien jullie favoriete naam met een M begint. Ik zou gewoon doen wat jullie leuk vinden, welke naam jullie mooi vinden.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan.. ik heb dus op Nee gestemd. Simpelweg om het niet perse moet, maar als het wel zo is, omdat het gewoon een mooie naam is, zou ik het wel gewoon doen.

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier hebben mijn 2 jongens bij toeval de zelfde voorletter. was niet een must, maar is zo toevallig geworden. als ik ooit een derde jongen zou krijgen zou ik het ook graag met een J laten beginnen. Echter word het een meisje dan vind ik het minder belangrijk. dan gaat het er mij om dat het een engelse naam is

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik wou wel graag dezelfde voorletter, maar heb daar de keuze niet van af laten hangen.
    Uiteindelijk zijn wij gegaan voor de naam die we het mooiste vonden, en toevallig is dat weer met een J.

Ik maak me niet zo druk om een jut&jul, kwik,kwek&kwak effect.
    Het is hier bv geen Julia en Juliet geworden ofzo.

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38

Helemaal mee eens! Ik vind het niet echt leuk als ze allemaal dezelfde voorletter hebben, maar ik zou het er ook niet om laten.

Deel Deze Pagina