Hoi, Het leek mij leuk om eens een lijstje te maken van de dingen die je gekocht hebt voor je baby omdat het je handig leek, maar die je uiteindelijk helemaal niet gebruikt hebt! Zo kunnen de aanstaande mama's dit soort dingen eventueel van hun uitzetlijstje schrappen... Voor mij is dat misschien iets heel geks, maar ik vind de LUIERTAS echt een enorm onzin ding! Want je kunt veel beter een coole tas die je al hebt gebruiken, of een mooie nieuwe (gewone) tas kopen en daar je spulletjes in meenemen. Ik vind een luiertas echt een verkooptruc, je betaalt te veel geld voor zo'n tas naar mijn mening. Dus als eerste artikel... LIJSTJE MET OVERBODIGE DINGEN: De luiertas Vullen jullie aan?
ben het helemaal met je eens van die luiertas. Hier ook al die tijd gewoon een colle tas gebruikt Wat ik verder onzindingen vind: * bedzeiltje. wel gekocht maar nooit gebruikt * babyschoentjes/slofjes trappen ze de eerste maanden alleen maar uit.
Ik denk dat het voor iedereen anders is ! Maar oke, de aanvulling die ik nu kan bedenken -> LIJSTJE MET OVERBODIGE DINGEN: De luiertas Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes
Ik denk ook dat het voor iedereen anders is, ik vind een goede luietas geen overbodige luxe. Voor het lijstje, absolute miskoop: Lodger Shelter, wat een poepding Van die "babycook" pureer dingen, kan een gewone staafmixer of keukenmachine ook. LIJSTJE MET OVERBODIGE DINGEN: De luiertas Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes Lodger shelter
De shelter is inderdaad niet echt lekker! Nu vindt Lotte het wel lekker maar is ze zo zwaar dat het voor mama weer niet lekker is. Pakjes uit 1 stuk zijn hier echt favoriet, vooral van petit bateau! Ik heb er standaard 2 in iedere maat voor als ik snel moet zijn of als Lotte een lekker thuis hang dagje heeft. Ik vond de box de eerste weken ideaal maar nu gebruik ik hem noooit meer.
Ben nog aan 't nadenken over een aanvulling voor de lijst, maar wilde hier even op reageren. M'n dochter is nu bijna 9 maanden en begint overal heen te rollen (nog niet te kruipen, maar dat zal vast ook komen) en als ik even niet in de kamer ben vind ik het wel een prettige gedachte dat ze geen kant op kan in de box. Als ik 'r op een kleed op de grond laat spelen rolt d'r speelgoed alle kanten op en kan ik er de hele tijd heen om speelgoedjes terug te geven enzo. Daarbij staat de box nog op de hoge stand en vind ze 't heel gezellig om zo lekker om d'r heen te kijken als ze zit. Zet de box dus nog maar niet weg
De luiertas Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes Lodger shelter Talkpoeder Hier zijn de navelbandjes trouwens wel gebruikt om een steun bh van te maken toen ik stuwing had
De luiertas Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes Lodger shelter Talkpoeder De MiniMonkey Ik heb de minimonkey toegevoegd. Wat een #$%^@@ Ding zeg! Daarna een BabyBjorn aangeschaft, die ligt nu bij mijn dinnetje en krijg ik weer terug wanneer zij hem niet meer gebruikt! SUPERDING!
uit 1 stuk bestaande babypakjes vind ik juist ideaal je moet alleen een beetje handigheid erin krijgen maar voor je babietje heerlijk.. Wat voor de een onmisbaar is is voor de andere keihandig! Zo vond ik bv een flessenwarmer onzin.. Ten eerste pak je barluc ofzo en die gooi je een paar seconden in de magne en als ze ouder zijn pak je gewoon kraanwater en gooi je die in de magne (en daarna de schepjes erin) en ik vind een luiertas ideaal, maar had idd ook een gewone tas met veel opties, zakken, en verfschoonmat kunnen weten maar dan is het hetzelfde als een lueirtas en normale tassen zijn ook best duur. luiertassen zijn niet extreem duur ofzo..
flanellen luiers? die zijn toch juist echt wel nodig? ik gebruikte ze overal voor uuh ondingen? ik zal het lijstje aan vullen met: moltondoeken (?) kan me niet herinnerren dat ik die heb gebruikt De luiertas Hydrofiel washandjes Navelbandjes Flanellen luiers Uit-een-stuk-bestaande-babypakjes Lodger shelter Talkpoeder De MiniMonkey molton doeken
Ja maar met borstvoeding die je moet opwarmen is het wel handig Dan schijnt het opwarmen in de magnetron niet zo goed te zijn. Ik vind mijn luiertas GE-WEL-DIG! Ik kan echt niet meer zonder, hij gaat altijd mee en ik heb altijd alles bij de hand. En het matje wat daar in zit gebruik ik ook heel regelmatig. Pakjes uit 1 stuk vind ik ook niets. Ik vind ze gewoon niet zo leuk Ik gebruik ze nu wel als pyjama voor 's nachts. Ik heb alleen geen toevoegingen Althans, vast wel, maar ik kan ze niet bedenken
goedemorgenn.. nou ik weet nog niet wat eingelijk overbodig is want dit is ons eerste kindje maar een luiertas lijkt me wel superhandig. schoentjes en pantoffels..goed daar kan ik me nog bij voorstellen dat da eingelijk geen zin heeft maar omda ik ze zo lief vond heb ik ze toch gekocht hihiih.
Het enige wat ik kan bedenken is een hemeltje maar daar zullen een hele hoop moeders het niet mee eens zijn . Ik vond hem onhandig en een onwijse stofmagneet na 5 dagen is dat ding naar de zolder gegaan, mijn vriend zei meteen; Zo nu hoeft ons meisje tenminste niet meer de kamperen in haar tent . We gaan binnenkort wel een klamboe halen maar dat is ook voor het functionele doeleinden. En verder liggen de bedzeiltjes hier nog steeds ongebruikt in de kast evenals de spenen (maarja die zijn voor een ander weer onmisbaar)
een bedzeiltje heb ik nu toch wel gehaald hoor wat ik bij die andere 2 nooit heb gehaald. Stel dat ze flink aan de diaree zijn en je hebt het hele bed onder zitten dan is je matras ook gelijk vied en krijg je bijna niet meer schoon.
Luiertas heb ik juist heel veel gebruikt en hij ligt nog standaard in de auto voor als ik ergens heen ga. Pakjes met voetjes eraan vond ik ook prima, tenminste geen last van sokjes die steeds uitvliegen. Onhandig: grote pot sudocreme, voor dat ene likje dat je in de zoveel tijd gebruikt.
Een badring. Deze had ik gekocht op het logische vervolg (dacht ik) van het badzitje waar ze nog half in liggen zeg maar. Ik heb hem 2x (in het grote bad) gebruikt. Maar ze kan goed stevig zitten en kon in die ring geen kant op. Een antislipmatje is hier voldoende en zo kan ze lekker spelen in bad. En idd die babypakjes aan één stuk. Ik had er een aantal gekregen en heb ze niet eens aangetrokken omdat ik ze gewoonweg spuuglelijk vind. Brrr...
ff tipje over die sudocreme (@JO79) toevallig zag ik bij de Etos dat ze die in mini-formaat hebben zoals ook shampoo's altijd zijn, superhandig! maar dat wist iedereen misschien al