Kleinigheidje jarige gynaecoloog

Discussion in 'De lounge' started by 2g4e, Jun 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

Dec 26, 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    pfff lastig ik zou gewoon wat gebakjes halen en een tegoed bon

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Ik zou niks doen

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Same here!
    Zou m wel feliciteren voordat hij begon!

4. Nati

Nati Niet meer actief

Dit zou ik ook doen, maar geen cadeau kopen.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik zou niks geven. Volgens mij mogen artsen het niet eens aannemen. Je overschrijdt toch een soort van arts-patiëntgrens. Ik zou het laten bij een felicitatie.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Gewoon niks geven of doen. Het zou niet eens in mij opkomen. Je hebt wel iets anders aan je hoofd. En officieel mag hij een cadeau niet aannemen.

7. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Ik zou ook iets doen idd. Een ballon kopen en die op één of andere manier onder het operatiehemd verstoppen en dat diw ballon tevoorschijn komt als je op de operatietafel ligt? Wil de OK assistente vast wel aan mee helpen :)

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    ?? Weet je heel zeker dat dat niet mag? Als je tevreden bent over je arts mag je hem toch extra belonen als je dat zelf graag wenst. Een doos chocolade oid. Of een bedankkaartje. Daar is toch niks mis mee.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou ben ik geen arts, maar gewoon een verzorgende, maar ik mag niks aannemen van mijn clienten. Dat staat ook in mijn contract, volgens mij. Dat is idd om te voorkomen dat de arts/patient relatie te persoonlijk word.

Al moet ik eerlijk zeggen dat er over het algemeen in de zorg niet zo heel erg op gelet word, wij nemen bijvoorbeeld wel snoepjes aan. De moeite die het kost om uit te leggen dat dat eigenlijk niet mag, en de discussie die je dan krijgt, wegen niet op tegen die een of twee snoepjes. En er was 1 bewoner die voor ons allemaal een setje pannenlappen gehaakt had en dat hebben we allemaal ook heel dankbaar aangenomen. Maar dat is wel zo'n beetje de grens. Soms willen ze ook geld geven of dat ik een boodschapje voor iemand doe en dat ze dan zeggen: "neem maar een zak snoep mee voor je kinderen". Daar trekken wij de grens, dat doen we niet.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Lijkt mij ook niet inderdaad.

Sowieso was mijn vraag of mensen leuke ideeën hadden voor een presentje en niet of ik het al dan niet zou moeten doen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,156
    8,887
    113
    Volgens mij mag een kaartje of wat chocolade of een plantje ofzo best aangenomen worden. Grotere dingen inderdaad niet, maar daar gaat het hier ook niet om. :)

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Een vingerplant!!!!! :D:D:D

13. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Ik zou een verpleegkundige/ok assistente vragen om 'van harte gefeliciteerd jarige!' met Betadine te schrijven. Zo steriel als wat. Denk dat dat wel een grote verrassing is.

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Deze onthoud ik even :D

15. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Als je niet op je buik mag schrijven i.v.m. het steriel zijn dan kun je het toch ook op je pyjama/bevallingsshirt doen?

Als je een effen shirt aan hebt kun je er met een dikke zwarte stift op schrijven ;)

16. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Edit: ik las trouwens dat je een keizersnede krijgt. Ik weet niet of je dan ook een shirt aan hebt of alleen een schort van het ziekenhuis. ik heb namelijk geen ervaring met een keizersnede. :)

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij een ks krijg je een operatiejasje aan.

18. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Als het goed is ben je inmiddels bevallen? In dat geval proficiat!

Heb je nog een leuke manier gevonden?

Share This Page