wanneer vinden jullie klussen geluidsoverlast?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Titel zegt het al...wanneer spreken jullie van geluidsoverlast als het om klussen gaat?

2. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Als het weken lang om iedere dag gaat.
    Wij zijn ook bezig met verbouwen. Maar houden wel rekening met het tijd stip. Niet na het eten en ook niet vroeg in de ochtend. Moeten alles zelf doen, waardoor het lang duur.
    Gelukkig voor de buren klussen we niet elke dag. Hebben we ook de tijd niet voor haha

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Voor 8 uur, na 22 uur.
    Daar tussen in vind ik eigenlijk alles prima.
    Maar wij wonen dan ook op een nieuwbouwplan :D

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Zodra het mij uit mijn slaap houdt.:p
    En na een paar weken dagelijks veel lawaai zou ik er ook wel een beetje klaar mee zijn denk ik, ongeacht het tijdstip.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    In de ochtend voor 7 uur en in de avond na 20.00 uur,

Opzich een keer niet erg maar hier de buren 1,5 jaar van 19.00 tot 01.00 bezig, hij deed alles zelf na zijn werktijden, grote bouwlampen die je nog door de gordijnen zag schijnen de tv in, geboor getimmer geschreeuw tegen elkaar omdat ze elkaar niet konden horen,

Dan was ik echt na een half jaar elke dag wel beu ! Wou graag gewoon weer eens een film kijken zonder al die herrie :p heeft helaas 1,5 jaar geduurd voor het eindelijk klaar was

Nu hebben ze het net een jaartje klaar besluiten ze toch maar te verhuizen naar het buiten gebied !! Nu staat het huis te koop :p

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het is dus nog vroeg nu, maar mijn man en ik moeten echt schreeuwen tegen elkaar om iets te kunnen verstaan..ook als je in elkaar buurt staat.
    tv kijken is ook geen optie want je komt er gewoon niet bovenuit.

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik vind boren altijd irritant maar ik vind het geen overlast.

Eens een keer buiten de normale tijden vind ik ook niet lastig, maar als het weken lang buiten de normale tijden zou ik er wel wat van zeggen.

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Kan je niet vragen tot hoe laat het gaat duren?
    Als je bijvoorbeeld weet dat ze over een half uur klaar zijn is het iets beter te verdragen misschien dan dat je je zit af te vragen hoe lang je nog in de herrie moet zitten.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    tja ik vind dit gewoon nog een normaal tijdstip om herrie te maken. het is vervelend maar goed dat is het smiddags om 2 uur ook. tot half 10 herrie vind ik schappelijk. en na 8 uur smorgens

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het klussen zoals mijn buurman dat doet irritant. Hij is al ruim een jaar bezig met de badkamer op te knappen. Prima, maar als je op de paar dagen een paar tegels eraf jekkert en een paar gaten boort of timmert dan schiet het natuurlijk niet op. Op zich niet erg, zij het niet dat hij de hele dag op de bank zit en dan standaard om 19.30 begint als mijn kids net lekker slapen.

Echt overlast kan ik het ook weer niet noemen, maar rete-irritant vind ik het wel. Ga dan gewoon een paar dagen achter elkaar door of eens een heel weekend, maar elke keer net even heel veel herrie maken om dan een kwartier later te stoppen en dat een halfuur later nog eens: nee.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Timmeren en boren enz op welk tijdstip dan ook heb ik normaal gesproken geen last van..kan me er wel voor afsluiten. Maar nu kunnen we letterlijk niet meer functioneren, je kunt niet met elkaar praten, geen tv kijken oid. Als het overdag was ging ik wel weg...oo visite of leg de kids bij mn ouders op bed. Maar zo s avonds kun je geen kant op

12. AmberPepijn

AmberPepijn Niet meer actief

haha dacht toen ik de titel zag meteen aan seks hebben! Zie zo veel vrouwen hier die dat ook ''klussen'' noemen dat ik bij het woord eerder aan seks denk dan aan echt klussen.
    Maar even OT: Bij ons in de buurt word verbouwd en we hebben echt overlast van 6.00-23.00 zoiets vind ik echt vervelend en wij wonen niet eens recht langs dat huis.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Voor 08.00 uur en na 20.00 uur.
    In de weekenden tot een uur of 22.00, maar door de week met schoolgaande kinderen vind ik 20.00 laat zat.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier inderdaad ook gehad, zo vervelend. 9 maanden was hij bezig, sowieso de tegels van de badkamer duurde al enorm lang, verder volgens mij het hele huis lopen schuren en tig gaten lopen boren . Hij begon hier ook om 19.00 uur tot een uur of 22.30. Na een hele dag zit je dan weer iedere avond in het lawaai, vond het erg vermoeiend.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Whahaha nee niet dat soort klussen...zou wat zijn trouwens als dat zo hard was dat ik mn tv niet kon verstaan en mijn man en ik er bovenuit moesten schreeuwen;)

16. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Voor 8u s morgens en na 20:00u vind ik schappelijk. Gelukkig denken onze buren daar het zelfde over en houden gelukkig rekening met onze kleine man. Zelfs met z'n slaapje houden ze rekening. Echt heel lief.

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    he wij hebben dezelfde irritante buurman :D
    na 19.00 uur vind ik het mooi geweest.er zijn dan 3 kinderen die naar bed gaan. Maar ik spreek over 12 jaar verbouwen en niets afmaken, reken maar dat je dan niet meer zo tollerant bent over de tijden.

18. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt ook wel een beetje aan mijn bui ;)
    Ik ben het met de meesten eens, tussen 08.00 en 20.00 vind ik geluidsoverlast acceptabel.

19. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik laatst een soortgelijk topic geopend.

Je hebt altijd mensen die vinden dat alles binnen de 'officiele regels' geoorloofd is, dus tot 22:00. Ik vind dat je rekening moet houden met de buren, vooral als ze kinderen hebben die op tijd gaan slapen.

Wij hebben nu dus naast ons een nieuwe buurman die sinds 3 weken non-stop aan het klussen is. Ik vind een hoop prima, maar vorige week was hij om 21:00 nog bezig en dan dus ook met dusdanig veel lawaai dat we elkaar niet konden verstaan hier in huis. Toen ben ik heen gelopen... Wat getimmer enz. vind ik persoonlijk nog niet eens zo'n ramp.

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Een keer een avondje of op zondagochtend om 8:00 uur (liever niet natuurlijk ;)) vind ik geen overlast, maar dag na dag en wekenlang in het weekend is toch iets minder.....

Het ligt ook een beetje aan de situatie denk ik.... Onze buurman kan niet stilzitten en is ALTIJD aan het klussen, de ene klus meer herrie als de andere. Toen ik net bevallen was van de 2e begon hij weer met een een of andere verbouwing, dag in dag uit herrie, ik werd er echt knettergek van! Toen ik hem vroeg of hij misschien 1x een daje vrij kon nemen, was hij nog boos ook ;)

Deel Deze Pagina