kleinigheidje

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wie o wie heeft inspiratie.
    Ik werk op een groep met mensen met meervoudige handicap.
    Nu ga ik per 1 april beginnen op een nieuwe werkplek.
    Ik werk hier alweer 8 jaar, en zou mijn collega's graag een kleinigheidje willen geven, maar wel iets bijzonders (kan dus ook zelf gemaakt zijn)ik wil het alleen niet te duur maken.wie heeft tips?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heeft de Wereldwinkel niet een mooi symbolisch klein iets?
    Gelukspoppetjes o.i.d.?
    Elmo

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoeveel collega's heb je en hoeveel wil je maximaal per collega uitgeven?

Toen ik wegging bij mijn vorige baan toen heb ik voor alle collega's (ongeveer 12 stuks) een glazen potje met dekseltje gekocht, daar snoephartjes ingedaan. Toen heb ik het leuk verpakt met cellofaanpapier en een lintje eromheen. En voor elke collega had ik toen een persoonlijke tekst erop staan zoals bijv. dit en dat vond ik leuk aan onze samenwerking en ik heb een leuke tijd gehad, ik zal je missen bla bla bla. En dan dus niet een standaard tekst voor iedereen, maar voor elke collega iets persoonlijks. Weet niet of je dat wat vind.

Dat was tussen de 1 euro en 1,50. (Bij Action gekocht).

Succes.

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Iktrakteer
    Misschien dat je hier wat vind?
    Ik geef mijn zoontje de juf een pen met roos en een theeglas met thee en een theebolletje en een chocolaatje met zijn foto en een tekst en de glas graveer ik zelf.

s6

5. Female

Female Niet meer actief

Of zelf kleine koekjes bakken, leuk inpakken en persoonlijke tekst erbij per collega?

PS Inpaktip: Bij action koop je voor weinig nepbloemen (zeker de orchideeen zijn er leuk voor!) en bij action heb je ook een lijmpistool.
    Bloemen losknippen. Zo plak je heel makkelijk de bloem op je cadeautje en staat echt super leuk! :)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kan ook een mooi gedicht maken wat slaat op jullie doelgroep en dat in een lijstje doen... mijn broertje woont ook in zo'n groep en heeft dat ooit eens gemaakt voor zijn leiding... en dat vonden ze prachtig! zo kan jij dat maken wat dan slaat op de zorg van de groepsleiders voor de bewoners....

7. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb afgelopen donderdag chocolade appels gemaakt met dit keer muisjes er onder (als bedankje voor een babyshower)
    maar je kan ook mini smarties , nootjes , suiker enzo... er onder doen ...

makkelijk te maken en erg lekker vonden ze het ! ik heb er hier ook nog een paar liggen en zijn nogsteeds prima.. :)

leuk inpakken lstrikje er omheen en een kaartje en klaar :D

8. 894hi

894hi Niet meer actief

zo had ik er ruim 30 gemaakt

9. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Hoe heb je dit precies gemaakt?
    Het is echt heel erg leuk,mocht ik ooit een keer zwanger worden zet ik zoiets op tafel denk ik voor de kleine kinderen

10. 894hi

894hi Niet meer actief

je koopt een zak appels niet te grote appels wand na 1 zo een appel zit je echt vol!

bij de xenos heb je stevige sate prikkers
    die prik je in de appel.

neem een rood zakje choco glazuur van dr oetker
    uit 1 zo een zakje haal je ongeveer 5 choco appels

zakjes smelt je 10 min in heet water
    knijp het zakje leeg in een bakje die niet veel groter dan de appel is.

in een ander bakje doe je je dip.

dip de appel snel in je glazuur... uit laten lekken
    en na een paar tellen meteen de appel in de dip stoppen.
    en uit laten drogen
    de appel is na een paar tellen al droog.
    dus niet te lang wachten ;)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat een leuk idee!!!
    en lekker ook zeg! die choco appels!

12. kili

kili Niet meer actief

Ik had een keer voor collega's bij de aldi kleine chocoladereepjes gekocht.
    En bij elk ding een theezakje of een koffiepad erbij gedaan.

En inderdaad een persoonlijk tekstje erbij. En iets in de trant van, ik kom nog een keertje koffie/thee drinken.

Succes ermee!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een leuke ideeen zeg, vooral van die appels! ook leuk voor een kinderfeestje...!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb een keer voor afscheid een boeketje laten maken met daarop een theezakje, kaneelsuikel, nepbloemetjes ertussen. Dus eigenlijk een theeboeket...

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    alvast bedankt voor al het meedenken! er zitten leuke ideeen tussen, maar ik zoek eigenlijk meer iets symbolisch dat ze nog eens aan mij terugdenken als ze dat zien;)

16. kili

kili Niet meer actief

ah op die manier.
    Een collega ( ik werk ook bij verst. geh.) heeft een keer een lavalamp kado gedaan. en een andere een windgong voor buiten.
    Misschien zijn dit wat ideetjes. En als ze dan dat ding zien, denken je collega;s aan je.
    Of anders iets voor op de muur. Een fotocollage van alle leuke momenten of foto's van bewoners nemen en die in de collage verwerken. Hoeft ook niet zo duur te zijn.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook leuk inderdaad, iets voor op de "groep" (zo noemde wij het toen...toen ze nog bewoners waren en geen clienten).

18. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Voor de "bewoners" wil ik inderdaad ook iets doen, maar niet voor op de "groep":D, want ze moeten al zoveel met elkaar delen.
    Maar voor ieder persoonlijk, maar daar kom ik wel uit,
    Maar voor collega's vind ik echt lastiger, vandaar mijn vraag;)

Deel Deze Pagina