vraag verstandskies

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne85, 19 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hi allemaal

Ik heb een vraag over een verstandskies die 4.5 week geleden getrokken is

Na t trekken heb ik 1 dag last gehad en daarna kon ik al vrij snel zonder pijnstillers weer de dag door komen
    Nu valt t me op dat t lijkt alsof t tandvlees wat aan de buitenkant van de kies zat wat dikkig is.
    T gat is ook nog steeds niet gesloten maar is dat normaal?
    Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Hoort t een beetje dikkig zonder pijn te zijn of lijkt t meer zo?
    En is t normaal dat t gat nog steeds een gat is?
    Heb geen pijn en t is toendertijd ook niet gehecht. 4 dagen na t trekken vond de tandarts t er mooi uit zien en was er geen gekke dingen te zien.
    Wil niet meteen weer naar de tandarts rennen omdat ik er niet echt last van heb behalve t idee heb dat t dikkig is en t gat nog open lijkt

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je kaakbot moet weer aangroeien en dat duurt even.
    Uiteindelijk loopt het weer mooi over naar je laatste kies.

3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb afgelopen zomer 2 verstandskiezen laten trekken met ongeveer 4 weken er tussen, beide boven. Dit is bij de kaakchirurg gedaan. De eerste keer heeft hij gehecht, maar ik had veel last van de hechtingen, dus de tweede keer niet gehecht.
    Aan beide kanten voel ik nog steeds een kuiltje zitten en het gat van de tweede kies heeft er best een tijdje over gedaan om te helen en om minder te worden. Het groeit van binnen naar buiten.

Zolang je er geen last van hebt zal ik me geen zorgen maken.

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Oow en dat je tandvlees dik voelt gaat ook vanzelf weer over!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Dat gat hoort. Duurt wel even. Vooral met rijst eten vond ik het irritant, kwam wel eens in dat gat.

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier met een kies ook heel lang een gat gehad. Bleef ook heel lang troep in zitten na eten. Heel veel gespoeld. Heeft bij mij echt wel een paar maanden geduurd. En nu is het alleen nog een deukje.

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ja ik heb nu ook een spuitje om t gat steeds uit te spoelen. Omdat ik er verder geen kast van heb vergeet ik soms om op de andere kant te kauwen dus kan regelmatig eten eruit vissen. T trekken was niet heel makkelijk. Er was een foto gemaakt en daarop zagen we een mooie rechte wortel maar toen hij eruit was bleek er een flinke haak aan te zitten dus t is best kapot getrokken toen. Misschien dat t daarom wat langer duurt? Iig bedankt voor jullie antwoord. Geeft me toch een soort van rust

8. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja dit was bij mij ook de moeilijkste kies. Hij lag over dwars en lag eigenlijk maar een heel klein stukje bloot. Mijn zwager is tandarts en wilde het wel zelf doen, maar hij zei er wel bij dat dit normaal werk voor de kaakchirurg was. Duurde heel lang vergeleken met de andere kiezen voor hij deze eruit had. Dus denk gewoon iets meer “trauma” in de kaak. Overigens ook een andere kies bij de kaakchirurg moeten later trekken, deze is toen wel gehecht vond ik toen wel fijn met eten, maar hierbij had ik wel meer napijn hoor. En de chirurg had mijn kaak helemaal blauw geduwd. Mijn zwager heeft mij voorzichtiger behandeld.

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    T was wel een hoop trek en duw werk maar echt blauw was ik niet gelukkig. Had in de avond met t eten van een puddinkje wel een moment dat alle opgebouwde spanning. eruit kwam en ik tegen de vlakte ging. Ben daarna nog 3 dagen duizelig geweest maar toen dat weg was getrokken voelde ik me weer prima. Gat is wel al een stuk kleiner maar van mij mag hij toch snel dicht gaan groeien.

Jij bent indd toen flink toegetakeld door de chirurg. Hier zijn de onderste gevuld alleen niet ooit de andere bovenkies er nog uit maar ben voorlopig wel klaar mee

Deel Deze Pagina