Camper musthaves & wannahaves?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij hebben net een camper gekocht warme we een lange reis door Europa gaan maken.
    Nou komt het..we hebben nog nooit met een camper gekampeerd.

Welke dingen zijn handig en mogen niet ontbreken in onze camperuitzet?

Omdat we lang op reis gaan wil ik de camper ook wat pimpen zodat het wat huiselijker wordt maar zonder de kastjes te verven (teveel werk)
    Wat kan ik doen om het gezellig en huiselijk te maken?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Heb je wel eens gekampeerd, of een caravan gehad hiervoor? Enige ervaring met de spullen die je nodig hebt? En die voor de leuk zijn?
    hoe groot is de camper. Hebben jullie vaste slaapplekken of moeten er plekken omgebouwd worden? Dit heeft allemaal invloed op de ruimte die je hebt om spullen mee te nemen.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Voor het pimp gedeelte zou ik zeggen gooi er een paar leuke kussentjes in. Er zijn op pinterest wel leuke pimp ideen te vinden, maar sommige dingen kosten idd veel tijd/werk.

4. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Leuk!! Wij hebben weleens een camper gehuurd en ik vond anti-slipmatjes in de keukenkastjes erg fijn, tegen het schuiven van servies.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Mandjes om spullen in te doen zodat het niet gaat schuiven en makkelijk uit de kastjes te halen is.
    Niet teveel borden/bekers/bestek. Zodat je alles iedere keer gewoon weer snel even afwast.
    Perculator voor koffie, en zo’n gasoventje (omnia camping oven)
    Fietsen mee zodat je ook mobiel bent als je ergens aangekomen bent.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat leuk! Wij hebben ook een camper, dus ik heb wel wat tips voor je.

We hebben hem niet gepimpt, ik vond hem gezellig genoeg zoals hij was. Wel heb ik een tafelzeil met ducttape vastgemaakt over de tafel van de dinette. In eerste instantie omdat er een keer iets uit een bovenkastje was gevallen, waardoor er een deuk in zat. Bijkomend voordeel is dat het er gezellig uitziet. Ik heb ook ledikantmatrashoeslakens over de banken liggen. Die passen precies, kun je er makkelijk afhalen om even te wassen als er met eten eens iets misgaat.
    In de winter hebben we snoertjes ledverlichting hangen. De gewone camperverlichting is niet zo heel gezellig en komt ook niet overal, dus die ledverlichting op batterijtjes maakt het wat lichter en gezelliger 's avonds.

Verder qua uitzet:
    - Let op je gewicht! De meeste campers zijn zwaarder dan op het kenteken staat. Je mag met een B-rijbewijs niet over de 3500 kilo gaan. Overgewicht kan boetes opleveren en nog vervelender: je moet dan ter plekke bagage uitladen en achterlaten om verder te mogen rijden. Zelf nooit meegemaakt, maar wel van horen zeggen. Even afgezien van dat het gevaarlijk is. En toegegeven: wij zijn ook altijd te zwaar.
    - tafel en stoelen voor buiten voor iedereen. Zo plat en licht mogelijk. Heb je een garage (grote opbergruimte achterin)? Met spanbanden kun je ze daarin veilig vastzetten.
    - BBQ is voor ons onmisbaar.
    - gereedschapstasje met veel voorkomende imbussleutels, schroevendraaier, hamer, tang, ducttape (onze redding voor alles).
    - Fluitketel. Wij zetten koffie met een filterzakjeshouder in een thermosfles. Onze huishoudaccu is niet zwaar genoeg om bv een koffiezetapparaat op te laten draaien. Bovendien zou een koffiezetapparaat weer een extra sta-in-de-weg zijn en ben ik dol op het geluid van de fluitketel.
    - abonnement op Campercontact, een app waarin heel veel camperplaatsen staan. Park4Night is ook een aanrader. Beide apps kosten een paar euro, maar die zijn ze meer dan waard. Als je lid wordt van de NKC krijg je Campercontact er gratis bij.
    - ereader: scheelt een hoop gewicht aan boeken
    - octopussen. Ik weet niet hoe ze echt heten, maar het zijn kleine opvouwbare droogrekjes, met 8 armen met knijpers. Heel handig mee te nemen en je kunt er veel aan ophangen. Je hangt ze met een haak over een boomtak, of, zoals wij meestal doen, aan de luifel of het hendeltje van het keukenraam. Ze worden verkocht bij Zeeman, of bij campingwinkels.
    - Stoffer en blik om de boel een beetje uit te vegen elke dag.
    - Een rol wegwerpvaatdoekjes, met van die perforatiestrookjes ertussen. Je kunt ze een dag gebruiken, daarna zijn ze niet veel meer waard, maar dan gooi je ze gewoon weg.
    - Haken. In de meeste campers zitten standaard niet genoeg haken om dingen aan op te hangen: jassen, handdoeken, theedoek, vuilniszak etc. Wij hebben zelf een rijtje extra haken opgehangen aan de keuken naast de deuropening, in de badkamer en aan een plaat waar we onze jassen ophangen.
    - opvouwbare siliconenemmer. Neemt niet veel plek in beslag en je kunt hem overal voor gebruiken
    - afwasteiltje, idem
    - rugzakken voor dagtochtjes en boodschappen

Afua32 vindt dit leuk.
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh en ik zou eerst gewoon eens een weekend weggaan ermee en kijken waar je tegenaan loopt en hoe je dat voor jezelf praktisch kunt oplossen. Sommige dingen merk je gewoon pas in de praktijk.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je qua gewicht goed zit: werk eventueel met vaccuumzakken voor spullen die je niet vaak nodig hebt, maar wel mee wilt nemen: Extra dekens, beddengoed. Scheelt enorm veel ruimte als je het vaccuum kunt zuigen.

9. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Kijk daar hebben we iets aan:thumup:
    Het is overigens een camper boven de 3500kg (op c1 rijbewijs).

Er zijn voldoende vaste slaapplaatsen dus ombouwen niet nodig.
    We twijfelen nog over waarin we onze dochter van dan 1 willen laten slapen...ideeën zijn welkom..

De fietsen willen we ook meenemen. We willen zeker nog van tevoren proefkamperen maar ik voel me zo'n leek als ik in een kampeerwinkel sta dat we nog niks hebben gekocht:oops:

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat onwijs leuk! Dit plan hadden wij ook vóór corona uitbrak, nu net een kleintje gekregen dus de focus ligt even op andere dingen maar wie weet in de toekomst.

Op pinterest en insta vind je veel voorbeelden van campers die gepimpt zijn, daar kun je zeker inspiratie uit halen. Maar mijn tip hierover zou zijn om vooral leuke slaapplekken voor de kinderen te maken zodat ze een vertrouwd eigen plekje hebben tijdens de reis. Samen bepalen waar ze een leuke poster van bij hun bed willen hebben bijvoorbeeld, misschien een kalender ophangen zodat ze beetje grip houden op de tijd (is voor iedereen anders hoor maar mijn kinderen vonden dat fijn).

Daarnaast inderdaad extra haken aan de wand / binnenkant kast oid. Fietsen zeker meenemen. Een vloerkleed voor onder de luifel (je hebt van die versies die heel soepel compact op te vouwen zijn).
    En omdat jullie zo’n grote camper hebben: er bestaat een speciale navigatie app voor campers, want je komt niet zomaar alle tunneltjes door en kleine weggetjes over.

Tot slot wat betreft standaard kampeeruitrusting, neem vooral niet te veel mee. Als je echt iets mist heb je bijna overal altijd wel een kampeerwinkel om het alsnog aan te schaffen.

Afua32 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina