ikea eetstoeltje voor baby's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door naantje, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naantje

naantje Lid

28 mei 2008
    17
    0
    0
    wie heeft er zo'n stoeltje met die hoge poten? vanaf hoeveel maanden hebben jullie baby erin geplaatst om er in te eten?

Edit moderator: Verplaatst naar de babyuitzet.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zulke stoelen vind ik niet veilig genoeg, zeker niet met zo'n doerak als ons, wij hebben een stoel gepakt van chicco polly met gespen en alles verstelbaar daar kunnen ze dan al vanaf 3 maanden in (normale stoelen moeten ze eerst goed voor kunnen zitten) maar die chicco polly heeft een wipstoel stand dus kan het wel.. kunnen ze jaren in!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben hem met de kerst gehad. En Fae krijgt hier nu al haar hapjes in. Ze zit er dus zo'n 2x per dag, 10/15 minuutjes in.

Aangeraden wordt echter pas, kinderen als ze zelfstandig kunnen zitten, in de kinderstoel te zetten. Maar Fae is erg sterk in haar rug verder, en wil bijna niet meer liggen, dus 'oefenen' we vast een beetje in de kinderstoel op deze manier. Ze zit er ook best goed in vind ik.

Maar de stoel zelf is erg fijn :) !

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar als ik de reacties over de stoel las overal, kwam uit, dat hij toch wel erg veilig, stabiel en stevig is. Juist ook door de uitlopende poten.

Je moet alleen uitkijken dat je er zelf niet over struikelt ;)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    m'n ouders hebben ook die stoel thuis voor de kleinkids, ik struikel er de hele tijd over, wou hem aldoor zelf ook halen maar ben door het struikelen van gedachten veranderd hahaha

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die van mij viel er met 4 maanden al bijna uit :p ik heb echt een vreselijk kind wat dat betreft, daarom moest het bedje al omlaag en de kinderwagen bak weg met 4 maanden, toen ging ie al zelf zitten en liet zichzelf overal overheen vallen.
    Ik denk dat meeste normale kindjes ook wel zal meevallen alhoewel die houten stoeltjes klimmen ze met een jaar gewoonweg uit das wel heel normaal...(zonder tuigje dan)

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik vind hem ideaal tuigje is wat minder ideaal maar ja ik zet Jesse alleen onder toezicht in die stoel.. hij kan echt niet omvallen ofzo maar ze kunnen er wel uitklimen als ze niet goed vast zitten.. met een maand of 5 zat Jesse erin

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Wij hebben m standaard in de auto liggen mochten we ergens op visite gaan waar geen kinderen zijn. Kunnen we onze dochter mooi in de stoel zetten met het eten! Ideaal!

Ze zat er denk ik met een maand of 8 in, gespje werkt hier prima, geen problemen! Ik vind het wel het meest prettig als we ook het tafeltje eraan geklikt hebben, dan is de stoel wat minder "kaal" en gevoelsmatig veiliger.....

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hebben zo'n stoel voor bij opa en oma. Makkelijk is het wel, maar niet voor een langere zit. Hier ook een die niet lang stil kan zitten en daarvoor vind ik dat stoeltje niet echt ideaal. Joris ging in dat stoeltje trouwens toen hij volgens mij 6 maanden was, dan wel met een verkleiner erin ;)

Heb hier thuis zelf ook de chicco polly. Daar blijft hij zelf ook langer stil in zitten en kan hem makkelijk eventjes erin laten zitten als ik snel iets moet pakken. Dat durf ik bij dat ikea stoeltje niet zonder toezicht...

10. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Wij hebben hem thuis. Bevalt prima. Ze zit niet in een tuigje ofzo, maar ze is dan ook best wel rustig. Hij is erg stevig hoor. Ben er erg tevreden mee!

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier heb ik het stoeltje als 2e stoel erbij genomen handig om mee te nemen ergens naar toe net als met de kerst bij een tante gegeten en hup stoeltje mee!

gebruik thuis een steviger stoel heb een houten meegroeistoel!

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

wij hebben hem ook en hij bevalt ons prima. Mason blijft er goed in zitten. Wij hadden hem er met 4 maand ongeveer in met een stoelverkleiner maar dan wel heel kort hoor.

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wij hebben em ook en ook een meegroeistoel.
    Maar vooralsnog gebruiken we het ikeageval altijd.
    En idd handig mee te nemen ook

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier hebben wij de Ikea stoel ook voor erbij.
    Bevalt prima en ik vind hem echt wel stevig genoeg hoor.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij gebruiken ze altijd op het kinder dagverblijf nog nooit eentje uitgevalen

16. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hier ook, bevalt prima! Inge kruipt er niet uit, we laten haar ook nooit uit het zicht zitten en zijn er zelf bij. Ze zat er in toen ze zelfstandig kon zitten.
    Ik sjouw hem ook overal mee naar toe, hij is licht genoeg! Wij wilden eerst ook een stoel van Chicco, de Polly, maar die was over de €100 dus voor ons helaas te duur. Je hebt dan wel meer luxe (in hoogte verstelbaar ed) maar uiteindelijk bevalt deze ons net zo goed!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Wij hebben hem ook, naast de meegroeistoel, gebruiken hem dagelijks en nemen hem ook wel eens mee op visite. Ze zit er wel in met een kinderstoelkussentje van Prenatal en het is toch behoorlijk stevig, al ziet het er niet zo uit.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben 'm ook. We gebruiken hem sinds mijn zoontje goed los kan zitten, dat was ongeveer met 8 maanden. Eerst altijd met riempjes, later zonder. Tegenwoordig weer met, aangezien meneer nog wel eens de neiging heeft om op te willen staan. Als ie nu gaat staan, roept hij altijd al: "Liempjes vastmaken!"
    Hij is nog nooit omgevallen of zo, en hij zit er altijd prima in. Er zat ook een opblaasbare plastic stoelverkleiner bij voor in het begin, erg handig. Makkelijk schoon te houden ook. Maar ik vind hem niet mooi, dus wij gaan binnenkort wel naar een andere stoel op de uitkijk, met nr. 2 op komst.

Deel Deze Pagina