onze twee zoons hebben ongeveer een dag of 3 in de kleinvallende maat 50 gepast en ongeveer een dag of 10 in de groot vallende dingen maat 50... ze waren beiden ruim 8 pond (4025gram en 4130 gram) en 52 cm... daarna over naar mt 56
De zoon van mijn collega was 62 cm bij de geboorte, dus die heeft de kleinste maatjes helemaal nooit aan gehad!
Fay is geboren met 2600 gram, en maat 44 pastte goed, zat iets ruim. Ik wist dat ze te klein werd door echo's, vanaf 20 weken was dat al bekend. De verloskundige die een dag van te voren schatte door het voelen kwam uit op 3500gram, zat er dus bijna een kilo boven!! Ik heb tijdens zwangerschap van Sam (met 30 weken geboren) dat ze er met een echo 500 gram naast kunnen zitten (dus zowel naar boven als naar beneden) best veel dus.
mijn oudste was maar 47 cm en 3225 gram en heeft 2 wkn in maatje 44 gepast. daarna hele poos maatje 47, 50 was toen echt veel te groot. Me meisje was 52 cm en 3840 en paste prima in maatje 50 56 was in het begin te groot
Mijn dochter was 46 cm en 3080 gr bij de geboorte. We hadden maatje 50 en 50/56 in de kast liggen, maar dit was veelste groot. Van een goede vriendin heb ik haar prematuur kleertjes gekregen. Dit heeft ze ruim een maand aangehad.
bij ons was maat 42 het kleinste in de kast en ons meid zwom daar nog in maar was dan ook maar 1kg580
Ik heb twee setjes maat 50 en verder 50/56 of 56. De kleine loopt al sinds 16 weken voor op groei en zit bovenaan de groeicurve. Ik denk dat 50 niet eens gaat passen als ze tot het einde blijft zitten en in dit tempo door blijft groeien.
Ik had 1 setje in maat 50 gekocht, maar heb er na de geboorte uiteindelijk nog een paar truitjes en broekjes bijgekocht. Ayla was bij de geboorte 48 cm en 3080 gram. Nu ze ruim 5 weken is begint maat 50 toch wat aan de krappe kant te zitten.
Onze zoon is geboren met 41 wkn, was 51 cm lang en 3800 gram. Maat 50 heeft ie even aangehad daarna naar maat 56. Deze maat heeft ie een hele tijd kunnen hebben daarna ging het heel snel.
hier maat 50 als kleinste vooraf, maar hij heeft zeker de eerste 2 weken maat 44/47 en kleine 50 van de hema aan gehad. daarna 50 en met ong. 5 weken 50/56 Colin was 3360 gram en 49 cm, dus niet echt mini ofzo.
Faith had met de geboorte maatje 40 aan. Ze was 2710 gr. Ze heeft het maar twee keer aangehad omdat ze heeel lang is 52cm! En in de lengte paste het dus niet meer. Maat 44 past ze alleen de truitjes van want dr benen zijn weer te lang voor de broekjes. We zijn nu aan het combineren 44/50. Gaat prima. Koop niet teveel in 44/48 ze zijn er en zomaar uit. En 50 kan ook al verzuipen sommige beebs erin.
Mijn zoon was 52 cm en 8250 gram bij de geboorte. Ik had netjes maatje 50 ingepakt maar er toch voor de zekerheid nog een maatje 56 bij gedaan. Dat was maar goed ook, want het maatje 50 kreeg de verpleging met geen mogelijkheid aan! Alles maat 50 ging zo een doos in de zolder op helaas. Voor deze heb ik niet eens maatje 50 liggen.
De oudste twee hier waren met de geboorte beide ong 48 cm en de ene woog 2045 gram en de ander 2155 gram, die hebben echt een hele tijd maat 44 gedragen. Hebben na een tijd zelfs wat nieuwe kleertjes gekocht in die maat omdat we wel genoeg hadden van elke keer weer diezelfde kleertjes ! In maat 50 hebben ze ook echt heel erg lang gezeten. De jongste is geboren met 51 cm en 3720 gram en die heeft denk zeker een maand of 2/3 maat 50 gedragen.
Mijn ene zoontje had maat 38 aan, en mijn andere zoon maat 44, beide waren nog veel te groot. Ze waren toen inmiddels 5 weken oud. Bij de geboorte waren ze 1200 en 1500 gram, omdat ze 3 mnd te vroeg waren. Als ik die kleertjes nu zie kan ik me niet voorstellen dat ze daar ooit in hebben gezeten, echt zo klein
Gestemd op 44. Had per ongeluk een wit broekje in 44 bij de prenatal gekocht, wist helemaal niet dat dat een prematuurmaatje is Ze heeft hem best veel aangehad, was 47 cm. Had verder bijna alleen maar 50-56, daarin verzoop ze. dus vriendlief heeft nog een hoop 50 bijgehaald in de kraamweek. Tja, je weet het van tevoren toch niet.
Ik hoor in de winkels veel oma's roepen van: och maat 50 dat is toch veel te klein?! Mt 56 is ook nog zo klein.. Maar als je een polltje zou starten passen de meeste kindjes toch echt de 1e maand wel in 50/56 Onze dochter was 52 cm en woog 3870 gram. En ook zij heeft nog 3 weken in mt 50 gezeten. De maat van de kleding, komt in principe overeen met de lengte van de kinderen. En de meeste kindjes zijn toch tussen de 48 en 52 cm bij geboorte. De kindjes die gelijk in 62 passen, zijn écht grote uitzonderingen hoor (oke, sommige merkkleding valt érg klein) dus ik zou als ik jou was nog wat setjes in in elk geval 56 bij halen. Tenzij je zoiets hebt van: ach, anderen shoppen wel als ukkie geboren is