We hebben alles geprobeerd, maar ons kleintje van 8 weken slaapt gewoon niet overdag. Ongelofelijk..na elke voeding leg ik haar in haar bed, (na een uurtje ongeveer) maar ze zet een keel op, niet te geloven. Alles al geprobeerd, zelfs inbakeren, maar dan gaat ze helemaal over de rooie..(ik heb het drie dagen volgehouden, maar dat is niet te doen..CB zeg..laat een half uurtje huilen, maar dat haalt ze dan ook elke keer als ze naar bed gaat en langer. Helemaal over haar toeren is ze dan..en dat is zooo zielig(3 dagen lang en toen zat ik zelf ook te janken op het eind) Echt alles gedaan..inbakeren dus, draagdoeken, in de box, in de wipper, radio aan en weer uit, nouja...dragen, in badje, met kruik weer, zonder krui, in de maxi-cosi in de auto, in de reiswieg..nouja..you name it..ook osteopaat en HA geweest. Ze zit verder picobello in elkaar. Om een uurtje of 17.00 gaat ze keihard huilen (van de vermoeidheid denken we) en vervolgens houdt ze het nog vol tot 20.00 uur. Dan valt ze meestal in slaap, krijgt ze om 23.30 nog een voeding en dan slaapt ze door tot de volgende morgen 08.00 uur. Is dit nou normaal? een baby van 8 weken moet slapen overdag...ik weet niet meer wat ik moet doen...
Heb geen oplossing voor je, heb namelijk zelf eentje die ook weinig slaapt, maar hoop voor je dat ze ineens doorheeft hoe lekker slapen is. liefs
Wij hadden hetzelfde probleem! Tijn sliep snachts super! Maar overdag dus helemaal niet! Ja bij mij op mijn buik! van alles geprobeerd, maar steeds als we hem in zijn bedje legde begon hij te krijzen, en laten krijzen, heb ik 1 keergedaan, maar hij bleef krijzen, sindsdien is de afspraak hier in huis: krijzen is uit bed, huilen is lekker laten liggen! Maar wat onze redding is geweest: De bakerzak! En rust en regelmaat! Ik heb een week lang binnen gezeten met Tijn, niks afspraken etc. Nee was er alleen voor hem. Eke dag alles in de zelfde volgorde: wakker, eten, spelen, wipper, slapen! In het begin steeds huilen natuurlijk, maar door die bakerzak ging hij wel slapen, in het begin maar steeds een half uurtje, dus kreeg hij over de dag heen veel flesjes, maar gewoon met minder voeding! Wij merkte dat het geen zin had om Tijn bij de eerste tekenen van moeheid naar bed te brengen, dan ging hij alleen maar krijzen, wij brachten hem naar bed zodra hij begon te jengelen(normaal is dat te laat, maar bij Tijn werkte dit wel) Als we zagen dat hij moe begon te worden, haalde ik hem uit de box/van schoot, en zette hem met speen en knuf in zijn wipper. Hier kreeg hij weinig prikkels. Ook wilde we dan ook niet dat andere mensen hem aandacht gaven, wipper was laatste rust moment voor bedje! Even ontprikkelen. Als we hem naar bed brachten zeiden we niks tegen hem, liepen naar boven, in zijn bakerzak, kus en weglopen! Na een week hadden we een heel ander kind! Tuurlijk heeft hij nu nog steeds momenten dat je denkt pfff...maar dat hebben alle kindjes, en het slapen is nooit meer een probleem geweest! Sinds een week slaapt hij zonder bakerzak! Dus helemaal toppie! Hij doet overdag 2 of 3 slaapjes en soms wel 2,5 uur achter elkaar! ja gaat super! Ik voelde me toen zo hopeloos en soms zelf "ongelukkig" ik kon geen kant op, zat met mijn handen in mijn haren end acht dat ik nooit rust zou krijgen. Heb hier ook regelmatig gepost! Maar geloof me, ik heb nu zo een lief kindje dat zoooo lief en goed slaapt! Dus echt, het wordt beter! suc6, kus miek
Hoi Miek Bedankt voor je reactie. Vraagje..liet je hem dan ook een half uur huilen? Ik vind dat zo moeilijk, was begonnen met inbakeren met de Pacco-doek, maar écht, die drie dagen leken wel drie weken. Deed steeds alles in dezelfde volgorde, maar elke keer naar bed was een drama. Ik werd er helemaal naar van en kreeg het gevoel dat ik mijn kind in de steek liet.(ze huilde zo serieus hard en ze keek me dan zo aan..pfff ze is pas 8 weken) Maargoed, aan de andere kant denk ik.nouja..als ze écht slaap nodig heeft, dan valt ze wel vanzelf in slaap. Ondertussen heb ik heel de dag mijn handen vol aan haar.. Kan iemand mij nou vertellen hoe het komt dat zo'n kind overdag niet slaapt in haar eigen bed en 's nachts wel..dat is toch vreemd!
Hoi Miek Bedankt voor je reactie. Vraagje..liet je hem dan ook een half uur huilen? Ik vind dat zo moeilijk, was begonnen met inbakeren met de Pacco-doek, maar écht, die drie dagen leken wel drie weken. Deed steeds alles in dezelfde volgorde, maar elke keer naar bed was een drama. Ik werd er helemaal naar van en kreeg het gevoel dat ik mijn kind in de steek liet.(ze huilde zo serieus hard en ze keek me dan zo aan..pfff ze is pas 8 weken) Maargoed, aan de andere kant denk ik.nouja..als ze écht slaap nodig heeft, dan valt ze wel vanzelf in slaap. Ondertussen heb ik heel de dag mijn handen vol aan haar.. Kan iemand mij nou vertellen hoe het komt dat zo'n kind overdag niet slaapt in haar eigen bed en 's nachts wel..dat is toch vreemd!
Ik liet Tijn nooit krijzen, wel huilen. Daar was duidelijk een verschil in. Liet het niet zover komen dat hij overstuur raakte, arm kind! Ik zocht naar dingen die hem tot rust maakte! In zijn bakerzak, dan over zijn buikje aaien en liedje zingen, wiegen en als hij bijna in slaap viel in bed leggen. Van alles geprobeerd, en uiteindelijk een oplossing gevond. Inbakeren accepteerde hij ook niet, dus na 1 keer proberen niet meet gedaan, bakerzak vond hij gelijk goed! www.debakerzak.nl Daar kon hij gewoon in bewegen, maar niet zichzelf slaan met die zwaaiende armpjes! Verder denk ik dat je meisje overdag niet slaapt door de vele prikkels. Bij Tijn merkte ik echt dat hij alles, maar dan ook alles mee wilde maken. Hij kwam niet tot rust, en snachts was er niks om mee te maken, dus sliep hij! kus miek
ik heb hier hetzelfde probleem....Julian is nu 6 weken en hij wil alleen maar bij mij slapen overdag, `s nachts slaapt hij gelukkig wel. ik wordt er soms bijna wanhopig van. We hebben hem vandaag bijna een uur in zijn bedje laten liggen, steeds na 5 minuten huilen z'n speentje gegeven maar hij blijft huilen en slapen ho maar.. ik heb hem ook al eens ingebakerd maar dan wordt hij boos omdat hij z'n armen niet meer kan bewegen. zou zo'n bakerzak kunnen helpen? ik probeer iedere keer hetzelfde ritme aan te houden maar nu weet ik het ook niet meer... dus hier nog eentje die graag wil weten hoe het komt dat dat slapen zo moeilijk gaat groetjes Lonneke
Houden elkaar even op de hoogte. Morgne ga ik mijn hoofd er weer over breken. Ik ga slapie doen nu..om twaalf uur komt ze voor een flesje. Ik had vendaag een pittig dagje zegmaar. Ga het vandaag voor gezien houden, ik ben versleten. Misschien ga ik dan ook maar die bakerzak proberen..We houden elkaar even op de hoogte Lonneke?! Liefs Mirjam
goed! we komen er wel uit! ik heb al gekeken naar zo'n bakerzak en ik denk dat ik het ga proberen! ik moet gewoon iets vinden dat hij beter slaapt want dit is niet leuk zo.. groetjes Lonneke
Nee het is inderdaad niet leuk,,ik lhad al wel de Pacco-doek gekocht..2 x gebruikt natuurlijk, nu weer bakerzak..hebben ze mee bewegingsvrijheid toch?
Hee meiden, Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Jesper slaapt overdag 2 keer 3 kwartier en daar houdt het echt mee op. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Zo hebben we hem 5 weken lang ingebakerd, met alle rust en regelmaat die daarbij hoort, maar dit heeft voor hem helaas niet geholpen. Nu slaapt hij in een slaapzakje en slaapt hij nog net zo veel of weinig dus. Ik probeer maar gewoon te accepteren dat ik een wakkere baby heb, volgens mijn ha kan het in elk geval geen kwaad dat hij overdag zo weinig slaapt. Maar mocht iemand de gouden tip hebben, ik houd me aanbevolen, want het zou toch wel erg lekker zijn als hij een keer anderhalf uur zou slapen overdag. Dan is hij misschien aan het einde van de dag ook wat minder overstuur.
Hai allemaal Ik heb het zelfde gehad met dilano. Hij sliep ook haast niet overdag . Bij mij heeft de bakerzak heel goed gedaan. En anders kun je het eerst proberen met een slaapzak en daar de armgaten van dicht naaien en dan kijken of dat helpt voor dat je en bakerzak gaat aanschaffen . Zo heb ik het terminste gedaan. Hij slaapt nu veel meer en beter. Zodra ik hem er in leg weet ie eigenlijk al genoeg en gaat ie amper huilen . Daar bij ben ik ook nog naar een chiropractor geweest want er bleek iets niet goed in z'n nek te zitten en na vier behandelingen was het het weg. Misschien is het een idee om er over na te denken. Groetjes milou en success
Hee Tinker, Ik ga vrijdag naar een manueel therapeut met Jesper. Weten ze ook hoe het kwam dat er bij Dilano iets niet goed zat? Had dit met de bevalling te maken? Groetjes suus
hoi Julian is nu 6 weken, hij is van 2 oktober. ik heb wek een snelle bevalling gehad, 4 uur, zou dit ermee te maken kunnen hebben? groetjes Lonneke
Hai suus1983, Ik had een bevalling die van niks naar alles ging en binnen uur was dilano er al. Dus ik had een super snelle bevalling en daar door was de spier in zijn nek eerst verdraait en daardoor zat er constant spanning op en stress, zoals die man dat zei. Hij kon ook bij zijn geboorte al zijn hoofd heel goed recht ophouden en dat moet normaal niet. Dan moet het hoofd erg ongecontrolleerd zijn. Hoe was jou bevalling dan...?
Ik heb een keizersnede gehad omdat jesper nogal groot was, 10 pond. Hij kan ook al vanaf zijn geboorte zijn hoofdje omhoog doen. Al vanaf de eerste dag tilde zijn hoofdje op vanuit buikligging. Ook overstrekt hij veel. Daarom ga ik morgen naar een manueel therapeut, dat is toch hetzelfde eigenlijk als een chiropractor?