Ik wil even mijn hart luchten.. ben er sinds gister achter dat ik zwanger ben van ons 3de kindje. We hebben afgelopen cyclus 2x zonder condoom gedaan dus de kans dat het zou kunnen gebeuren was er natuurlijk.. Ik was nog bezig met een geschikte anticonceptie te zoeken, want condooms is bij ons niet zo geslaagd zoals je dus ziet. Ik wou zodra ik ongesteld werd anticonceptie pleisters gaan bestellen maarja.. dat hoeft nu dus niet meer. Het kindje is natuurlijk welkom, we wouden er sowieso graag meer.. maar ik had eigenlijk toch liever gewacht tot mijn eerste 2 kinderen wat ouder waren, liever wanneer de jongste 3 was. Mijn oudste is nu 3 en de jongste is 1,5 en krijgt nog borstvoeding. Ik heb soms mijn handen vol aan de 2 jongens en ik vrees dus ook een beetje voor de 3de. Ook heb ik een beetje een schuldgevoel dat ik mijn eerste 2 kinderen dan niet meer de volledige aandacht zou kunnen geven..
Tsja je weet dat het kan gebeuren als je onveilig vrijt en geen anticonceptie gebruikt. En als je er sowieso meer kinderen wilt dan waarom nu niet? Tuurlijk zal het druk worden maar als je ruimte heb in je hart dan vind je wel een weg in al het andere. Gefeliciteerd!
Ja, proficiat! Het zal zeker druk worden maar natuurlijk ook hartstikke gezellig en leuk zo'n kleintje er weer bij. Hier over een aantal weken met een grote broer van 8 en een kleine grote broer van 13 maanden, natuurlijk heb ik angst voor de drukte etc maar ik ga er ook vanuit dat het allemaal wel goed komt. En dat gevoel is echt iets dat je alleen zelf kunt 'uitzetten' je kinderen weten straks niet beter want die groeien gewoon op met nog een kindje erbij.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Snap dat je het spannend vindt. Het zal even wennen zijn en gelukkig heb je nog een aantal maanden. Schuldig voelen naar de andere kindjes zou ik niet doen, dat heb ik wel gedaan en bleek echt onnodig. De kindjes krijgen ook heel veel aandacht en liefde van elkaar. Laat het even bezinken en geniet van dat je er nu twee hebt om voor te zorgen en een derde die vanzelf groeit in je buik.
Onverwachts/ongepland zwanger raken is altijd heftig! Geef jezelf de tijd om het te laten landen. Over een paar weken/maanden kun je je niet meer voorstellen dat hij/zij er niet was geweest
Sorry, maar wanneer je dus geen AC gebruikt en 2x zonder condoom vrijt is het niet echt ongepland lijkt me. Ongepland en onverwachts is wanneer je door de AC heen zwanger wordt bv. Dit is gewoon een beetje naïef om te denken dat het wel kan en vervolgens achteraf gemengde gevoelens hebben.. Ik bedoel hiermee niet dat je die gemengde gevoelens niet mag hebben he! En ik snap dat het ff pittig wordt, maar wanneer je het echt nog niet had gewild had je wel andere anticonceptie gebruikt of even geen gemeenschap met elkaar gehad. In ieder geval gefeliciteerd!
Ja klopt was ook heel naïef en dom van me om te denken dat ik er niet zwanger van zou worden. Het zou 1x ver voor de eisprong geweest zijn en 1x erna, maarja via de kalender bijhouden heeft dus geen nut.. Bij de oudste duurde het een jaar voordat ik zwanger werd.. Zul je altijd zien, wil je het graag dan duurt het een jaar, wil je het het liefst uitstellen dan is het meteen raak.
Gefeliciteerd! Onverwacht/ongepland of niet, dit kleintje wilde wel heel graag . Ik was ook terug zwanger toen onze tweede ongeveer 20 maanden was. De oudste was toen wel al 4 (5 toen derde geboren werd). Bij ons was het wel gepland omdat we het leeftijdsverschil juist klein wilden hebben. Het gaat heel goed hoor. Druk en bij momenten pittig maar ik kijk op lange termijn. De tijd dat onze drie knullen (want dat is wel ons voordeel dat het drie jongens zijn) samen gaan voetballen komt nog en dan heeft mama even rust (tenzij die vierde er komt, dan gaat het wat langer duren). Ruzie zal er altijd wel zijn maar dat heb je met twee ook Niet stressen, komt goed!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik werd zwanger van mijn derde toen was de oudste 3 jaar en de jongste 10 maanden. De derde werd te vroeg geboren waardoor de tweede en de derde uiteindelijk 16 maanden verschil hebben. Ik kan niet ontkennen dat het pittig was, maar je groeit er ook in en je krijgt handigheid in de praktische dingen. Soms moet je de boel ook de boel laten We zijn ook nog eens gaan verhuizen na de geboorte van ds jongste maar we zijn er doorheen gekomen. Ze hebben nu alle 3 wat aan elkaar want de oudste en de jongste schelen precies 4 jaar (geboren in dezelfde maand). Ze spelen nu ook alledrie super leuk samen!
En? Wat geeft het jou voor gevoel om dit zo neer te zetten? Ik snap dat ts het niet verwachtte. Zelf ook 1 keer zonder condoom in the heat of the moment en was ook zwanger. Dan kun je heel hard roepen dat het mijn eigen schuld was en dan? Voel jij je dan beter? Ik vond het namelijk heel heftig. Het is zo oordelend. We weten allemaal dat we zwanger kunnen raken van seks maar de gevolgen van een keer seks kunnen erg heftig zijn en soms niet te overzien. Het is wonderlijk absoluut maar de gevoelens van schrik mogen er altijd zijn. Sterker nog, die had ik ook toen ik zeer gepland zwanger raakte. Het moet bij mij altijd even landen en paniek is mijn eerste ingeving geweest bij elke zwangerschap