Goedeavond Dames, We hebben maandag een 4D echo laten doen, ontzettend bijzonder en mooi. Nou zei de dame van de echo dat ons dochtertje iets voller is dan gemiddeld ze woog 1200 gr. en had al echt bolle wangentjes. Ze bleef er maar over doorgaan dat ze echt een bol koppie had.. Ik vraag me echt af is het echt zo al zo "zwaar/bol" of valt het reuze mee? Nou ben ik dus benieuwd hoe "zwaar" woog jullie zoontje/dochtertje bij 27 a 28 weken? Nou is het een gemiddelde natuurlijk maar ben toch benieuwd. (Ik krijg nu ook al hele leuke *not* uitspraken van mijn moeder; Jaaaa, ik zou maar niet teveel eten want ze is al aan de mollige kant. fijn... :x)
met 26 weken werd ze 998 gram geschat en met 27.4 werd ze 1256 gram geschat en laatste keer met 32 weken 1800 gram dus het komt goed overeeen met mijn schattingen nou is het wel zo dat mijn andere dochtertje exact de zelfde schattingen had en met 36 weken is geboren met een gewicht van 3196 gram, dus als zij tot 40 weken bleef zitten had ze denk ik ook veel zwaarder dan gemiddeld gewogen
Bij ons gisteren 1308 gr dus dan moeten wij echt een bolle krijgen maar ze is juist heel gemiddeld dus zou niet zeggen dat het " te dik" is hoor... geen zorgen en gewoon lekker eten wat je wil, niets van aantrekken!!
ik ben vorige week ook geschrokken, onze man woog met 28+2 2000 gram en dat terwijl ik heel veel gespuugd heb... Volgens de gyn was hij gewoon gemiddeld, maar heb t ook nog even aan de vk gevraagd vandaag en ook zij vond t normaal. Wel net bovengemiddeld, maar omdat ik al 3,5 thuis zit ivm mn bekken denkt ze dat hij gewoon al wat eerder is begonnen aan zijn groeispurt. Alls gebeurd ook zown beetje eerder hier op t ogenblik ook qua verweken enzo, dus zou best kunnen. Jouw kindje is in mijn ogen dus echt niet bovengemiddeld hoor
mijn kleine woog met 27+4 1125gr, een goed gewicht zei de vk, het wordt geen groot kindje waarschijnlijk maar goed binnen de lijntjes, met de groeiecho op 35+3 woog de kleine 2345gr en nu is het hopelijk niet lang meer wachten tot ik het uiteindelijke gewicht te weten kom
Ooohh nou, de echoscopiste zei echt vaak dat het echt een bol koppie had en groot/zwaar was maar zo hier en daar op het internet zie ik steeds meer dat het gewoon gemiddeld is hier ook dus
Ja hoor, gewoon lekker gemiddeld, geen zorgen om maken dus.... En heerlijk toch als ze een beetje babyvetjes hebben
Met 27.2 weken werd onze kleine op 1 kilo geschat, dat scheen ook gemiddeld te zijn. Dus jullie baby heeft echt geen obesitas hoor!
Bij ons was ze met 27 weken rond de 1300 gram en ook mij is gezegd dat dit aan de zware kant was, maar wel binnen de lijntjes. Ik kreeg een papier mee voor de vk waarop je een lijntje ziet en dat waar in dat lijntje je kind zich bevindt. Buikje en gewicht liepen voor, zat echt op het randje van wat normaal was. Maar ik hoefde me verder geen zorgen te maken, er is me alleen al meerdere keren verteld dat ze wel 7 pond of meer zal gaan wegen. We zullen zien
Hier met 27+2 1160 gr. De gyn gaf aan dat het gemiddeld is en ze hebben een marge van 500gr dus ze kunnen er wat grammetjes naast zitten. (hoezo ik dek me in)