Hoi allemaal, Ik heb het idee dat ik wat zit te sukkelen met het voedingsschema voor mijn zoon (9 weken, 4,8 kilo). Als ik hem 7 voedingen van 90+3 geef, komt hij om de 2 a 3 uur voor een voeding. Als ik hem 6 keer 120+4 geef, komt hij om de 3 tot 4 uur. Nu vraag ik me af wat ik moet doen om hem wat langer te laten slapen in de nacht en uiteindelijk op 5 voedingen uit te komen. Moet ik de fles van 23/24uur groter maken? Of moet ik hem door de dag heen meer geven in de hoop dat hij snachts niet komt. Het is een gemakkelijke drinker, zelfs de overstap op pepti (wat heel anders smaakt en ruikt) was voor hem totaal geen probleem. Hij lijkt altijd wel honger te hebben Dus als ik hem grotere flessen geef denk ik dat hij ze wel leeg zal drinken... maar ben bang dat hij te 'vol' komt te zitten... Iemand tips?
Pepti is wat lichter verteerbaar. 5 flessen is nog niet zo aan de orde hoor want om de 3-4 uur is normaal! Je kan de laatste fles wat ophogen (desnoods met 10cc extra in de fles om te proberen) maar het is geen garantie dat hij doorslaapt. Doorslapen = meer geluk dan wijsheid. Volle flessen en dus een vollere maag kunnen kindjes ook onrustig maken.
Wat je moet doen om hem om vijf flessen te krijgen? Gewoon geduld hebben, hij is nog zo jong! Om de 3-4 uur drinken is heel normaal op deze leeftijd, een nachtvoeding ook.
Ik denk dat 5 flsssen op deze leeftijd ook nog vroeg is. Om de 3 a 4 uur is denk ik normaal en een nachtvoeding ook.
Ik heb met 15 weken (mijn dochter was 6 weken te vroeg dus gecorrigeerd 9 weken) zelf de nachtvoeding eraf gehaald. Het was 2 nachten even niet leuk maar ze heeft nu een geweldig schema. 5 x 180 cc (ze weegt 6 kilo) om 7.00,11.00,15.00,19.00 en 23.00. Ze heeft nu meer rust omdat ze een vast schema heeft. Lees mn topic anders maar als je wilt in : Flesvoeding 'Ik heb zelf de nachtvoeding eraf gehaald'. Doe waar jij je het beste bij voelt en waarvan jij! denkt dat je kindje het kan!!!