op de buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jolanda danique, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda danique

Jolanda danique Nieuw lid

3 apr 2009
    4
    0
    0
    verzorgende ig
    Breda
    Hallo ik had een vraagje danique is nu 5 maanden en kan sinds een week rollen...nu is het zo dat ze de hele tijd op haar buik draait en zo gaat slapen
    als ik haar terug draai wordt ze boos draait terug op haar buik en slaap weer verder
    ik vind dit doodeng en weet even nie wat ik hier nu mee moet
    help??!!

2. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou haar gewoon laten slapen op de buik... ze doet het toch? je kunt haar slechts 100x per nacht gaan omdraaien niet?

3. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik denk dat je er weinig aan kan veranderen.. Als ze eenmaal kunnen draaien dan kan je er echt weinig mee..Ik begrijp echt je zorgen, maar blijkbaar vind zij dit fijn en prettig.. Ik zou er dan ook vertrouwen dat ze dat goed aanvoelt. Misschien kan je haar terugdraaien als ze dieper ligt te slapen? En... bestaat niet zoiets als "sleepsafe" of zoiets? Dan zitten ze vast als het ware en kunnen ze niet draaien. Tot welke leeftijd dat is weet ik niet en uiteraard of je dochter het zal accepteren is ook twijfelachtig..

Dominique slaapt ook regelmatig op haar buik, maar begon er volgens mij wel iets later mee, rond de acht/negen maanden, misschien zelfs bij een jaar. Succes en ik hoop dat je een oplossing zal vinden of de rust dat ze eventueel op d'r buik slaapt..

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lekker laten slapen.
    toen Esmee begon te rollen ging ze ook alleen maar op dr buik slapen en nu doet ze dat nog steeds.

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook een buikslapertje sinds een week! Draaien kan ze al langer. De eerste keer dat ik haar vond lag ze netjes met haar hoofdje opzij, maar de tweede, derde en vierde keer dus niet! Één keer zelfs met haar gezichtje in het matrasje :( toch blij dat ik een aerosleep heb, geeft me toch een klein beetje een veiliger gevoel! Heb haar toen omgedraaid, en ze sliep weer rustig verder gelukkig. Vond en vindt het doodeng!! :confused:

6. Jolanda danique

3 apr 2009
    4
    0
    0
    verzorgende ig
    Breda
    Bedankt voor de reacties. danique slaapt dan idd ook met haar hoofdje in het matras...dus ik heb vannacht de onderkant van haar slaapzak onder haar matrasje gestopt en toen sliep ze op haar rug.

7. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Je kindje vast leggen in bed als ze kunnen draaien wordt niet geadviseerd want doordat je haar slaapzak onder het matras stopt kan ze als ze draait naar haar buik juist klem komen te zitten wat volgens mij meer gevaar oplevert dan heb buikslapen zelf. Als je echt niet wilt dat ze op haar buikslaapt zijn er vast andere middelen die veiliger zijn. Suc-6 ermee!

8. Jolanda danique

3 apr 2009
    4
    0
    0
    verzorgende ig
    Breda
    oke dat doe ik dus ook niet meer dan
    bedankt voor de reacties

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik lees mee want mijn kleine doet dit dus ook... hij kan wel al geruime tijd rollen, maar sinds kort draait hij in zn bed op zijn buikje en slaapt dan verder... vind het ook wel eng, maar ben het met bovenstaande eens dat ik hem moeilijk constant terug kan draaien.. plus dat dat weinig nut heeft want punt 1 dan wordt hij super pissig en punt 2 hij draait net zo snel weer terug!
    Hier gelukkig ook wel een aerosleep matrasje..

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Nu ik het zo lees.. dat hebben wij ook gedaan! ( gek dat je dat weer vergeet) En verder eigenlijk nooit stil gestaan of het gevaarlijk was.. :oops: Gaan we dus niet bij Dean doen.. [-X

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 9 weken oud en ik merk dat ze het heerlijk vind om op haar buik te slapen. Sowieso doet ze dat al sinds haar geboorte bij ons op schoot. Maar vorige week lag ze in de box en was ze zoals altijd erg onrustig aan het slapen. Ze doet dan hele kleine hazeslaapjes en wordt wakker doordat ze van het "stoepje valt". Ik heb haar toen op dr buik gelegd en madame sliep meteen en wel 2,5 uur lang!
    Daarna nog een aantal keer geprobeerd en ja hoor. Maar ja het wordt natuurlijk afgeraden en ik vind het zelf ook wel eng. Overdag kan ik het wel in de gaten houden maar ben bang dat ze er dan zo aan gewend gaat raken dat ze 's nachts echt niet meer op haar rug wil slapen. De nachten slaapt ze namelijk ook erg onrustig.
    Ik vind het moeilijk aan de ene kant denk ik dan maar onrustig slapen met veel huilen aan de andere kant denk ik ga jij maar lekker op je buik slapen.
    Ze kan haar hoofdje wel al draaien maar nog niet heel goed optillen.

Heel verhaal haha, wat zouden jullie doen?

12. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Een aerosleep aanschaffen??? Mijn kleintje slaapt niet op zn buik maar als hij dat straks wel gaat doen hoef ik me geen zorgen te maken door de aerosleep kunnen ze gewoon ademen. ook als ze met mondje en neusje erop liggen. Je legt deze gewoon over het matras met een speciaal hoes lakentje met allemaal gaatjes erin.

Groetjes Lysanne

Deel Deze Pagina