kleintje met hoofd vast in bekken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door marianne ivf, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    hai haiii allemaal,

Ben vanmorgen bij de gyn geweest,alles was weer toppie en de kleine woog nu ongeveer 2720 gram (volgens de meting)het heeft wel een hoofdje dat ietsjes kleiner is als gemiddeld van een baby van 36 weekjes,maar omdat ik zwanger ben geraakt met ivf was dat niet vreemd,het word gewoon een iets kleiner kindje.Het kleintje weegt met de geboorte ongeveer 3000 gram vertelde ze. :rolleyes:

Nadat alles was gemeten enzo.heb ik gevraagd of de kleine al helemaal ingedaalt was,de gyn heeft gevoeld, wat overgens ERG pijnlijk was op die plek,en ze vertelde dat het met het hoofdje al helemaal vast zat en geen kant meer op kon....?nu is mijn vraag wat zou dit betekenen?
    Weet iemand dit,ik heb het eigenlijk niet gevraagd omdat ik er toen niet echt aan dacht,maar ben er nu wel erg nieuwsschierig naar..

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen.

alvast bedankt vor de reactie's,

groetjes marianne

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik denk dat ze bedoeld dat het al goed is ingedaald.

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lijkt me een goed teken, dat het hoofdje al vastzit in je bekkeningang. Dan zal jullie kleintje waarschijnlijk niet meer terugdraaien. En 3000 gram lijkt me een prachtig gewicht.

Allemaal goed nieuws, fijn hoor Marianne!

Groetjes, Wendy

4. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Ja gelukkig alleen maar goed nieuws deze x.

Maar zou het niet zo zijn dat ons huppie eerder komt nu dat het met het hoofdje vast zit?

Ik heb gelezen dat baby's vanaf nu ongeveer 100 gram per week aankomen.dat zou dan betekenen dat ik nog +- 2 weekjes zou moeten?Ik hoop het zo!heb er eerlijk gezegt nu een beetje de balen ervan.

Het lopen gaat niet echt goed en bij elke beweging die ik maak,dus ook met lopen, doet het botje van mijn linker schaamlip echt SUPER zeer,het lijkt op spierpijn maar dan 10 x erger.

Kent iemand ook dit gevoel?

(sorry voor het klagen hoor)

xxxxx

5. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    nee hoor wil niet zeggen dat je beebje eerder komt omdat het hoofdje al in de bekken gezakt is...

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    botje in je schaamlip?

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    LOL!

Nee alle gekheid op een stokje: ik merk ook dat, nu mijn kindje is ingedaald, het lopen moeizamer en pijnlijker wordt. Dat is normaal, alleen ik heb dan het geluk dat het kindje wat later is ingedaald en dat ik daar dus nu pas last van krijg.

Sterkte met het waggelen!

Groetjes, Wendy

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Marianne, ik herken het ook, hoor. Ik weet nog heel goed hoe ik over straat liep en na 10 passen al dacht...o mijn god! Hoe ver moet ik nog?! Ik weet nog dat ik het vergeleek met het gevoel van een soort baksteen onderin.

9. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    ja,wat een gevoel he?

Je bent zo snel moe,niet te geloven gewoon,ik ben dat niet van mezelf gewent omdat ik altijd zo'n druktemaakster was met poetsen in huis,maar nu!ik loop een x de trap op en ik kan gewoon niks meer....en ik heb er een gruwelijke hekel aan om afhankelijk te zijn van andere,dus ik wil, zal en moet alles zelf doen dus dan maar verdelen over de hele week...pfffffff er lijkt geen eind aan te komen zo.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nog eventjes volhouden!

11. christina

christina Niet meer actief

Bij mij zeiden ze ook met 34 weken hoofdje ingedaald en vast in bekken en toch heeft de kleine zich weten te draaien tot een stuitligging. Nu een mislukte draaipoging door 2 gyn. met 37 weken is de kleine met 38 weken op het idee gekomen om uit zich zelf terug te draaien. Ja uitzonderingen moeten er zijn! Gewoon een eigenwijs kind, met een eigen willetje zegt de gyn. Dat beloofd wat.
    ben nu 41 weken zwanger!

Deel Deze Pagina