hallo, ik wil graag even mijn verhaal kwijt ik ben een jonge vrouw van 22 jaar heb een zoontje van net 2 jaar. Nu heb ik sinds 1 jaar een relatie na de bevalling had ik een spiraal laten plaatse maar kwam er achter dat ik er niet goed tege kon dus ongeveer 3 maand geleden laten verwijderen heb sinds een klein anderhalf jaar een bijstands uitkering ben bezig met werk zoeken maar dat valt niet altijd even mee nu ben ik er 2 weken gelede achter gekomen dat ik zwanger was we zijn er wel blij mee maar financieel gaat het eigenlijk niet mijn vriend zit in een huurhuis zit onder het minimum ongeveer 1300 / 1350 per maand nu is mijn uitkering begin dit jaar gekort met 20% volgens mij is het alleenstaande ouder eraf gegaan (durf het niet zeker te zeggen) en dat wordt weer aangevuld door de 4 's kindgebonde bugdet kinderkorting en nog 2 dingetjes maar nu weet ik als ik ga samen wonen vervalt de uitkering maar nu weet ik niet of mijn toeslagen zoals kinderkorting enzovoort dat ook lager worden of dat dat het zelfde blijft want dan zou het financieel wel kunnen dan hebben we het wel krap maar zou het haalbaar kunnen zijn want mijn vriend en ik hadden eigenlijk besloten om het dan weg te laten halen vrijdag heb ik de afspraak maar ik twijfel gewoon heel erg omdat ik ook tegen abortus ben eigenlijk maar gezien de situatie nu zou het niet echt haalbaar zijn tenzij ik dan bij hem intrek (hij ontvang ook geen huurtoeslag maar als ik bij hem in trek met een kleine dan moet hij dat als het goed wel krijgen inverband dat je dan meer leefgeld nodig heb enzovoort zat er aan te denken om morgen even langs het uwv te rijden en info aan te vragen heb het er gewoon heel moeilijk mee met de gedachten dat ik het weg moet laten halen ik weet we zijn dom geweest maar de bedoeling was om ongesteldheid goed af te wachten en dan koperspiraal terug te laten plaatsen hopelijk kunnen jullie me al een beetje helpen misschien zijn er mensen die een beetje in het zelfde schuitje zitten en al meer info hebben of er meer over weten want wordt gek bij de gedachten dat ik vrijdag die afspraak heb en hoorde ook als die mensen in de gaten hebben dat je twijfel dat ze het zowiezo niet doen alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventueel reactie groetjes een wanhopige moeder even voor de duidelijkheid wil geen abortus wil me verhaal kwijt me vriend wil nog geen kind erbij nu me zoontje komt uit een andere relatie
Het is erg moeilijk te lezen zonder leestekens, maar als ik het goed begrijp hebben jullie al een kind? Of alleen jij? Hij heeft een baan en een eigen huis en jij een uitkering (terwijl je nog thuis woont dus komt nu prima rond). Als je bij hem kunt intrekken en hard opzoek gaat naar een baan en jullie zuinig leven zie ik het probleem eigenlijk niet? Jullie hebben dan samen een laag inkomen dus recht op Veel toeslagen, er zijn genoeg mensen die 1 of meerdere kinderen hebben en een uitkering of het minimum loon hebben.
ja dat klopt maar nu ik zwanger ben kom ik niet meer aan een baan, ik heb al een kindje van een eerdere relatie maar hoor nu als ik vrijdag de afspraak niet laat doorgaan dat ik hem dan kwijt ben dus waarschijnlijk weet ik genoeg hij zij al wil deze beslissing liever niet maken maar kunnen niet anders, en hij is bang dat zijn ouders boos worden inverband dat hij laag inkomen heeft vind ik achterlijk maarja zal wel aan mij liggen heel erg bedankt voor je berichtje
Ik heb het stuk ook wel een paar keer moeten lezen. Begrijp ik het goed dat je een abortus wilt laten plegen als jullie bepaalde toeslagen niet krijgen?? En je zit eraan te denken om morgen even langs het uwv te gaan om info te vragen...Hier gaat een beetje mn bloed van koken. Je wilt dus vrijdag een abortus laten plegen, terwijl je eigenlijk nog niet eens weet of dit wel echt nodig is?? Ik begrijp dit niet. Ik begrijp ook niet waarom je niet gewoon bij je vriend intrekt, huurtoeslag etc aanvraagt en probeert er het beste van te maken.
sorry dat het beetje onduidelijk is maar ik wil het niet ben er juist op tegen maar me vriend heeft me weten om te praten omdat hij denk dat het financieel niet kan nu hoorde ik gister pas bepaalde dingen waardoor er meer opties open gingen staan ben er juist op tegen maar hij wil het nu nog niet
tantetil heb ik hem uitproberen te leggen maar hij heb een plank voor zn kop en denk dat we het niet kunnen redden omdat hij wil dat zijn kinderen het goed hebben en als ze iets willen dat ze het kunnen krijgen ben nu ook best boos op hem
als hij het niet wil en je dwingt abortus te doen dan weet je toch al wat voor slapzak het is.... Het is rot om te horen maar dan kan je beter alleenstaande moeder zijn met 2 kindjes. Je krijgt huurtoeslag kindertoeslag en misschien een aanvulling op je bijstand. je kan hulp krijgen met het zoeken van een huis ed. marktplaats enzo staat vol met gratis dingen dus dat is ook nog een optie voor een kinderkamertje enzo...
butterfly dankje voor je berichtje me ouders hebbe altijd geroepen geen 2e hier in huis en dan het probleem dat me moeder net een 3e hartinfarct heeft gehad en het nu al aardig druk in huis is nu kan ik wel urentie aanvragen bij woningbouw maar weet niet of het dan financieel haalbaar is om te kijken voor een huisje zou het dol graag willen maar weet het nu allemaal gewoon niet meer heb hem net al een berichtje gestuurt als ik vrijdag moet ben je me kwijt maar me ouders weten nog van niks me zus probeer me te steunen en wil me helpen het tege me ouders te vertellen enzo ben gewoon bang dat ik ga doordraaie
Ik kan er niet bij dat abortus een thema is in jouw situatie! Er zijn mensen die het veel erger hebben en toch voor hun kind kunnen zorgen... Ik zou 2x nadenken als ik jou was voor je vrijdag je kindje laat aborteren! Je hebt nota bene al een kindje op de wereld gezet! Ik denk dat je later heel veel spijt krijgt van je beslissing!
acem daar heb je gelijk in heb vanavond heel gesprek gehad met me zus en ze zij je twijfel heel erg en ze zij je krijg spijt achteraf en dat denk ik ook naja denk ik niet weet ik wel zeker weet ook dat er meerdere zijn die het slechter hebben maar weet me momenteel even geen raad dus vandaar dat ik het er eigenlijk even uit wou gooien en misschien konden mense mij eventueel advies geven of tips enzo
Tip: herschrijf je stukken en gebruik leestekens (begin eens met een punt aan het einde van een zin). Veel dingen in je verhaal zijn zo érg onduidelijk. Eens met tantetil. Waarom heb je niet gewoon andere anticonceptie gebruikt nadat het spiraaltje eruit ging? Ik vind je erg onvolwassen en ondoordacht over komen zo. Maar goed, misschien begrijp ik je verhaal ook wel niet goed genoeg ofzo... het lijkt mij iig wel dat je geen abortus laat plegen als het je intentie is (geweest) zwanger te raken.
we hebben het veilig gedaan trouwens alleen is het een keer gescheurt geweest wou even 2 menstruaties afwachten tot ik er een terug liet plaatsen was de bedoeling om nu er een terug te laten plaatsen hij lig al klaar bij de apotheek. maar toen gebeurde dit wil zeker geen abortus maar mn vriend wil het momenteel nu nog niet
Ik heb maar 1 echt advies en dat is: laat het kindje komen! Sorry maar ik kan er met mn kop niet bij dat je een nieuw leven weg laat halen omdat je zelf zonder voldoende anticonceptie gevreeen hebt. Daar kunnen babytjes van komen en dat weet je. En je vriend weet dat ook, of viel hij plotseling bovenop je? .. Je hebt OF genoeg inkomen om ervoor te zorgen OF je krijgt toeslagen van de overheid. En als je er niet voor wil of kan zorgen, dan vast een ander gezin wel. Ik ben al geen voorstander van abortus maar in zo'n situatie al helemaal niet:x
Is adoptie dan geen optie. Sorry denk niet dat jullie samen klaar zijn voor en kind. Vind beide niet volwassen overkomen. Condoom kan scheuren maar de bestaat ook de morning after pil.
Als ik je verhaal zo lees, wil je geen abortus. Laat je hier ook niet toe dwingen door je vriend. Als hij echt voor jou (jullie) gaat denkt hij na over oplossingen en dwingt hij je niet tot onmogelijke keuzes. Blijft hij bij zijn standpunt....dan is hij jullie niet waard. Ik snap heel goed dat je voor veel praktische problemen komt te staan, ( ik heb dat zelf ook op moment) maar laat dat niet zwaarder wegen dan je gevoel. Praktische zaken zijn meestal wel op te lossen, al zal het moeite kosten...je kindje kan hier niets aan doen.
Bijstand terwijl je thuiswonend bent snap ik al niet? Geen andere uitkering toevallig dan de bijstand? Verder is 1300/1350 een net bedrag hoor ken er genoeg die met minder moeten doen, of zitten hier de toeslagen ook al bij? Dan nog als jullie samen gaan wonen krijgen jullie gewoon toeslagen enzo. Verder ben ik zelf ook tegen abortus, maar ben wel van mening dat het iemands eigen keuze is, dus boos worden omdat iemand geen andere mogelijkheid ziet dat heeft geen nut , maar goed zo denk ik, vind gewoon niet dat je andere moet aanvallen voor hun keuzes. . Verder is het idd fijner lezen als je leestekens gebruikt want dit is ERG lastig
Ik heb ook bijstand gehad toen ik tijdelijk bij mn ouders woonde hoor... Dat kan gewoon, je krijgt alleen wat minder
Ik ben tegen abortus maar dit is ook zeker geen ideale situatie voor een kind...ik zou je één tip/advies willen geven, zoek hulp! Want dit ga je niet redden zo...morgenvroeg gelijk een afspraak maken bij je huisarts en die kan je wel doorverwijzen, maatschappelijk werk / psycholoog..